וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ביקורת שמתחו על ברדוגו: דני זקן מתכוון להוריד את התוכנית של עובדיה וקוזין בגל"צ

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 10:05

הטיהור הפוליטי בגל"צ: זקן מתכנן להציג את הדחת עובדיה וקוזין כחלק מהשקת לוח שידורים חדש מיד אחרי חגי תשרי, במסגרתו צפויה לרדת מהאוויר גם תוכניתו של רזי ברקאי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. תוכניתם של ספי עובדיה ויניר קוזין נחשבת לעתירת הישגים

דני זקן. יח"צ,
דני זקן/יח"צ

ממלא מקום מפקד גלי צה"ל דני זקן מתכוון להוריד מהאוויר כבר בעוד חודשיים וחצי את תוכניתם של העיתונאים ספי עובדיה ויניר קוזין. המהלך מתרחש ברקע ביקורת שמתח עובדיה על פטרונו של זקן יעקב ברדוגו בתחילת השבוע בתוכניתם. זקן, לדברי גורמים בסביבתו, זעם בעיקר על עובדיה ששידר את הביקורת על ברדוגו.

בדברי הפתיחה של התוכנית השבוע מתח עובדיה ביקורת על השימוש הכפול שעשה ברדוגו במונח "סוכני כאוס": לאחרונה הרבה להאשים את מתנגדי הממשלה שהם מנסים לכאורה לזרוע כאוס במדינה, בעוד שהוא עצמו קרא בעבר לחולל כאוס על מנת להפיל את ממשלת בנט לפיד. האזינו לדברים.

נזכיר: ברדוגו, יועצו של ראש הממשלה שאף הדף הצעה שלו לכהן כשר התקשורת, שימש בשנים האחרונות כשותפו להגשה של זקן בתחנת הרדיו הביביסטית "גלי ישראל", וברדוגו נחשב ל"שושבין" מינויו - חרף העובדה שועדת איתור מקצועית בחרה באור צלקובניק לתפקיד. לאחרונה אף פורסמו בעיתון "הארץ" ציטוטים מפיו של זקן שאישר כי ברדוגו פעל עבורו בלשכת רה"מ כדי לקבל המינוי למפקד זמני וכי מינויו למפקד קבוע כבר סגור עם לשכת שר הביטחון גלנט. זקן לא הכחיש את האמירות הללו.

ספי עובדיה/גלי צה"ל

המהלך של זקן נראה תמוה עוד יותר על רקע היות תוכניתם של עובדיה וקוזין נחשבת לעתירה בהישגים עיתונאיים. רק באחרונה סיפר בה המפכ"ל לשעבר רוני אלשייך כי העריך שנתניהו יתפטר בעקבות תיקי האלפים - כותרת שהובילה למתקפה חריפה דווקא מהצד הימני של המפה הפוליטית, וזכתה לפולו-אפים בכל כלי התקשורת המרכזיים.

בנוסף, פוליטיקאים רבים משני צידי המתרס מרבים לעלות לשידור בתוכנית ולספק בה כותרות המצוטטות באופן תדיר במהדורות החדשות בטלויזיה ובעיתונים. זקן מתכנן להציג את הדחת עובדיה וקוזין כחלק מהשקת לוח שידורים חדש מיד אחרי חגי תשרי במסגרתו צפויה לרדת מהאוויר גם תוכניתו של רזי ברקאי.

עוד בוואלה!

רפורמת קרעי היא תעתיק של רפורמת לוין: הממשלה רוצה לשלוט סופית בתקשורת

לכתבה המלאה
ספי עובדיה המטה המרכזי. רשת 13, צילום מסך
ספי עובדיה המטה המרכזי/צילום מסך, רשת 13

השבוע צפויה הוועדה לבחינת עתיד גל"צ להגיש את המלצותיה לשר הביטחון ומיד אח"כ צפויה להתמנות ועדת איתור חדשה למינוי מפקד קבע חדש, וזאת לאחר שצלקובניק שכזכור נבחר על ידי הועדה הקודמת, התמנה לאחרונה למנכ"ל חדשות 13. על פי ההערכות זקן יזכה מן ההפקר, וכהונתו תוארך לתקופה קצרה נוספת כממלא מקום מפקד - מה שיאפשר לו להרחיב את הטיהור הפוליטי שכבר החל.

לדברי גורמים הבקיאים בתוכניות של זקן, למרות הקושי המשפטי (ברדוגו מנהל תביעה נגד גל"צ) ולמרות העובדה שבצוות שגיייס לטובת ניסוח קוד אתי שיוכל להכשיר את הטיהור הפוליטי מסרבים "לאשר" את המהלך - הוא הוא עדיין נחוש להחזיר לגל"צ את ברדוגו וכפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה - לשבץ אותו בשעות הפריים טיים של הבוקר.

זקן מתכנן בשלב ראשון להשיק לוח שידורים חדש בתחילת חודש אוקטובר ולשלם "דמי רצינות" ראשוניים לממשלה בדמות השתקת קולות ביקורתיים והבאת דמויות נוחות יותר לשלטון ולאחר שיזכה במינוי קבע הוא צפוי גם להחזיר את ברדוגו לגל"צ.

מגלי צה"ל נמסר: "אין לוח שידורים חדש ומכאן, שאין כל החלטה על שינויים. מכאן שהפרסום שקרי כמו הפרסומים אחרים בוואלה אודות גלי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully