וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בענף: קשת ו-RGE בדרך לפרידה במיזם freetv. ומה הקשר למשפחת אדלסון?

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 12:49

בשבועות האחרונים פורסם על מתיחות בין הצדדים, זאת על רקע פעילות RGE הן כשותפה של קשת והן כספקית ערוצי ספורט לפלטפורמות המתחרות. כעת, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, נכנס למשחק שחקן חדש

משפחת אדלסון מקיימת בימים אלו לא מעט פגישות עם גורמים בענף בניסיון להגדיל את אחזקותיה בעולמות הדיגיטל. נזכיר עוד כי ברקע עומדת גם רפורמת השר קרעי

חודשים ספורים אחרי הקמת מיזם הטלוויזיה הרב ערוצית freetv, האם השותפות בין המושקעות בו - קשת 12 וחברת RGE מגיעה לקיצה? בשבועות האחרונים פורסם בגלובס על מתיחות בין הצדדים, זאת על רקע פעילות RGE הן כשותפה של קשת והן כספקית ערוצי ספורט לפלטפורמות המתחרות.

רקע קצר: RGE מפעילה מספר ערוצים ושידורי ספורט, מרביתם משודרים בכלל פלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוצית (yes, הוט, סלקום ופרטנר). למעשה היא פועלת כמתווך הרוכש זכויות בינ"ל ומוכר לספקיות בישראל. עם השקת freetv קיבל המנכ"ל יעקב נדבורני החלטה כי החברה תספוג את פער העלויות בחבילות הספורט - הנחשבות ליקרות ביותר - כדי להימנע מהעלאת מחיר ללקוחותיה. ב-RGE ממול נקלעו למצב מסחרי בעייתי שכן מצד אחד האינטרס של freetv היה לשבור את השוק, וממול היא מחוייבת להגינות מסחרית מול שאר הפלטפורמות המתחרות.

אלא שכעת, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, נכנס למשחק שחקן חדש בדמות משפחת אדלסון, שלפי גורם בקיא בפרטים הביע עניין ברכישת נתח מחברת RGE - מהלך שאם יבשיל עשוי בנסיבות מסוימות לשנות לחלוטין את הגישה של החברה למלכוד הפנימי אליו נקלעה. משפחת אדלסון מקיימת בימים אלו לא מעט פגישות עם גורמים בענף בניסיון להגדיל את אחזקותיה בעולמות הדיגיטל. נזכיר עוד כי ברקע עומדת גם רפורמת השר קרעי, שמתייחסת גם לנושא שידורי הספורט ולנושא ביטול רישיונות השידור והאיסור לפרסם פרסומות בטלוויזיה הרב ערוצית.

freetv. אתר רשמי, צילום מסך
freetv/צילום מסך, אתר רשמי

הקלפים על השולחן

הדבר פותח גם אפשרות היפותטית לקשת להמשיך בדרך עצמאית, דבר שיצריך בחינה רגולטורית מחודשת. עוד יצוין כי קשת כבר השקיעה במיזם מיליוני שקלים

מאז 2021 חברת RGE נמצאת בשליטה כמעט מוחלטת (75%) של משפחת רקאנטי. קשת 12 מחזיקה כרבע מהחברה. כזכור, העסקה הראשונה בין השתיים סביב הקמת מיזם הטלוויזיה הרב ערוצית ב-OTT דיברה על שותפות שווה, תחת כוונה למכור לקשת 50% מ-RGE. למרות אישור הממונה על ההגבלים הרשות לתחרות לא אישרה זאת. מאז נותרו המניות "על המדף", וב-RGE קיבלו מספר הצעות לרכישה של חלק מהמניות, האחרונה בהן כאמור, כך לפי גורמים, ממשפחת אדלסון. בהקשר זה יצוין כי רק לאחרונה אור רם, מנכ"ל משותף בקבוצת RGE, סיים את תפקידו לאחר 6 שנים על כיסא המנכ"ל, ואולם לא ברור אם יש קשר בין הדברים.

לצד זאת, יצוין כי גם אם בעלי המניות (בכל חברה) מתחלפים, הדבר לא חייב לשנות אופי השותפות בחברות הבנות - כזכור, freetv קיבל את אישור הרשויות ואף את פסיקת בג"ץ בנושא טרם יציאתו לדרך. מאידך, הדבר פותח גם אפשרות היפותטית לקשת להמשיך בדרך עצמאית, דבר שייתכן ויצריך בחינה רגולטורית מחודשת. עוד יצוין כי קשת כבר השקיעה במיזם מיליוני שקלים הן בדמות קמפיין רחב והן בדמות זמן מסך רב שהוקצה לשיווקו.


בקשת וב-RGE בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully