וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאני השכר בתאגיד השידור נחשפים: כמה מרוויח טאלנט על מסך כאן 11?

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 15:55

ע"פ הערכות, שיאנית השכר בתאגיד היא איילה חסון שמרוויחה 25% יותר מהשיאנית הקודמת גאולה אבן, ואף יותר ממנכ"ל התאגיד גולן יוכפז. מחצית מהרשימה: מגישים מרכזיים בכאן 11 דוגמת שאול אמסטרדמסקי וטלי מורנו

לפי הנתונים, 9 מתוך שיאני השכר בתאגיד השידור הנם מגישים בכירים (מה שקרוי בלשון האוצר - "טאלנטים"), והשאר - חברי הנהלה, בהם מנכ"ל וסמנכ"לים

שכרם של 20 שיאני השכר בתאגיד השידור הציבורי גבוה בכחמישית בממוצע לעומת 20 שיאני השכר ב-2017 - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה!. הנתונים נחשפו בעקבות בקשת חופש מידע של הצלחה, העוקבת אחרי הנושא והגישה גם בעבר בקשות שחשפו את דירוג השכר בתאגיד.

לפי הנתונים, 9 מתוך שיאני השכר בתאגיד השידור הנם מגישים בכירים (מה שקרוי בלשון האוצר - "טאלנטים"), והשאר - חברי הנהלה, בהם מנכ"ל וסמנכ"לים, כמו גם "ראש מחלקה" ו"נושא משרה". מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז נמצא (רק) במקום השלישי ברשימה, עם תלוש שכר של 44,934 אלף שקל. יוכפז על פי ההערכות השתכר יותר מפי שניים במגזר הפרטי ממנו הגיע, לעומת משכורתו בתאגיד.

אילה איילה חסון. כאן 11, צילום מסך
אילה איילה חסון/צילום מסך, כאן 11
עוד יצוין כי חסון, על פי ההערכה, הרוויחה יותר מכפול ברשת 13 ושכרה נחתך ביותר מחצי עם המעבר לשידור הציבורי

לפי הנתונים, שיאן השכר בתאגיד השידור הנו "טאלנט", והוא מרוויח קרוב ל-50 אלף שקל לחודש (ברוטו). על פי ההערכות מדובר במגישה איילה חסון, שהצטרפה לתאגיד השידור בתחילת השנה והעלתה משמעותית את נתוני הרצועה שלה ובעקבות כך גם את נתוני מהדורת החדשות של כאן.

נזכיר: את דוח שיאני השכר האחרון בתאגיד, שהתפרסם בדה מרקר ב-2017, הובילה גאולה אבן, עם 40 אלף שקל בחודש. עם זאת, חסון לא מסתפקת בהגשה בלבד - היא מגישה 4 פעמים בשבוע את התוכנית "שבע" על מסך כאן 11, משמשת פרשנית בכירה של כאן חדשות ומגישה פעם בשבוע את יומן הבוקר משש עד שמונה. עוד יצוין כי חסון, על פי ההערכה, הרוויחה יותר מכפול ברשת 13 ושכרה נחתך ביותר מחצי עם המעבר לשידור הציבורי.

אחריה ברשימה, לפי הערכות, מדובר במגישים מרכזיים בכאן 11 דוגמת שאול אמסטרדמסקי, טלי מורנו, אסף ליברמן, קלמן ליבסקינד וקרן נויבך.

קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן. רונן פדידה,
קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן/רונן פדידה

עלייה של 22% בשש שנים

אחד הכשלים המרכזיים של רשות השידור היה רמות השכר הגבוהות שאותן קיבלו עובדים בכירים, לעתים ללא קשר להיקף תרומתם. לדוגמה, שיאן השכר ברשות השידור ב-2015 - טרם הקמת תאגיד השידור - היה מפקח קול שהרוויח 71 אלף שקל בחודש עבור 83% משרה בלבד. עם הקמת כאן 11 ומתווה השכר החדש, עלות השכר ירדה משמעותית: ממוצע השכר ברוטו בחודש ל-20 השיאנים בשנת 2017 עמד על 31 אלף שקל לחודש. השנה הוא עמד 38 אלף שקל בחודש. עלייה של 22% בשש שנים. בתאגיד מייחסים את העלייה בשנים האחרונות לעלייה במדד ולהצטרפות טאלנטים חזקים לשורות הארגון.

בהקשר זה יצוין כי טווח המשכורות בתאגיד נקבע על ידי משרד האוצר - כמקובל בשירות הציבורי. להנהלת התאגיד אין יכולת לשלם לטאלנט כמה שהיא רוצה כפי שמקובל במגזר הפרטי. בהתאמה, גם מספר הטאלנטים מוגבל.

עוד יצוין כי למרות העלייה בשכר, המשכורות לכתבים/מגישים בכירים בתאגיד נמוכות משמעותית מהמקובל בקשת וברשת. שם טאלנט ומנהל בכירים יכולים להגיע גם למשכורות של 70-100 אלף שקל.

שיאני השכר בתאגיד השידור. סטודיו וואלה!, מערכת וואלה!
שיאני השכר בתאגיד השידור/מערכת וואלה!, סטודיו וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully