וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם האוכל בא התיאבון: כך מנסה מפקד גל"צ הזמני למתן דיווחים על טרור יהודי

25.6.2023 / 10:46

תכתובת פנימית בקבוצת הוואצאפ של חדר החדשות בגל"צ שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה חושפת התערבות של ממלא מקום מפקד בניסוח מספרי פורעים באירועי הטרור היהודי בסוף השבוע האחרון. גורם בכיר בתחנה: "מפקדים קודמים מעולם לא התערבו ברזולוציות כאלה"

גורם בתחנה: "מפקדים קודמים מעולם לא התערבו ברזולוציות תוכן כאלה. היה ברור שיש חומה סינית בינם לבין העורכים בפועל"

ניסיון התערבות בתוכן כדי למתן דיווחים על טרור יהודי, או "לא סומך על מספרים"? תכתובת פנימית מקבוצת הפושים של גלי צה"ל שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה חושפת עמדה בעייתית של ממלא מקום המפקד דני זקן באשר למספרי הפורעים (מחבלים) ביממות האחרונות נגד ערבים בשטחי יהודה ושומרון.

לפי התכתובת (ראו צילום מסך), זקן מבקש מהעורכים להוריד את המספר 200 מכמות הפורעים, ולהסתפק במינוח "עשרות". הדרישה עוררה התקוממות של עורכי החדשות מאחורי הקלעים, ולפי החלטת ראש מחלקת החדשות אילן ליאור הפוש יצא בכל זאת עם המספר המקורי.

מאוחר יותר, לאחר שהפוש כבר יצא (כאמור, ציון המספר), הסביר זקן באופן מסורבל-משהו כי הוא "נגד מספרים באופן גורף" (ראו צילום מסך אחרון).

הערכה אפשרית נוספת, מחמירה פחות, היא כי ייתכן שזקן לא הבין כמה המספרים חשובים במקרה זה, אלא שגורם בכיר בתחנה מבהיר לוואלה! ברנז'ה: "מפקדים קודמים מעולם לא התערבו ברזולוציות תוכן כאלה. היה ברור שיש חומה סינית בינם לבין העורכים בפועל. דני לא מבין כמה ההתערבויות שלו מרתיעות את העורכים ואת הכתבים בשטח".

מתוך: קבוצת הוואצאפ של חדשות גל"צ. צילום מסך, צילום מסך
מתוך: קבוצת הוואצאפ של חדשות גל"צ/צילום מסך, צילום מסך

זו איננה דרישת התוכן הראשונה שיכולה להועיל לנרטיב של ראש הממשלה שמציב זקן מאז נכנס לתפקידו. לפני מספר חודשים הכתיב זקן מסר לפיו הוא דורש לנקוט בשידורי התחנה קו ביקורתי תקיף נגד הסרבנות - למרות שזו כזכור כלל לא התקיימה.

בתוך כך, בסוף השבוע הזהירה ראש ועדת ניסוח הקוד האתי החדש לגל"צ ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר את ממלא המקום זקן כי ל"אם יש לו יש החלטות פוליטיות שיעמוד מאחוריהן, ולא מאחורי קוד אתי מדומיין". כזכור, עם כניסתו לגל"צ, הזמין זקן את ד"ר שוורץ-אלטשולר לגבש קוד אתי חדש, במה שנראה כהכשרת הטיהור הפוליטי בתחנה.

בראיון עמה בוואלה! ברנז'ה, שוורץ-אלטשולר הבהירה כי אם מקורבו של ראש הממשלה וחברו של דני זקן - יעקב ברדוגו - ימונה למגיש היא תפרוש.

מגלי צה"ל טרם התקבלה תגובה.

מתוך: קבוצת הוואצאפ של חדשות גל"צ. צילום מסך, צילום מסך
לא נעתר לבקשה. רמ"ח חדשות/צילום מסך, צילום מסך
מתוך: קבוצת הוואצאפ של חדשות גל"צ. צילום מסך, צילום מסך
ההסבר הפתלתל בסוף/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully