וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית בעלילה: מנכ"ל 103 אור צלקובניק ימונה למנכ"ל חדשות 13

29.6.2023 / 15:50

צלקובניק נבחר פה אחד על ידי דירקטוריון חדשות 13. הוא כיהן ב-8 השנים האחרונות כמנכ"ל רדיו 103 ובתקופה זו העלה משמעותית את אחוזי ההאזנה לתחנה. בשנה האחרונה נבחר פה אחד על ידי ועדת איתור מקצועית לתפקיד מפקד גל"צ

מנכ"ל רדיו 103 אור צלקובניק ימונה למנכ"ל חדשות 13, כך הוחלט פה אחד בדירקטוריון רשת 13. מינויו הובא בימים האחרונים לאישור. צלקובניק יחליף את אבירם אלעד שבשבוע שעבר נודע כי יסיים את תפקידו.

כזכור, צלקובניק נבחר לפני כשנה לתפקיד מפקד גלי צה"ל, על ידי ועדת איתור מקצועית שהקים שר הביטחון הקודם בני גנץ. כשברקע חילופי השלטון החליט שר הביטחון גלנט להשהות את מינויו ולמנות שוב מפקד זמני מטעמו - דני זקן. בעקבות ההחלטה עמותת הצלחה הגישה עתירה לבג"ץ בטענה כי אין טעם לעצור את המינוי שעה שישנה ממשלה קבועה שנבחרה. מנגד, במשרד הביטחון טענו שהשר גלנט ביקש לבחון את עתידה של התחנה ולכן הוא לא מעוניין למנות מפקד קבוע כל זמן שלא הוחלט באיזה פורמט, אם בכלל, התחנה תפעל. כעת כאמור, הנושא ירד מסדר היום.

צלקובניק משמש מזה כ-8 שנים מנכ"ל רדיו 103, ובתקופה זו העלה משמעותית את אחוזי ההאזנה לתחנה. תחת כהונתו הפכה תחנת הרדיו האזורית לשחקנית משמעותית בתקשורת הישראלית, כשהיא עומדת בשורה אחת עם תחנות האקטואליה הארציות ושוברת את שיא כל הזמנים בהאזנה. בנוסף ייצר מודלים חדשניים של הפצה דיגיטלית של תוכן - מהלכים אשר הפכו את 103 לפורצת דרך בתחומה ולתחנה הדומיננטית ביותר בצפיות ובכניסות לשידורים בדיגיטל וברשתות החברתיות.

צלקובניק בעל תואר ראשון בממשל וחברה עם התמחות בתקשורת פוליטית, וכן תואר שני בלימודי ביטחון, אסטרטגיה וסייבר מאוניברסיטת ת"א.

אור צלקובניק. יח"צ,
ליהוק מפתיע. צלקובניק/יח"צ

לפני שבוע בלבד נודע כי מנכ"ל חדשות 13 יסיים את התפקיד, זאת כשברקע נתוני צפייה צוללים לחברת החדשות. רק בחודש האחרון, למרות פלטפורמת הריאלטי היקר של רשת "האח הגדול", ועל אף נתוני פריים טיים כמעט כפולים, חדשות 13 צללה לשפל היסטורי והשיגה נתון נמוך בפער מהמתחרים, כאשר המהדורה המרכזית שלה זכתה ל-4.4% בלבד כשהיא נותרת מאחורי חדשות כאן 11 וחדשות 14. כזכור, לפני כחודש צללה גם מהדורת סוף השבוע של הערוץ לנתון דומה וגם במהדורת שישי.

בתוך כך, בשבוע שעבר חדשות כאן עברו 4 פעמים את חדשות 13, ופעמיים גם את 14 - והפכו למהדורה השנייה בישראל.

החודש פורסמו בוואלה! ברנז'ה נתוני החציון הראשון לשנה זו, מהם עולה כי המגמות ההיסטוריות בשינוי הרגלי הצפייה נמשכות, וביתר שאת - ומפת הכוחות בתקשורת הישראלית משנה כיוון ותנועה: תם רשמית עידן ה(יומרות ל-) ראש בראש של קשת 12 ורשת 13 שאיפיין את הצפייה בישראל מאז הקמת הטלוויזיה המסחרית אי שם בשנות התשעים. החלומות של רשת ב-30 השנה האחרונות נגנזו או ייאלצו להיגנז בקרוב, כאשר זו מוצאת עצמה מדי יום ראש בראש מול ערוץ 14 וכאן 11.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אבירם אלעד. יח"צ,
עזב לפני שבוע. אלעד/יח"צ

אור צלקובניק, מנכ"ל חדשות 13 הנכנס: "דלת גדולה נפתחת. אני נרגש מהזכות שניתנה לי להצטרף לחברת החדשות המובחרת של רשת 13, ולהוביל צוות אמיץ ומוכשר להישגים גדולים בעולם התקשורת הנוכחי, המשנה צורתו מדי יום. האתגרים מרובים, אך רבות יותר ההזדמנויות שבפתח, ואנחנו נמנף אותן ליצירת עיתונות טובה, מאוזנת ומגוונת ולתוכן חדשותי חוצה פלטפורמות. אני מודה לדירקטוריון וליו"ר רשת 13 על האמון.

"אני מסיים היום תקופה בלתי נשכחת בת שמונה שנים ב-FM103, בה צמחנו מתחנת רדיו אזורית לתחנה מובילה ברמה הארצית. היה לי הכבוד לעבוד עם צוות נפלא של חברים ושותפים ומורים לחיים. תודה מיוחדת לאלי עזור ולבעלי הקבוצה על מתן האמון ושיתוף הפעולה המיוחד לאורך השנים", הוסיף".

נדב טופולסקי, יו"ר רשת 13, ציין כי "אני סומך על אור שיעשה צעדים משמעותיים על מנת להביא את חדשות 13 למקום אליו היא ראויה. השוק המשתנה מחייב אותנו לראייה רחבה ולצעדים נחושים. אני רואה בו האדם הנכון להוביל את השינוי בעת הזו, ואני מאמין שיחד עם הצוות המצוין של חדשות 13, בעבודה אינטנסיבית וממוקדת, יוביל את החברה לכיוונים חדשים ולהישגים אליהם אנו מכוונים. אנחנו חברי הדירקטוריון ובעלי המניות מאמינים בו מאוד".

יורם אלטמן, מנכ"ל רשת 13, מסר: "אור מביא ניסיון ניהולי עשיר בתחום התקשורת, במגזר הפרטי והציבורי. הוא בעל הבנה עמוקה של סדר היום בישראל, הוביל מערכות אקטואליה באופן ראוי להערכה, ואנחנו שמחים מאוד לקבל אותו אל שורותינו. אין לי ספק שיכולות המנהיגות, היצירתיות והנחישות שלו, לצד ההבנה העמוקה בפלטפורמות הדיגיטל והסטרימינג יסייעו בהבאת חדשות 13 לצמיחה ולהצלחה. חדשות 13 היא נכס משמעותי של רשת, ולכן, גם תחת ניהולו של אור תמשיך החברה לקבל עצמאות עיתונאית מוחלטת וגב חזק של הערוץ כדי לבצע את השליחות הציבורית החשובה שלה. אני מודה לאבירם אלעד על שנתיים של עבודה פורייה משותפת ומסירות עצומה לחברת החדשות ולעובדיה ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו''.

יו"ר דירקטוריון חדשות 13, אייל דה פאו, מסר: "מינויו של אור צלקובניק למנכ"ל חדשות 13 אושר פה אחד בדירקטוריון. אנו משוכנעים כי ניסיונו העשיר, גם במונחים של הגדלת רייטינג וגם בפנייה לקהלים חדשים בדיגיטל, יוביל את חברת החדשות לפסגות חדשות. אור צפוי להיכנס לתפקידו בתקופה הקרובה, ואנו מאמינים כי הכישורים והיכולות שהפגין בפעילותו הענפה לאורך השנים בתקשורת הישראלית, יהיו בעלי ערך רב עבור חדשות 13. אנו מאחלים לו הצלחה רבה ועומדים לצדו עם תחילת הדרך המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully