וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: "התנהלות בזויה". ערוץ הספורט: "מסוקר לא יקבע מי יסקר אותו"

4.7.2023 / 8:06

לאחר שהועבר מהתפקיד, חזר כתב ערוץ הספורט מוטי פשכצקי לסקר את מכבי ת"א, ששיגרה מכתב נזעם לערוץ: "למנכ"ל אין כבוד למילתו שלו", ואף עקצה את אחד הבעלים שי רקנאטי, המחזיק בבעלות על קבוצת הכדורסל: "ניגוד אינטרסים". בערוץ השיבו: "הכלל מאוד ברור: לא תקבעו לנו"

מלחמת מכבי תל אביב וערוץ הספורט מסלימה. לפני כארבעה חודשים דרשו בקבוצת הכדורגל להדיר את הכתב מוטי פשכצקי מסיקור הקבוצה, לאחר שנחשפה תכתובת בינו לבין אנשי ארגון "אחים לסמל", אוהדי הקבוצה, ובה כיוון אותם, לכאורה, להפגנה נגד המועדון. עם שוך הסערה הוסט פשכצקי מהסיקור ותומר לוי תפס את מקומו.

זאת, עד תום העונה החולפת. בימים האחרונים שב פשכצקי לסקר את הקבוצה, דבר שגרר תגובה מבא כוח המועדון, עו"ד רז בן דור ממשרדו של מורן מאירי, ששלח מכתב למנכ"ל הערוץ תומר תורג'מן ולאחד מבעליו, שי רקנאטי.

"בעקבות פניות ודרישות של מכבי ת"א לרבות למנהלת הליגות, והודעה על הפסקת שיתוף הפעולה עם
ערוץ הספורט, ולאחר ניסיונות "מריחה" שלא צלחו, התחייב לבסוף מנכ"ל ערוץ הספורט, מר תורג'מן, כי פשכצקי לא יסקר יותר את מכבי ת"א. עוד התחייב תורג'מן במפורש, כי הסיקור של פעילות מכבי ת"א מצד ערוץ הספורט יהיה הוגן וראוי. למרבה התדהמה, לפני מספר ימים נשלחה על ידכם לדובר מכבי ת"א הודעה, לפיה פשכצקי יחזור באופן מיידי לסקר את מכבי ת"א, לאחר שלדבריו 'האירוע תוחקר לאורכו ולרוחבו'. מתברר כי למר תורג'מן אין כבוד אפילו למילתו שלו, כי ההתחייבות שניתנה שווה כקליפת השום וכי מלכתחילה לא היתה כל כוונה לכבד אותה ומדובר היה באחיזת עיניים ותו לא".

במכבי תל אביב טוענים ל"זלזול באינטליגנציה" ול"התנהלות חמורה ובזויה", אך הפנייה המעניינת יותר היא כלפי שי רקנאטי, שהוא אחד מבעלי הערוץ וגם מבעלי קבוצת הכדורסל של המועדון: "לכל אלו יש להוסיף את שתיקתם של ראשי הערוץ ובראשם מר שי רקנאטי, אשר היה מכותב לכל הפניות
ונדרש להתערב ולעשות סדר בערוץ שבבעלותו, אך בחר להתעלם, למלא פיו מים ולעצום את עיניו. הדברים נותרו כמות שהם גם לאחר פגישה של מר רקנאטי עם מנהלת הליגות בכדורגל. בעקבות פגישה זו מצופה היה שההתחייבויות יקוימו וגם הגישה תשתנה - אך לא כך היה. לא ניתן שלא לתהות, האם מועדון הכדורגל של מכבי ת"א משמש "כעלה תאנה ", בתשובה לטענות כלפי רקנאטי בעניין בעלותו במועדון הכדורסל של מכבי ת"א, וניגוד העניינים עם בעלותו בערוץ הספורט".

לפיכך, הודיעו במכבי תל אביב באופן רשמי ופומבי כי לא ישתפו פעולה עם הערוץ: "בעקבות החלטת מנכ"ל ערוץ הספורט, תומר תורג'מן, לחזור בו מהסיכום אליו הגיע בעונה שעברה עם מכבי ת"א, הסכם לפיו מוטי פשכצקי לא ייסקר יותר את המועדון כהמשך ישיר להתנהלותו של הכתב - מכבי ת"א לא תשתף פעולה עם ערוץ הספורט על כל המשתמע מכך לרבות בשידורים בהם הוא משמש כזכיין השידור. החלטת המועדון הובאה לידיעתה של מנהלת הליגות המקצועניות", והוסיפו: "לצד הודעה זו - מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מבקש מכלל אוהדיו שלא לפעול באופן בוטה או אלים מול הכתב, או מי מבני משפחתו ומגנה בתוקף ובנחרצות כל התנהגות שיש בה או יכולה להתפרש כאלימה או מאיימת".

מתחם האימונים של מכבי תל אביב, קרית שלום. ראובן קסטרו
דרישה לגיטימית?/ראובן קסטרו

מגיש חדשות הספורט אלי אילדיס מסר את תגובת הערוץ לאחר שנחשפה דרישת המועדון: "ערוץ הספורט מכבד את מועדון מכבי תל אביב ואת ציבור אוהדיו וימשיך לפעול למען סיקור הוגן, ראוי וענייני. איננו חפים מטעויות ואנו קשובים לביקורת, אבל בעיתונות יש כלל מאוד ברור: מסוקר אינו יכול לקבוע מי יסקר אותו. ערוץ הספורט ימשיך לסקר את כל המועדונים ללא משוא פנים, ללא מורא, בהגינות ותוך שמירה על כללי האתיקה העיתונאית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

האם דרישתה של מכבי תל אביב להסיט את הכתב המסקר אותה הגיונית?

כן
לא
4729 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully