וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

420 אלף שקל: ערוץ 14 נגד בן כספית

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 12:52

בערוץ 14 הגישו תביעת לשון הרע נגד העיתונאי והיזמים אילן סמיש ורן הר-נבו. בסרטון שיצר סמיש ושיתפו הר-נבו וכספית, נטען ש"ערוץ 14 תמך בצורה ברורה ברוצח ראש הממשלה יגאל עמיר". בערוץ הגישו כתב תביעה: "האשמה שקרית ובזויה"

בערוץ 14 הגישו תביעת לשון הרע נגד העיתונאי והיזמים אילן סמיש ורן הר-נבו בשל סרטון שעלה לאחרונה לרשת אותו יצר סמיש ושיתפו הר-נבו וכספית. בסרטון נכתב כי "ערוץ 14 תמך בצורה ברורה ברוצח ראש הממשלה יגאל עמיר".

בערוץ תובעים סכום פיצוי של 420 אלף שקל מסמיש על יצירת הסרטון ופרסומו ואת כספית והר-נבו על שיתופו ברשתות החברתיות.

בכתב התביעה נטען: "האשמת ערוץ 14 בתמיכה ברוצח ראש הממשלה יגאל עמיר היא האשמה שקרית ובזויה, ואין לה אחיזה במציאות". בערוץ מסבירים כי התנערו מיד מהדברים שאמר שמאי בתוכנית "הפטריוטים" - דברים שכזכור נענו במחיאות כפיים מצד הקהל.

בערוץ מוסיפים גם הקשר וטוענים כי "בדיון על 'חוק טבריה' הובאו דבריה של כב' הנשיאה א' חיות שאמרה בדיון בבג"ץ כי החוק הוא פרסונלי כי הוא תפור למידותיה של הבחירות בטבריה', וכי בתגובה ספונטנית לכך הביע ארי שמאי את דעתו האישית".

נזכיר: חבר פאנל "הפטריוטים" ארי שמאי התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסוק את חקיקה פרסונלית, והעלה את הקריאה לשחרר את רוצח ראש הממשלה רבין.

ארי שמאי, בן כספית. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
ארי שמאי, בן כספית/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בערוץ 14 פנו בסוף השבוע לרשות לתחרות בבקשה לפתוח בבדיקה על "תיאום חרם" בין החברות שהצהירו על הקפאת הפרסום בו, זאת בתגובה על דברי שמאי - שנתפסו כחציית קו אדום. בערוץ אומרים כי החברות שטראוס ישראל, דלק מוטורס, אבן קיסר - עשו זאת בתיאום שאיננו חוקי.

במכתב שנשלח באמצעות עורך הדין דנינו שי לרשות, בערוץ מבקשים לפתוח בחקירה, זאת לאחר "החשיפה של תכתובות הווצאפ של בכירי המשק" במהדורה המרכזית של הערוץ. בכתבה שפורסמה על מסך הערוץ נחשפו תכתובות בקבוצת וואצאפ של בכירים במגזר העסקי במסגרת המחאה נגד ההפיכה המשטרית. על פי הכתבה, התיאום נעשה בקבוצת הווצאפ שנקראת "פורום העסקים" וחברים בה מאות ראשי החברות והמוסדות הפיננסיים הגדולים במשק, כאשר את החרם מובילה חברת שטראוס, שכידוע, מחזיקה מניות בערוץ רשת 13.

כאן המקום לציין שהשימוש שעושה ערוץ 14 במסך הטלוויזיה, או כאשר בכירים בו מנהלים מאבק כנגד מפרסמים, אף הוא תקדים בעייתי וספק אם לגיטימי; לא ממש מקובל שעיתונאים ואנשי תקשורת מנהלים קמפיין מסחרי (לפחות בגלוי). לפחות למראית עין, לרוב נשמרת ההפרדה בין המחלקה המסחרית לתוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully