וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהארץ דרשו - ובני ציפר הסיר מועמדותו מחבר הנאמנים של פרסי הספרות

27.6.2023 / 12:00

הארץ אסר על עורך התרבות להתמנות לוועדה שבוחרת את שופטי פרסי הספרות לאחר שנודעה כוונת השר זוהר למנותו לתפקיד לצד תומכי נתניהו נוספים, גדי טאוב ונוה דרומי. "שיערתי שבחרו אותי מטעמים מקצועיים ולא בגלל שאני מקורב לנתניהו"

שרה נתניהו ובני ציפר. באדיבות המצולמים
בני ציפר ושרה נתניהו/באדיבות המצולמים
ההחלטה של הארץ מצטרפת לביטול מדורו של גדי טאוב עם תחילת חקיקת ההפיכה ולהחלטה לאסור על עובדי העיתון להופיע בערוץ 14 שנחשפה בוואלה! ברנז'ה

עיתון הארץ אסר על בני ציפר להתמנות לוועד הנאמנים של משרד התרבות שבוחר את שופטי פרסי הספרות של המשרד, לאחר הפרסום מעורר הסערה על הכוונה של שר התרבות מיקי זוהר למנותו לתפקיד לצד שני אנשי תקשורת נוספים המזוהים כתומכים של נתניהו - גדי טאוב ונוה דרומי. ציפר, שעורך את מדור "תרבות וספרות" בהארץ, ונחשב למקורב לבנימין ושרה נתניהו, נענה לבקשת העיתון.

"הסכמתי להיות בוועדה בתום לב", אומר ציפר לוואלה!, "חשבתי שזה כבוד ושיערתי שבחרו אותי מטעמים מקצועיים, כי אני עורך ספרותי ומנהל פסטיבל המשוררים במטולה, אז יש לי ניסיון. לא חשבתי שבחרו בי בגלל שאני מקורב לנתניהו. מה שקרה שזה הוכתם בפוליטיקה. ראו את התמונה שלי עם נווה דרומי וגדי טאוב, כאילו זה שלושה פאשיסטים שנכנסו לוועד. אלמלא זה היה כזה בוטה מי בכלל היה שם לב לזה. הרי זו אחת הוועדות הכי משעממות שיש בעולם, זו וועדה שבוחרת את הוועדות".

"אני חושב שמשרד התרבות עשה טעות טאקטית, בכך שבחר בצורה בוטה שלושה אנשים שמזוהים עם הימין, גם אם הם אנשים ראויים. גם לי זה היה שוק לראות את התמנוה שלי ליד טאוב ודרומי. אמרתי כן. אבל הייתי צריך לבקש רשות מהעיתון. לא עשיתי את זה. חשבתי שזה משהו תמים כזה, וגם הם לא היו שמים לב לזה אלמלא זה היה כל כך בוטה הבחירה בשלושה אנשים שמזוהים עם נתניהו. אז בהארץ הורו לי להוציא את מועמדותי, וכך עשיתי".

ההחלטה השנויה במחלוקת של הארץ מצטרפת לביטול מדורו של גדי טאוב עם תחילת חקיקת ההפיכה ולהחלטה לאסור על עובדי העיתון להופיע בערוץ 14 שנחשפה בוואלה! ברנז'ה. בכיר בענף מתח ביקורת על ההחלטה: "מעניין אם זה היה מינוי של שלושה שמאלנים על ידי שר מהשמאל, האם היו מתירים".

בתגובה לשאלת וואלה! ברנז'ה, מדוע אסר הארץ על בני ציפר להתמודד על מינוי לוועד ואיך זה פוגע בעיתון, השיב מו"ל הארץ עמוס שוקן: "עמדתנו היא שעיתונאים לא צריכים לקבל עליהם מינויים ממשלתיים, ודאי שלא בתחומי הסיקור שלהם. לצערנו בני ציפר לא עדכן אותנו מראש על המינוי, ולמדנו עליו רק מהודעת שר התרבות".

שר התרבות מיקי זוהר מסר אתמול בתגובה: "אירוניה שעיתון המתהדר בהיותו 'עיתון לאנשים חושבים' ממהר לאסור על עובדיו להביא לידי ביטוי דעות ומחשבות אחרות".

בניין מערכת הארץ, שוקן, תל אביב. עדירל, ויקיפדיה, אתר רשמי
מערכת הארץ/אתר רשמי, עדירל, ויקיפדיה

השבוע נחשף כי השר זוהר מעוניין למנות את ציפר, טאוב ודרומי לוועד הנאמנים שבוחר את שופטי פרסי הספרות של משרד התרבות. השר זוהר שלח בשבוע שעבר מכתב לד"ר חיים פרלוק, יו"ר המועצה לתרבות ואמנות, וליואב אריאל, יו"ר מדור ספרות במועצה, שכותרתו היא "התייעצות לצורך מינוי לוועד הנאמנים של פרסי הספרות".

לאחר העלאת שמות תומכי נתניהו כמועמדים, כתב זוהר: "אודה לחוות דעתכם באשר למועמדים או הצעת מועמדים מתאימים אחרים בצירוף קורות חייהם. אבקש להפנות תשומת הלב לעניין ביטוי הולך לייצוג שני המינים ולחובה להימנע מניגוד עניינים".

בריאיון לוואלה! תרבות עם שר התרבות זוהר זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד הוא הבטיח בין השאר "כשאני אביא עוד ועוד משאבים לעולם התרבות והאמנות - אז מן הסתם כולם ייהנו מהם. אני אתן לכולם ללא יוצא מהכלל את היכולת לפרוח ולשגשג ולשפר את רמת האמנות שהם עושים". המהלך הנוכחי למינוי תומכי נתניהו בלבד לגוף הציבורי - מעלה ספק באמירה הזאת.

וואלה! תרבות פנה אתמול בשאלה לשר זוהר: האם נראה בעינך ראוי למנות לוועד הנאמנים של פרסי הספרות אך ורק שלושה אנשים המזוהים בתמיכתם בבנימין נתניהו, במקום לתת ביטוי למגוון רחב יותר של אנשים? השר זוהר השיב לוואלה! תרבות: "מדובר במינויים ראויים של אנשים המתאימים לתפקיד. הזיהוי עליו אתם מדברים הוא זילזול בהישגים הרבים של אלו שמונו על ידי לתפקיד. משילות היא דבר נכון וראוי לכל מי שמקבל את אמון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully