וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה הוכרז בקבוצת ידיעות אחרונות: אחד מכל ארבעה עובדים בדרך החוצה

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 14:10

עיתונאי ידיעות אחרונות נערכים לקראת גל הפיטורים הגדול בתולדות העיתון. בוועד מעריכים כי לא יצליחו להציל את מרבית העובדים, ומתמקדים בהשגת תנאים סבירים למפוטרים ושינוי תנאי העבודה לשורדים. עדיין לא ברור אם מדובר רק בגל הקיצוצים הראשון. כל הפרטים

ארגון העיתונאים/ארגון העיתונאים

עובדי ידיעות אחרונות נערכים לקראת גל הפיטורים הגדול בתולדות העיתון. הבוקר (ראשון) התקיימה אסיפת חירום של ועד עיתונאי ידיעות ואתר ynet, במסגרתה החליטו העובדים על הכרזת סכסוך עבודה בעיתון. נזכיר: בשבוע שעבר דווח כי כי במסגרת איחוד המערכות בין ידיעות אחרונות לאתר ynet, כמו גם בין חלקים אחרים בקבוצה, צפוי צמצום דרמטי של כ-115 תקנים בשתי החברות.

לפי הדיווח, היקף הפיטורים הצפוי ב-ynet - יהיה כפול מזה שבידיעות אחרונות. כ-80 צפויים לעזוב את אתר הקבוצה, וכ-35 מידיעות העיתון. במערכות השונות בקבוצת ידיעות אחרונות ישנם כ-530 עובדים סה"כ. בנוסף לצמצומים כתוצאה מאיחוד המערכות צפויים גם צמצומים ב"כלכליסט" ו"בלאשה". היקף הצמצום ביחידות אלו עדיין לא נמסר לוועד העובדים. לפי מתווה האיחוד המקורי, כלכליסט עתיד להישאר עצמאי, עם מערכת ומטה שלא צפויים להינזק משמעותית מהמהלך.

לפי גורמים בידיעות אחרונות, כל המהלך אמור להתפרס על פני 4-6 חודשים, כלומר עד סוף 2023. לפי אותם גורמים, גם אם תהיה פשרה מסוימת בהיקף המפוטרים, הכיוון הכללי יישאר זהה.

בית ידיעות אחרונות. ארגון העיתונאים,
בית ידיעות אחרונות/ארגון העיתונאים
גןרמים בוועד אף מסרו לוואלה! כי "אין ספק שההנהלה תנסה להשתמש בסכסוך כדי לייצר ספינים"

באסיפת העובדים, שנערכה בסימן הסלוגן: "נוני, אל תפגע במשפחות של ידיעות", הסבירו יו"ר הוועד ונציגי ארגון העיתונאים כי מהלך הפיטורים, שיכלול בשלב הראשון אחד מכל ארבעה מעובדי מערכות העיתון, כבר החל, וחלקם כבר קיבלו מכתבי זימון לשימוע. בשיחה הסביר הוועד כי הפיטורים לא יימנעו, אך הדגיש כי בוועד ינסו להשיג תנאים סבירים למפוטרים ושינוי תנאי העבודה למי שישרוד. בנוסף עדיין לא ברור האם לא צפוי גל פיטורים נוסף.

עוד הדגישו בארגון כי "במידה שההנהלה תבצע צעדים חד צדדיים נפנה לבית הדין לקבל צווי מניעה, לא נהסס. בית הדין הוא כלי הגנתי, אבל בסוף הכלי הכי משמעותי בתוך מאבק ארגוני הוא צעדים ארגוניים - סט רחב מאוד של צעדים ארגוניים - מלהימנע מחלק הפעולות ועד השבתה כוללת. כדי שנוכל לנקוט בצעדים ארגוניים, החוק מחייב הכרזה על סכסוך עבודה... בתוך שבועיים ניתן יהיה לנקוט בצעדים ארגוניים".

גורמים בוועד אף מסרו לוואלה! כי "אין ספק שההנהלה תנסה להשתמש בסכסוך כדי לייצר ספינים".

עוד בוואלה!

היקף הקיצוצים בידיעות אחרונות: כרבע מכוח האדם בקבוצה עד סוף 2023

לכתבה המלאה
בית ידיעות אחרונות. ארגון העיתונאים,
בית ידיעות אחרונות/ארגון העיתונאים

במהלך האסיפה נערכה סקירה על תכניות ההנהלה לאיחוד מערכות ופיטורים. העובדים הצביעו בעד הכרזה על סכסוך עבודה, שיאפשר להתחיל בעיצומים בעוד שבועיים.

ועדי עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-Ynet מסר: "לא נאפשר צעדים חד צדדיים מטעם ההנהלה, ניאבק בהם בכל דרך אפשרית, כל הכלים נמצאים על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully