וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך ל"אורנים גדול" ברשת 13? מנכ"ל החדשות מונה מעל ראשו של מנכ"ל הערוץ

3.7.2023 / 12:17

מאחורי קבלת אור צלקובניק לחדשות 13 עמד היו"ר - נדב טופולסקי, ורק הוא, כאשר מנכ"ל הערוץ יורם אלטמן נפגש עמו רק אחרי אישור הדירקטוריון. וגם, האם מנכ"ל התאגיד לשעבר אלדד קובלנץ בדרך לתפקיד בכיר בערוץ - ואיך שני הדברים קשורים זה בזה

מדובר במהלך משונה מאד שכן על פניו, מנכ"ל הערוץ אמור להיות זה שמחליט על ראש החדשות עמו יעבוד

פחות משבוע להודעת רשת 13 על מינוי מנכ"ל רדיו 103 אור צלקובניק לתפקיד מנכ"ל חדשות 13 במקום אבירם אלעד - והליהוק המפתיע מייצר סימני שאלה באשר לאפשרות קיומו של מהלך אסטרטגי נרחב יותר שמתכנן נציג הבעלים ויו"ר רשת 13 נדב טופולסקי בחברה.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי מאחורי קבלת צלקובניק לרשת עמד היו"ר - טופולסקי, ורק הוא, ואילו מנכ"ל רשת יורם אלטמן פגש אותו רק בתחילת השבוע, אחרי שנבחר ואושר בישיבת הדירקטוריון של הערוץ. מדובר במהלך משונה מאד שכן על פניו, מנכ"ל הערוץ אמור להיות זה שמחליט על ראש החדשות עמו יעבוד.

בסביבתו של טופולסקי - האיש החזק ברשת 13, המחזיק גם במניות מיעוט בערוץ - לא מכחישים את מעורבותו של היו"ר בהחלטה או את העובדה שאלטמן לא נפגש עמו טרם ההחלטה, אלא שלדבריהם הוא "היה מעורב בה". יחד עם זאת, קשה לתאר מצב דומה בו מנכ"ל קשת אבי ניר היה פוגש את יורשו של אבי וייס רק לאחר שנכנס לתפקידו, ולא תופס חלק פעיל ודומיננטי - לא כל שכן מראיין או נפגש עם המועמד לראש חברת החדשות שלו.

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
בניין רשת 13, מרץ 2022/ראובן קסטרו
כעת מככב קובלנץ על מסך חדשות 13 במסגרת התוכנית "אזור בחירה" בהגשת רביב דרוקר, ולמרות ההכחשות גורמים ברשת 13 לא פוסלים אפשרות להרחבת שיתוף הפעולה עמו, גם אם לתפקידים אחרים של ייעוץ או סיוע

המהלך מעלה מחדש את הסברה כי נוכח נתוני הצפייה הדועכים בערוץ ולאחר סיום עבודתו של אבירם אלעד - המנכ"ל השלישי של חדשות 13 תוך פחות מארבע שנים - בסביבת בעל השליטה לן בלווטניק ונצגו טופלוסקי שוקלים או מתכננים חילופים גם בלשכת מנכ"ל הערוץ.

אחד השמות שעלו בוואלה! ברנז'ה כבר לפני מספר שבועות כמועמד אפשרי היה מנכ"ל התאגיד הקודם אלדד קובלנץ (שלמרות הטונים הצורמים שליוו את סיום עבודתו בכאן 11 נחשב לאחד המנהלים המוצלחים בענף והצליח להביא את התאגיד להישגים מרשימים). אז התסריט הוכחש על ידי כל הצדדים, ואולם כעת מככב קובלנץ על מסך חדשות 13 במסגרת התוכנית "אזור בחירה" בהגשת רביב דרוקר, ולמרות ההכחשות גורמים ברשת 13 לא פוסלים אפשרות להרחבת שיתוף הפעולה עמו, גם אם לתפקידים אחרים של ייעוץ או סיוע.

בהקשר זה יצוין כי במידה והדבר יקרה ניתן לראות בכך סגירת מעגל: צלקובניק וקובלנץ נחשבים למיודדים ולבעלי עבר מקצועי משותף - הוא שימש כמנהל המוזיקלי של גלגלצ ונחשב לזה שהוביל אותה לנתוני שיא תחת מפקד התחנה קובלנץ.

אור צלקובניק. יח"צ,
אור צלקובניק/יח"צ

בתוך כך, עמותת "הצלחה", אותה ליווה צלקובניק בעתירתה לבג"ץ נגד אי מינויו לתפקיד מפקד גלי צה"ל, פנתה ליועמ"שית גלי בהרב מיארה ולשר הביטחון יואב גלנט בעקבות ההתפתחות כדי שתוקם בהקדם ועדת איתור לתפקיד מפקד הקבע של גל"צ.

נזכיר: צלקובניק נבחר לפני כשנה לתפקיד מפקד גלי צה"ל, על ידי ועדת איתור מקצועית שהקים שר הביטחון הקודם בני גנץ. כשברקע חילופי השלטון החליט שר הביטחון גלנט להשהות את מינויו ולמנות שוב מפקד זמני מטעמו - דני זקן. בעקבות ההחלטה עמותת הצלחה הגישה עתירה לבג"ץ בטענה כי אין טעם לעצור את המינוי שעה שישנה ממשלה קבועה שנבחרה. מנגד, במשרד הביטחון טענו שהשר גלנט ביקש לבחון את עתידה של התחנה ולכן הוא לא מעוניין למנות מפקד קבוע כל זמן שלא הוחלט באיזה פורמט, אם בכלל, התחנה תפעל. כעת כאמור, הנושא ירד מסדר היום.

ברשת 13 בחרו שלא להגיב על הדברים. מדירקטוריון רשת 13 נמסר בתגובה: "ראשית, איננו מתייחסים לשמועות מרושעות. דירקטוריון הערוץ ורשת 13 כולה עומדים מאחורי יורם ואיתו בהשגת מטרות הערוץ הרבות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully