וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן מלחמה: קרעי התפנה לקידום ערוץ 14

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 14:43

המחטף של קרעי: דרש להכניס את ערוץ 14 לעידן פלוס, למרות חובות של 20 מיליון שקל לרשות השנייה. בלשכת השר תירצו זאת בצורך לקיים גל פתוח עבור שומרי השבת - אלא שכזה כבר קיים בתחנות הרדיו, והדרישה כללה שידור במערך לאורך כל השבוע

שלמה קרעי. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
שלמה קרעי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בערוץ 14 הודיעו היום (חמישי) כי יקיימו גל פתוח במהלך השבת עבור ציבור שומרי השבת. בהודעה שיצאה מטעם הערוץ נכתב: כי "לבקשת פיקוד העורף והרבנות הראשית לישראל: במהלך השבת הקרובה ישמש ערוץ 14 גל שקט. בהנחיית הרבנים הראשיים לישראל יש להשאיר את הערוץ דלוק מלפני כניסת השבת". נזכיר: בשבת הקודמת, שבבוקרה פרצה המלחמה, בערוץ לא עלו לשידור עד צאת השבת.

שורה נוספת בהודעת הערוץ חשפה גם את הלחצים שהופעלו מאחורי הקלעים על ידי שר התקשורת, להכניס את שידורי הערוץ למערך עידן פלוס, כביכול בנימוק של הצורך בגל השקט. אלא שגל שקט מעין זה כבר קיים כיום במסגרת מערך עידן פלוס, באמצעות תחנות הרדיו שומרות המצוות (קול חי וקול ברמה), ובשידורי תאגיד השידור.

זאת ועוד, בדרישת השר נכלללה בקשה להכניס את השידורים לעידן פלוס אורך כל השבוע. במכתב ששלח אמש השר ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל והגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, מציין השר מפורשות כי בשל מצב החירום, נדרש לשדר את מלוא שידורי הערוץ במערך, המיועד עבור הצופים שאינם מנויים לחברות הטלוויזיה הרב ערוצית כדוגמת הוט וייס.

המכתב של שלמה קרעי לרשות השנייה. צילום מסך, צילום מסך
המכתב של שלמה קרעי לרשות השנייה/צילום מסך, צילום מסך
הלחץ של השר קרעי להכניס את שידורי ערוץ 14 למערך המדינתי של שידורי עידן פלוס אינו חדש. לערוץ חובות של מיליוני שקלים לרשות, אותם הם מסרבים לשלם

הלחץ של השר קרעי להכניס את שידורי ערוץ 14 למערך המדינתי של שידורי עידן פלוס אינו חדש. לערוץ חובות של מיליוני שקלים לרשות השנייה, אותם הם מסרבים לשלם.

לפני כשלושה חודשים, בשיא המחאה נגד ניסיון ההפיכה המשטרית, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק אשר בפועל מחזירה אותו להיות משודר בעידן פלוס - זאת למרות סירובו לשלם על הפצת השידור וחובות של כ-20 מיליון שקל שצבר בגין שנים של סירוב.

מדובר בהצעת חוק פרטית שהיוזם שלה הוא ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), אבל היא הוגשה בתמיכת שר התקשורת קרעי, שחשש אז כי לא יספיק להעלות את חוק השידורים שלו לפני סוף מושב הקיץ. נזכיר כי בחוק השידורים החדש הערוץ יוכל לשדר ממילא במערך עידן פלוס, זאת כחלק מחבילת ההטבות הייעודית שמעניק לו החוק, מטעם ממשלת נתניהו. כזכור, בפברואר האחרון בערוץ 14 קיבלו גם הארכת הקלה בתשלום דמי הרישיון.

ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

בהקשר זה, יצוין כי בנוסף להתראות פיקוד העורף במערך עידן פלוס ולתחנות הרדיו שומרות המסורת, בתאגיד השידור מופעל החל מבוקר הלחימה גל שקט בכאן מורשת בלילות ובסופי שבוע.

במסגרת זו, בכאן מורשת (בתדרים 90.5, 90.8, 92.5, 100.7) מופעל גל שקט בשידור המופר רק בהודעות מתפרצות של פיקוד העורף על אודות אזעקות ברחבי הארץ. כמו כן, במקרה של אירוע משמעותי שמחייב עדכון מידי של הציבור, מעבר להתראות פיקוד העורף, מאוחדים השידורים מייד עם כאן רשת ב.

במשרד התקשורת טרם הגיבו לדברים. ברשות השנייה לא מסרו תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully