וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות: ההנהלה מתעקשת להמשיך את המו"מ לפיטורים במלחמה

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 18:16

עובדי הקבוצה, העומדים בפני גל קיצוצים ענק, קיבלו הודעה לפיה פגישת המשא ומתן שתוכננה לא תידחה. גורם בכיר בעיתון: "הכל בזמן שיש להם חבר מערכת נעדר. זו באמת רמת אטימות מטורפת"

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אין גבול לאטימות ולחוסר הבושה: בשעה האחרונה נדהמנו לקבל הודעה כי פגישת המשא ומתן שתוכננה למחר לא תידחה. במקביל, הגיע לידיעתנו שנמשכות גם בימים אלו שיחות 'המלצה' לעובדים על מנת שיפרשו מרצון", כך כתבו היום (רביעי) נציגי עובדי ידיעות אחרונות להנהלת החברה.

בוועדי עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-Ynet, הציעו ביום שבת להנהלת הקבוצה הצעה להקפיא את כל המהלך והמו"מ לזמן בלתי מוגבל עד יעבור זעם. כעת מתברר שבהנהלה החליטו בכל זאת להמשיך ולקדם את המהלך.

"חד-משמעית: לא נדון לרגע אחד על פיטורי עובדים בזמן שכל המערכת עובדת מסביב לשעון כדי לספק לציבור את השירות הטוב ביותר בזמנים קשים אלו, כשאנחנו קוברים את מתינו, וכשחברנו למערכת עדיין מוגדר כנעדר", הוסיפו בוועד.

עוד יצוין כי חלק בלתי מבוטל מעובדי הקבוצה גויסו באופן טבעי למילואים. גורם בכיר בקרב העובדים אמר לוואלה! ברנז'ה: "זה דבר מטורף. נקבעה ישיבה לפני תחילת המלחמה, וכבר במוצש הצענו להנהלה להקפיא את כל התהליך עד יעבור זעם. הם אמרו שישקלו זאת ואז הוציאו הודעה שהפרישה מרצון נדחית בשבוע. והיום התבשרנו שבכוונתם בכל זאת לקיים את הישיבה שנקבעה למחר. זו באמת רמת אטימות מטורפת".

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כשבועיים העבירה הנהלת ידיעות אחרונות רשימה של כ-67 שמות עובדים מאתר ynet ועיתון ידיעות אחרונות שבכוונתה לפטר עד סוף 2023. מדובר במספר נמוך משמעותית מזה שניתן בתחילת הדרך על ידי ההנהלה, ובניכוי עובדים בודדים שעזבו או פרשו במסגרת תוכנית ה"פרישה מרצון" מדובר בפועל בכ-60 עובדים שעתידים לסיים את דרכם בקבוצה.

ההערכה בקרב העובדים כעת היא כי יצליחו "לצלוח" את המשבר עם רשימה של כ-50 עובדים "בלבד" - כ-10% ממצבת כוח האדם בקבוצה, המוערכת בכ-530 עובדים. גם במתווה המצומצם הנוכחי, היקף הפיטורים הצפוי ב-ynet - יהיה כפול מזה שבידיעות אחרונות.

חזית נוספת למשבר קשורה לגיבוש הרשימות, תוך מאבק בין ראשי המחלקות השונות בניסיון לשמר עובדים. גורמים בעיתון טוענים כי רשימת המפוטרים מעוותת ואינה מתחשבת בתרומת העובדים לארגון. לטענתם, ישנם עובדים אשר מרוויחים משכורות גבוהות מאוד ולא פוטרו בגלל קשרים אישיים עם מו"ל הקבוצה נוני מוזס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully