וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקף הקיצוצים בידיעות אחרונות: כרבע מכוח האדם בקבוצה עד סוף 2023

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 10:23

כתוצאה מאיחוד המערכות צפוי צמצום דרמטי בשני חלקיו, כאשר מסתמן שהיקף הפיטורים ב-ynet - יהיה כפול מזה שבעיתון המודפס. המהלך אמור להתפרס על פני 4-6 חודשים. אבי משולם, שגויס עבור מטרה זאת, יוביל את מהלך הקיצוצים. ארגון העיתונאים: "קו אדום"

לפי גורמים בידיעות אחרונות, כל המהלך אמור להתפרס על פני 4-6 חודשים, כלומר עד סוף 2023

מהלך הפיטורים הגדול בידיעות אחרונות יוצא לדרך: מהודעה שהוציא אתמול (שלישי) ועד עיתונאי הקבוצה, עולה כי במסגרת איחוד המערכות בין ידיעות אחרונות לאתר ynet, כמו גם בין חלקים אחרים בקבוצה, צפוי צמצום דרמטי של כ-115 תקנים בשתי החברות.

מסתמן שהיקף הפיטורים הצפוי ב-ynet - יהיה כפול מזה שבידיעות אחרונות. כ-80 צפויים לעזוב את אתר הקבוצה, וכ-35 מידיעות העיתון. במערכות השונות בקבוצת ידיעות אחרונות ישנם כ-530 עובדים סה"כ.

בנוסף לצמצומים כתוצאה מאיחוד המערכות צפויים גם צמצומים ב"כלכליסט" ו"בלאשה". היקף הצמצום ביחידות אלו עדיין לא נמסר לוועד העובדים. נזכיר: לפי מתווה האיחוד המקורי, כלכליסט עתיד להישאר עצמאי, עם מערכת ומטה שלא צפויים להינזק משמעותית מהמהלך.

לפי גורמים בידיעות אחרונות, כל המהלך אמור להתפרס על פני 4-6 חודשים, כלומר עד סוף 2023. לפי אותם גורמים, גם אם תהיה פשרה מסוימת בהיקף המפוטרים, הכיוון הכללי יישאר זהה.

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

המוציא לפועל

משולם, לשעבר מנכ"ל רדיו תל אביב, היה בין אלו שיזמו וליוו את מיזם הרדיו הדיגיטלי העצמאי של ידיעות אחרונות שעלה בשנה שעברה - ונסגר תשעה חודשים לאחר הקמתו משום שכשל מסחרית ולא עמד ביעדיו

בשבועות האחרונים דווח בוואלה! ברנז'ה מספר פעמים על ההיערכות בצמרת הקבוצה לפיטורים וכי העורך הראשי של ידיעות אחרונות ואתר ynet אבי משולם, שנכנס לתפקידו לאחרונה במקום נטע ליבנה, היה שותף מלא להכנת מתווה תוכנית הקיצוצים, ולפי גורמים - למעשה גויס לעיתון על ידי המו"ל נוני מוזס על מנת להוציא לפועל את המהלך, שעומד על מדף הקבוצה כבר כמה שנים.

נזכיר: משולם, לשעבר מנכ"ל רדיו תל אביב, היה בין אלו שיזמו וליוו את מיזם הרדיו הדיגיטלי העצמאי של ידיעות אחרונות שעלה בשנה שעברה - ונסגר תשעה חודשים לאחר הקמתו משום שכשל מסחרית ולא עמד ביעדיו.

לפי ההערכות, קבוצת ידיעות אחרונות השקיעה מיליוני שקלים במיזם שכלל אולפנים חדשים ומושקעים בקומה השלישית בבניין הקבוצה בראשל"צ. בנוסף, נבנו אולפני פודקאסט, אולפנים להקלטת מבזקים ואולפן הקלטות ייעודי ל"עברית" מבית ידיעות אחרונות. הקבוצה השקיעה גם באפליקציה ייעודית למיזם.

בתוך כך, בקבוצה ניסו גם לקדם את השת"פ בין רדיו 102 ל-ynet כאשר הכוונה הייתה "ליהנות" ממבזקי החדשות של הרדיו, ולייצר מעין סינרגיה תוכנית. משולם, שלמרות הכחשות חוזרות ונשנות כי פניו לידיעות אחרונות - מונה לבסוף לעורך העל של העיתון והאתר, ואולם רדיו 102 לא נחשב מעולם לשחקן מוביל בשדה האקטואליה, וקשה לראות את הערך המוסף האמיתי שנגזר מאותה סינרגיה, מלבד תוכן חינמי.

כאמור, באפריל השנה קיבלו כ-15 עובדי מחלקת הרדיו המונה כ-30 עובדים מכתבי זימונים לשימועים וכעת נותרו בתחנת הקבוצה מספר תוכניות דגל לצד רצועות הפודקאסטים הנחשבים למואזנים.

אבי משולם. יח"צ,
אבי משולם/יח"צ

"כל הכלים נמצאים על השולחן"

גם ועד עיתונאי ידיעות אחרונות, כאמור, החל בשבועות האחרונים היערך למאבק בתכנית הפיטורים. אתמול שלח הוועד עדכון לעיתונאי ידיעות אחרונות, כלכלסט, לאשה ו-Ynet. בין היתר מתכננים בוועד אסיפת חירום משותפת לכל עובדי התוכן של קבוצת ידיעות כבר בשבוע שהבא.

בארגון העיתונאים מציינים כי: "פיטוריהם של רבע מעיתונאי ידיעות אחרונות וynet - קו אדום ואין מצב שנסכים לכך. מצפים מהנהלת ידיעות לקיים מו"מ אמיתי על פרטי התכנית, לרבות צמצום משמעותי של היקף הפיטורים, אחרת כל הכלים נמצאים על השולחן, לרבות פניה לערכאות וצעדים ארגוניים משמעותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully