וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל גולן נכנס לעסקי הטלוויזיה: רכש חלק מ"קודה תקשורת", שהפיקה את הסרט נגדו

2.7.2023 / 15:52

הזמר רוכש חלק מאחת מחברות ההפקה הגדולות בישראל, שספגה בשנים האחרונות ביקורת רחבה על הסדרות "מחוז ירושלים" והסרט אודות האסיר לשעבר משה קצב - ביקורות שהובילו לפגיעה כלכלית משמעותית. קודה עומדת גם מאחורי הסרט "פרשת גולן - הסרט המלא" של אורלי וגיא

בשנים האחרונות קודה ספגה ביקורת משמעותית הן על הסדרה "מחוז ירושלים" והן בשל הסרט ששודר לאחרונה ברשת 13 אודות הנשיא והאסיר לשעבר משה קצב

"ליאם הפקות" בבעלות איל גולן נכנסים גם לעסקי הטלוויזיה ורוכשים חלק מאחת מחברות הפקת הטלוויזיה הבולטות בישראל - כך מדווח היום (ראשון) ערן סוויסה ב"ישראל היום". לפי הדיווח, הזמר מצטרף לצידו של רם לנדס, מקים ובעלי החברה, שימשיך להיות מנהל ואחראי התוכן. עוד לפי הדיווח, "'קודה' מנהלת במקביל משא ומתן לשותפות עם תאגיד צרפתי גדול מתוך תפיסה כי התנאים כיום בשוק היצירה הישראלי מחייבים גב בינלאומי חזק".

"קודה תקשורת" נחשבת לאחד מבתי ההפקה הגדולים בישראל, עם שורת סדרות מצליחות שהפיק, ביניהן "השוטרים", "יס מן", "מחוברים", "המתמחים", "לאהוב את אנה" ועוד.

סרט נוסף שהופק על ידי "קודה" הוא זה של אורלי וגיא מלפני 4 שנים, שפתח מחדש את פרשת "משחקי חברה" תוך הבאת עדויות דרמטיות חדשות. בסרט עלו שאלות מטרידות בנוגע לתפקוד המשטרה והפרקליטות באופן הטיפול בתיק הזה, שהתפוצץ לראשונה בנובמבר 2013, כשהחלה חקירה משטרתית נגד גולן, אביו דני ביטון ז"ל וחשודים נוספים בקשר לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות. שיא המאבק בין השניים היה בניסיון של גולן ופרקליטיו למנוע את הקרנתו.

בנוסף, בשנים האחרונות קודה ספגה ביקורת משמעותית, אתית וציבורית, על הסדרה "מחוז ירושלים" והן בשל הסרט ששודר לאחרונה ברשת 13 אודות הנשיא והאסיר לשעבר משה קצב - ביקורות שהובילו לפגיעה כלכלית קשה בחברה. ההערכה בענף היא כי מכות אלו הן שהובילו את לנדס לחפש משקיע נוסף.

אייל גולן אלבום חדש 2023. יח"צ, עיבוד תמונה
אייל גולן אלבום חדש 2023/עיבוד תמונה, יח"צ

מחפשת שותף

"קודה" הפסידה באופן ישיר קרוב ל-4 מיליון שקל בעקבות הפרשה שכן בעקבותיה החליטה מועצת התאגיד אז להפסיק באופן מיידי את העבודה עם החברה

באשר לסדרה התיעודית "מחוז ירושלים" ששודרה בכאן 11, כזכור, נחשף כי במסגרת צילומיה נשתל נשק בבית משפחה פלסטינית בשכונת עיסאוויה, רק כדי לשרת את הצילומים. האירוע הוביל את "קודה" לתשלום פיצויים בגובה של למעלה מחצי מיליון שקל ממשפחות הנפגעים.

בנוסף, לפי גלובס, "קודה" הפסידה באופן ישיר קרוב ל-4 מיליון שקל בעקבות הפרשה שכן בעקבותיה החליטה מועצת התאגיד אז להפסיק באופן מיידי את העבודה עם החברה. המשמעות: לפחות ארבע תוכניות וסדרות ירדו ממסך התאגיד, ביניהן גם הזכות להפיק 108 תוכניות של "מהצד השני" עם גיא זהר, שאליהן התחייב התאגיד.

רם לנדס. דוד אברהם, מערכת וואלה!
רם לנדס/מערכת וואלה!, דוד אברהם

בנוסף, כאמור, ההחלטה לראיין את קצב, אנס מורשע שהשתחרר מהכלא בשנת 2016 מבלי שהודה מעולם במעשיו וכמובן שגם לא הביע חרטה, עוררה ביקורת ציבורית רחבה שהובילה את הנהלת רשת לגנוז את הסרט ימים לפני השידור ולהודיע כי היא "איננה מרגישה שלמה עם התוצאה הסופית". עוד לפני כן, נזכיר, נחשף בוואלה! ברנז'ה כי כי קודה הפקות, בה הפיקו את התוכנית עבור רשת 13, הגיעה לסיכום עם פרקליטו של קצב עו"ד ציון אמיר על צפייה בפרקי הסדרה טרם מועד שידורם. ברשת 13 הכחישו אז את הדברים.

בפועל, ה"סרט התיעודי" ששודר התעלם לחלוטין מצד המתלוננות. ורשימת המרואיינים המצומצמת בו כללה בעיקר את עו"ד אמיר, את התובעת בתיק עו"ד אירית באומהורן, הד"ר יובל יועז וגם את קצב עצמו. "מלבד שיקולים צרים של רייטינג, אין שום סיבה לתת שוב במה למי שהגיע למעמד של האזרח מספר אחת וניצל אותו כדי להמשיך ולפגוע בנשים שכפופות לו", נכתב אז בביקורות אודותיה בוואלה! תרבות.

אורלי וגיא בחסות קודה, נגד אייל גולן. צילום מסך, צילום מסך
אורלי וגיא בחסות קודה, נגד אייל גולן/צילום מסך, צילום מסך

מ"ליאם הפקות" נמסר בתגובה: "חברת מיאל חברת בת של ליאם הפקות וחברת ההפקות קודה תקשורת סיכמו על שיתוף פעולה והשקעה משותפת במיזמי תוכן. החברה שמעוניינת להרחיב את תחומי הפעילות שלה ולספק מעטפת תוכן חדשנית למיוצגים שלה בחרה בקודה תקשורת, שנחשבת לאחת מחברות התוכן המובילות בישראל. קודה תהיה אחראית על התוכן של המיזמים המשותפים. שתי החברות רואות באפשרות לשיתוף הפעולה המסתמן הזדמנות ומסר חשוב של יכולת לשלב בין עולמות תוכן שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully