וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט החליט לא לסגור את גל"צ - בליכוד כבר תוקפים: "עיתונות חופשית מתחילה בשוק חופשי"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 8:40

בכאן 11 דווח כי שר הביטחון יואב גלנט קיבל את המלצות הוועדה שלא להפריט את התחנה הצבאית. במשרד הביטחון לא הגיבו. בינתיים, המפקד הזמני ממתין להחלטת השר על מינוי הקבע - ומיישר סופית קו עם עמדות נתניהו

שר הביטחון יואב גלנט קיבל את המלצתה של הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון איל זמיר, והחליט להשאיר את תחנת גלי צה"ל פתוחה ולא להפריט אותה - כך דווח בכאן 11. עמדת גלנט מתקבלת כנגד עמדת הרמטכ"ל הרצי הלוי ורמטכ"לים קודמים. לא מדובר בפעם הראשונה בה ברגע האחרון נגנזת החלטה לסגור את גל"צ. למעשה, גם כל קודמיו של גלנט קיבלו החלטה דומה.

נזכיר: עוד בתקופת הממשלה הפריטטית בין גנץ לנתניהו, הוחלט על הקמת ועדת איתור מקצועית שהמליצה למנות את אור צלקובניק למפקד קבוע של גלי צה"ל. גלנט החליט שלא ליישם את המלצתה, בטענה שהוא מעוניין לבחון את המשך קיומה של התחנה ואת תפקודה, ומינה לבינתיים את דני זקן - שלא הגיע אף לחמשת המומלצים הסופיים על ידי ועדת האיתור - כממלא מקום המפקד. מאז מינוי זקן, האחרון נוקט בקו ברור של ניסיונות "הסטת" התחנה ימינה - תוך ניסיון הדחה של מגישים ותיקים לטובת כאלו שקיבלו את "חותמת הכשרות" של בלפור. ראשון בהם הוא מקורבו של נתניהו יעקב ברדוגו, אך הוא אינו עומד לבד.

השבוע האריך גלנט את כהונתו של זקן בחודשיים נוספים, ולא ברור כיצד ינהג בעניין מינוי הקבע לניהול התחנה - שכן כך או כך צלקובניק בינתיים מונה למנכ"ל חדשות 13.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בבית חג"י, 21 באוגוסט 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בבית חג"י, 21 באוגוסט 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בינתיים, במשרד הביטחון לא מגיבים על הפרסום ובליכוד, מביעים תרעומת על ההחלטה. ח"כ דן אילוז (ליכוד) מסר: "קראתי את הדיווחים על כך שידידי שר הביטחון החליט שלא להפריט את תחנת גל"צ. אני מקווה מאוד שאלה לא דיווחי אמת. עצם קיומה של תחנת רדיו צבאית המשדרת לציבור הרחב היא פגיעה בדמוקרטיה ובחופש העיתונות. תחנת רדיו צבאית היא כלי מצוי במשטרים דיקטטוריים צבאיים, לא בדמוקרטיות. לא מצאתי עוד מדינה דמוקרטית עם תחנת רדיו צבאית המשדרת לציבור הרחב תכנים אזרחיים. אנחנו מדינה שיש לה צבא, לא צבא שיש לו מדינה. חופש העיתונות טומן בחובו את הורדת ההתערבות של גופים ממשלתיים בתקשורת ולא אמור לתת לגופים ממשלתיים, ובטח שלא צבאיים, לנהל גופי תקשורת. עיתונות חופשית מתחילה בשוק חופשי".

מפקד גלי צה״ל דני זקן 'בועידת 30 שנה לאוסלו/דג הפקות

מיישר קו עם נתניהו

בהתאמה למצב הפוליטי המעורפל, נראה כי זקן ממשיך למצב את עצמו ואת הגוף שהוא מוביל כמכוון לימין ותומך בממשלת נתניהו.

זקן השתתף השבוע ב"ועידת 30 שנה לאוסלו - תובנות ולקחים להמשך' בהובלת גופי ימין כ"המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה" ו"פרויקט הניצחון הישראלי, כמו גם "תנועת הביטחוניסטים" - ודיבר גם על סיקור ניסיון ההפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו. "הארץ מצהיר בפומבי שהוא מתנגד לממשלה בצורה מערכתית, אבל כשאתה מסקר, אם אתה לא מביא את הסיפורים שלא תואמים את הנרטיב של המחאה אתה חוטא לעבודה העיתונאית שלך", אמר.

"13 גם הלכו לשם גם בצורה מטורללת לגמרי ואני לא מבין את זה. הם חשבו ש'מאות המיליונים' ברחובות לפי הדיווחים שלהם, יבואו גם לצפות בהם? הם חוטאים לעבודה התקשורתית המקצועית שלהם בצורה שאני לא מבין אותה. ערוץ 12 עוד מנסה לייצר איזון, ולכן הוא מביא גם פאנליסט אחד שחושב אחרת".

זקן סיפק גם הסבר משלו, שלמעשה מיישר קו עם הקמפיין של נתניהו, על התפקיד שלוקחת התקשורת בסיוע למחאה. "התקשורת עזרה מאוד למחאה ולעצירת הרפורמה, אמר זקן. 40% מכלל המרואיינים ברשת ב' ובגל"צ בשתי התכניות המרכזיות אלו אנשי המחאה. הם לא בדיוק נשאלו שאלות קשות, בוא נגיד ככה".

ספי עובדיה המטה המרכזי. רשת 13, צילום מסך
ספי עובדיה המטה המרכזי/צילום מסך, רשת 13

בשבועות האחרונים נחשף בוואלה! כי זקן מתכוון להוריד מהאוויר כבר אחרי החגים את תוכניתם של העיתונאים ספי עובדיה ויניר קוזין. המהלך מתרחש ברקע ביקורת שמתח עובדיה על פטרונו של זקן יעקב ברדוגו בתחילת אותו שבוע בתוכניתם. זקן, לדברי גורמים בסביבתו, זעם בעיקר על עובדיה ששידר את הביקורת על ברדוגו.

נזכיר: ברדוגו, יועצו של ראש הממשלה שאף הדף הצעה שלו לכהן כשר התקשורת, שימש בשנים האחרונות כשותפו להגשה של זקן בתחנת הרדיו הביביסטית "גלי ישראל", וברדוגו נחשב ל"שושבין" מינויו - חרף העובדה שועדת איתור מקצועית בחרה באור צלקובניק לתפקיד. לאחרונה אף פורסמו בעיתון "הארץ" ציטוטים מפיו של זקן שאישר כי ברדוגו פעל עבורו בלשכת רה"מ כדי לקבל המינוי למפקד זמני וכי מינויו למפקד קבוע כבר סגור עם לשכת שר הביטחון גלנט. זקן לא הכחיש את האמירות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully