וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלון הניסוי התפוצץ: הכתבים המדיניים יטוסו עם פמליית רה"מ לארה"ב

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 22:14

לשכת ראש הממשלה החליטה כי תתאפשר חזרה במטוס ראש הממשלה מניו יורק במוצאי שבת תחת "הסדרי ביטחון מיוחדים". השבוע פורסם בוואלה! כי באופן חסר תקדים הוחלט להדיר את העיתונאים מהנסיעה, וההערכה היא כי בכך ניסה נתניהו להכשיר את הארכת הביקור

לשכת ראש הממשלה הוציאה הערב (שלישי) הודעה המיוחדת לכתבים המדיניים, לפיה תתאפשר חזרה במטוס ראש הממשלה מניו יורק במוצאי שבת. בלשכה הודיעו כי נמצא "הסדר מיוחד" שיוכל לתת מענה לצרכי הביטחון של רה"מ מאידך - ולאפשר נוכחות תקשורתית כנהוג מאידך.

אתמוול נחשף בוואלה! כי הכתבים המדיניים מאיימים בחרם על סיקור ביקור רה"מ בניו יורק וסן פרנסיסקו, זאת בשל הודעה חריגה מטעם רה"מ שנשלחה למערכות התקשורת בישראל. בהודעה, שדומה לה לא זכורה, התבשרו הכתבים המתלווים לנסיעת רה"מ כי לא יורשו לחזור ארצה במטוס רה"מ, זאת בעקבות "הסמיכות לצאת השבת והדחיפות להגיע ארצה טרם כניסת יום כיפור".

ראש הממשלה ביבי נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה ביבי נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בהודעה שנשלחה היום, התנו בלשכת רה"מ את הגעת העיתונאים תחת תנאים, שבין היתר מקצרים ומייעלים את הליך הבידוק.

"בנחיתה בישראל, על כל עיתונאי לדאוג לעצמו לסידורי הגעה לביתו בהתאם למגבלות סגירת שדה התעופה ותחבורה ציבוריות. מזוודות העיתונאים יצאו בהליך הרגיל ויגיעו למסוע כחצי שעה לאחר הנחיתה", נכתב עוד בהודעה.

בתגובה, תא הכתבים שיגר לדובר רה"מ טופז לוק, מכתב איום ברור: "בשם כל הכתבים שאמורים לטוס ביחד עם רה"מ, אני מעדכן כי כל עוד לא נוכל לחזור איתכם במטוס רה"מ, לא נוכל להירשם לטיסה ונעדר ממנה. זה לא סביר לצפות מאיתנו, העיתונאים שמתלווים לנסיעה, לחלל שבת כדי להגיע ארצה לפני יום כיפור או לחילופין לשהות ביום כיפור בניו יורק. מה שאסור לכתבים על פי כללי הפרוטוקול - אמור לחול על הפמליה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully