וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא של בעלי ערוץ 14 מירילשווילי: ערוץ כלכלי בסגנון בלומברג

30.6.2023 / 11:07

בשבועות האחרונים נפגשו נציגיו של איש העסקים יצחק מירילשווילי עם גורמים בכירים בעולם הכלכלה והמדיה, לטובת איוש תפקידי ניהול לערוץ כלכלי שיעלה במסגרת אפיקי הטלוויזיה והאינטרנט בישראל. וואלה! ברנז'ה עם הפרטים

במסגרת המיזם, שפוגש מציאות בה אין כיום שחקן שמוביל מערכת משודרת באוריינטציה כלכלית בלבד, צפויה השקעה של עשרות מיליוני שקלים לטובת הקמת הפלטפורמות, האולפנים ואיוש המשרות השונות

בעלי ערוץ 14 מרחיב את עסקי התקשורת שבבעלותו - במגעים מתקדמים לפתיחת ערוץ טלויזיה כלכלי בסגנון בלומברג, כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

בשבועות האחרונים נפגשו נציגיו של איש העסקים יצחק מירילשווילי עם גורמים בכירים בעולם הכלכלה והמדיה, לטובת איוש תפקידי ניהול לערוץ כלכלי שיעלה במסגרת אפיקי הטלוויזיה והאינטרנט (סטרימינג) בישראל.

גורמים אשר נפגשו עם נציגיו של מירילשוילי סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי במסגרת הערוץ צפויים להיות שידורים חיים, אולפני טלוויזיה, טאלנטים מוכרים בתחומי הכלכלה השונים ועוד. במסגרת המיזם, שפוגש מציאות בה אין כיום שחקן שמוביל מערכת משודרת באוריינטציה כלכלית בלבד, צפויה השקעה של עשרות מיליוני שקלים לטובת הקמת הפלטפורמות, האולפנים ואיוש המשרות השונות.

בסביבתו של מירילשווילי סרבו להגיב לדברים, אך אחת ההערכות בענף היא כי הקמת ערוץ מעין זה עמדה על הפרק מזה זמן, אלא שההבנה שהנסיקה של ערוץ 14 - שבתחילת 2023 הציג קפיצה מרשימה - נבלמה, האיצה את המהלכים להקמתו. עם זאת, בסביבתו של מירילשוילי מרמזים לגורמים עמם הם נפגשים כי לערוץ החדש לא בהכרח תהיה אוריינטציה ימנית-ביביסטית בדומה ל-14, והכוונה עמו היא להגיע לנישות וקהלים שלא בהכרח נמנים עם "הבייס" הצופה בערוץ 14.

ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

השבוע פורסמו בוואלה! ברנז'ה נתוני החציון הראשון לשנה זו, והמפץ בהרגלי הצפייה בטלוויזיה קיבל ביטוי מובהק במספרים: קשת שומרת על יציבות והובלה בפריים טיים עם ממוצע של 14.3% לעומת 7.1% לרשת, 4.5% לכאן, 3.9% לערוץ 14. המעניין בנתון הוא שלאחר הייפ והתרוממות לשיאי צפייה - ההתחזקות של 14 נבלמת, ואחרי ממוצע פריים טיים של 5%, ביוני הוא משיר כשליש מהצופים ונותר על 3.5% בלבד. אותה מגמה אגב מתרחשת גם בתוכנית הדגל של הערוץ "הפטריוטים", שכובשת במרץ שיא של 7%. וביוני נוחתת ל-5.5%.

ממצא מעניין נוסף: למרות שקשת מובילה בבטחה בפריים טיים, בחדשות וברצועות הבוקר ושישי - ובפער משמעותית מהשאר ועם 10 מ-10 התוכניות הנצפות בחציון זה - קשת 12 חווה ירידה של 8% אל מול נתוני אשתקד (מ-15.5% ל-14.2%). ממול, הרייטינג של כאן 11 משתפר בנקודת רייטינג מ3.5% ל-4.5% בפריים טיים - עליה משמעותית של 30%; וערוץ 14 מזנק ב-200% ועולה ל-3.9% ממוצע בפריים טיים. את הירידה החדה ביותר רושמת כאמור רשת 13 עם צניחה דרסטית של 17% (מממוצע של 8.6% ל-7.1%).

גם במונחי נתח שוק המגמות דומות: כאן 11 מתחזק ותופס נתח של 15% (לעומת 11%) בחציון האחרון מתוך 4 ערוצי הברודקאסט, עלייה גם בערוץ 14 (מ4% ל-13%), במקביל רשת וקשת מצמצמים את כוחם (קשת מ-54% ל48% ורשת מ-30% ל24%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully