וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב המראת נתניהו לארה"ב, "60 דקות" תעסוק בהפיכה ובמחאה

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 9:43

תוכנית האקטואליה והתחקירים הפופולרית באמריקה תשדר בתחילת השבוע כתבה רחבה על ניסיון ההפיכה המשטרית ואירועי המחאה. נתניהו התראיין בחודשים האחרונים למעלה מ-20 פעמים לרשתות שידור שונות בארה"ב בניסיון להדוף את הביקורת על צעדי הממשלה

תוכנית התחקירים האמריקאית "60 דקות" תשדר ביום ראשון כתבה נרחבת אודות המחאה נגד ההפיכה המשטרית בישראל. התוכנית תשודר במקביל להמראתו של נתניהו לביקור ראשון בארה"ב מאז נבחר לתפקידו.

לפי הפרומו, כתבת רשת CBS לזלי סטוהל, תיעדה עם ביקורה בישראל את אירועי המחאה נגד ההפיכה. את הכתבה ילווה סטרייפ - "התוכנית המשפטית של נתניהו הולידה מחאת ענק". הכתבה תעסוק בין היתר ב"אחים לנשק", וליוותה ארבע מהדמויות המובילית בארגון - רון שרף, איל נוה, שירה אטינג ועמרי רונן. הכתבה תשודר ביום חמישי (21.9) בסלקום TV עם תרגום לעברית.

נתניהו מחשיב מאד את דעת הקהל האמריקאית. ראש הממשלה העניק מתחילת ניסיון ההפיכה המשטרית למעלה מ-20 ראיונות לכלי תקשורת זרים, מרביתם בארה"ב, זאת בזמן שהוא כמעט ומתעלם העיתונות בארץ, מלבד נוכחות אחת בערוץ 14, התומך בממשלה. המסרים של נתניהו בארה"ב לרוב מתונים יותר מאשר בישראל, והוא מנסה בריאיונות בתקשורת האמריקאית לשכנע כי ברצונו למצוא פשרה בנושא החקיקה נגד מערכת המשפט. ההערכה היא כי נתניהו מעדיף לעביר את המסרים, ככל הנראה, דרך פלטפורמות שלא יכולות לאמת אותו מול שאלות. מבחינתו, הוא גם "מרוויח פעמיים", שכן הוא נהנה לרוב מכיסוי הראיונות הזרים גם בישראל.

נזכיר: גם ארגוני מחאה של ישראלים המתגוררים בארה"ב מתכננים להפגין נגד נתניהו במהלך הביקור.

לא רק חזית הסיקור האמריקאית ניצבת מול רה"מ: בסוף השבוע הוציאו בלשכתו ברגע האחרון הודעה המיוחדת לכתבים המדיניים, לפיה תתאפשר חזרה במטוס ראש הממשלה מניו יורק במוצאי שבת. בלשכה הודיעו כי נמצא "הסדר מיוחד" שיוכל לתת מענה לצרכי הביטחון של רה"מ מאידך - ולאפשר נוכחות תקשורתית כנהוג מאידך.

כזכור, בתחילת השבוע נחשף בוואלה! ברנז'ה כי הכתבים המדיניים מאיימים בחרם על סיקור ביקור רה"מ בניו יורק וסן פרנסיסקו, זאת בשל הודעה חריגה מטעם רה"מ שנשלחה למערכות התקשורת בישראל. בהודעה, שדומה לה לא זכורה, התבשרו הכתבים המתלווים לנסיעת רה"מ כי לא יורשו לחזור ארצה במטוס רה"מ, זאת בעקבות "הסמיכות לצאת השבת והדחיפות להגיע ארצה טרם כניסת יום כיפור".

לא ברור מה גרם לנתניהו להוציא את ההודעה הזו למערכות העיתונים. אחת הסברות שנשמעו היא שמדובר בספין - משבר מלאכותי שמטרתו בסופו של דבר להכשיר את הארכת השהות של הזוג נתניהו בארה"ב, זאת בצל החשש מביקורת ציבורית בנושא.

נזכיר: לפני כשבועיים ביקר נתניהו בקפריסין - מרחק 40 דק' טיסה לביקור שכלל פגישה עם מקבילו. הביקור הפך לשהייה ארוכה שכללה לילה במלון יוקרה, לזוג נתניהו ולפמלייתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully