וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת ידיעות גיבשה את רשימת המפוטרים; הערכה: כ-50 עובדים יעזבו לבסוף את הקבוצה

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 15:25

באיחור של שבועיים, גובשה רשימה של כ-67 שמות עובדים מאתר ynet ועיתון ידיעות אחרונות שבכוונת ההנהלה לפטר עד סוף 2023 - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. גורמים בעיתון: "הרשימה מעוותת ואינה מתחשבת בתרומת העובדים לארגון". כל הפרטים

רשימה של כ-67 שמות עובדים מאתר ynet ועיתון ידיעות אחרונות שבכוונת ההנהלה לפטר עד סוף 2023 הגיעה היום (רביעי) לידיי ועד עובדי ידיעות אחרונות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. מדובר במספר נמוך משמעותית מזה שניתן בתחילת הדרך על ידי ההנהלה, ובניכוי עובדים בודדים שעזבו או פרשו במסגרת תוכנית ה"פרישה מרצון" מדובר בפועל בכ-60 עובדים שעתידים לסיים את דרכם בקבוצה.

ההערכה בקרב העובדים כעת היא כי יצליחו "לצלוח" את המשבר עם רשימה של כ-50 עובדים "בלבד" - כ-10% ממצבת כוח האדם בקבוצה, המוערכת בכ-530 עובדים. גם במתווה המצומצם הנוכחי, היקף הפיטורים הצפוי ב-ynet - יהיה כפול מזה שבידיעות אחרונות.

עם זאת, לפי גורמים בקבוצה, המאבק רחוק מלהסתיים. גורם בוועד אמר לוואלה! ברנז'ה: "ההנהלה עדיין לא החזירה לנו תשובות לגבי אף אחת מהדרישות שהעלינו במו"מ ויש דברים שאנחנו לא מתכוונים לוותר עליהם כמו תקופת חסינות משמעותית והסדרת תנאים בסיסיים למי שנשאר לעבוד במערכת מאוחדת".

חזית נוספת למשבר קשורה לגיבוש הרשימות, תוך מאבק בין ראשי המחלקות השונות בניסיון לשמר עובדים. גורמים בעיתון טוענים כי רשימת המפוטרים מעוותת ואינה מתחשבת בתרומת העובדים לארגון. לטענתם, ישנם עובדים אשר מרוויחים משכורות גבוהות מאוד ולא פוטרו בגלל קשרים אישיים עם מו"ל הקבוצה נוני מוזס.

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בינתיים, שביתת אזהרה. בית ידיעות אחרונות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

איומי ההנהלה

"אם תבחר ההנהלה להסלים את העימות ולקצץ בשכר העובדים, נעמוד על כך שיוחזר לעובדים כל שקל שקוזז מהשכר", מסרו בתגובה מוועד העובדים

אתמול נתקל הוועד באיום חדש מצד ההנהלה, שמנסה לרסן את השיבושים הצפויים בעבודת העיתון נוכח המשבר, עם הצהרה כי כל שעת עבודה של עובד ש"תנוצל" לטובת צעדי מחאה, תנוכה משכר העובדים.

"אם תבחר ההנהלה להסלים את העימות ולקצץ בשכר העובדים, נעמוד על כך שיוחזר לעובדים כל שקל שקוזז מהשכר, אם אכן יקוזז ונעתור לבית הדין לעבודה, במידת הצורך בנושא זה", מסרו בתגובה מוועד העובדים, והוסיפו כי לא יהססו להמשיך ולנקוט בצעדיי מחאה, שהוכחו עד כה כיעילים.

לפני כשבוע יצאו עובדי הקבוצה לשביתת אזהרה בת שעה, במהלכה התכנסו העובדים בפתח הבניין בראשון לציון. "עשרות עובדים צפויים לקבל זימון לשימוע אחרי החגים", כתבו נציגי ועד העובדים לאחרי השביתה. "אל מול מציאות כזו, לא נסכים למריחה אינסופית וחצאי תוכניות שאחריהן מהלך פיטורים מהיר שלא מסדיר את הסוגיות החשובות לעובדים ולעובדות. לכן, בימים הקרובים נכריז על צעדים ארגוניים ראשוניים, שמטרתם לגרום להנהלת החברה להתעשת".

אבי משולם. יח"צ,
האשמות קשות. משולם/יח"צ

המפרק בע"מ

בוועד העלו בהפגנה גם האשמות קשות נגד עורך העיתון והאתר אבי משולם, שהובא לקבוצה כדי ליישם את מהלך הצמצומים המשמעותי, ואינו מאפשר לעובדים להעלות את אשר על לבם

בוועד העלו בהפגנה גם האשמות קשות נגד עורך העיתון והאתר אבי משולם, שהובא לקבוצה כדי ליישם את מהלך הצמצומים המשמעותי, ואינו מאפשר לעובדים להעלות את אשר על לבם. עוד האשימו בוועד כי הוא ממאן לבוא ולשוחח עם העובדים.

נציגי הוועד התייחסו גם לפרסום בוואלה! ברנז'ה לפיו הפרשן הפוליטי של ynet אטילה שומפלבי צפוי לעזוב במסגרת תוכנית הקיצוצים, ואמרו: "המקרה של אטילה הוא רק דוגמא לכך שהם מקצצים גם בעורכים ותיקים ומקצועיים וגם בטאלנטים. שאף אחד לא ירגיש שהוא מוגן. הם מפטרים בלי למצמץ, בדם קר בלי להניד עפעף".

שומפלבי, שם נרדף לקבוצת ידיעות אחרונות, עובד בקבוצת ידיעות כ-23 שנים, ולמעשה מלווה את אתר הקבוצה מיום הקמתו. שומפלבי שימש ככתב הפוליטי, הכתב המדיני, הפרשן הפוליטי והמגיש הראשי של אולפן ynet.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully