וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 14: בכירים בערוץ התערבו בשידור מסיבת העיתונאים של החטופים

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 15:59

במהלך מסיבת העיתונאים דרשו בכירי הערוץ שנכחו בקונטרול לרדת מהשידור בטענה כי "רונן צור עושה סיבוב פוליטי". עובד בערוץ: "גם במלחמה הם עוסקים בפוליטיקה ולא בחדשות. אני מתבייש". בתוך כך, עובדים נוספים בערוץ מתוודים: "חשים בושה גדולה"

מסיבת עיתונאים של החטופים, בערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

כאילו אין פה מלחמה עם למעלה מ-1300 נרצחים ומאות שבויים - ובערוץ 14, כך נראה לפי עדויות של עובדי הערוץ עצמם, מערבים עד צוואר שיקולים פוליטיים בשידורי החדשות.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בזמן מסיבת העיתונאים של החטופים שהתקיימה ביום שישי, דרשו בכירי הערוץ לרדת משידור בזמן שרונן צור עלה לדבר. צור מרכז את נושא ההסברה והתקשורת של החטופים, וטרם המלחמה נחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של נתניהו, ואף שאף להקים מסגרת פוליטית ליום שאחרי ההפיכה המשפטית.

לפי גורם בערוץ, בכירי הערוץ, בהם עורך החדשות יורם כהן ונציג בעלי הערוץ אשר שהו בקונטרול בזמן שידור מסיבת העיתונאים, "צרחו על העורכים בקונטרול" ברגע שצור החל לדבר, ודרשו לחזור מידיית לאולפן. למעשה, אפילו מגיש הערוץ בועז גולן, לא ממש ממתנגדי נתניהו, אמר להם שהם עושים טעות - אך אלו התעקשו, תוך ציון ש"צור עושה סיבוב על החטופים". גם בסרטון למעלה, ניתן לראות בבבירור שכאשר צור סיים את דבריו, בערוץ חזרו לשדר ממסיבת העיתונאים.

עובד בערוץ אמר לוואלה! ברנז'ה לאחר התקרית: "ערוץ 14 גם במלחמה עוסק בפוליטיקה ובהגנה על הדיקטטור. לא בחדשות. אני מתבייש".

"יש איתי בטנק מצביעי יש עתיד"

"אנשים פה במילואים ומקום העבודה שלי מתעסק בפוליטיקה. יש איתי בטנק מצביעי יש עתיד, ואתם מתעסקים בפוליטיקה קטנה. מתבייש"

עדות נוספת לאווירה באולפני הערוץ ניתן לקבל מתכתובת פנימית שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, זאת לאחר פוש שיצא ביום חמישי מטעם הערוץ, זאת לאחר מסיבת העיתונאים של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בה הודיע שלא יצטרף לממשלת החירום, אך יתמוך בה מבחוץ.

מיד לאחר הפוש, שלעג לפיד על כך ש"לא הוזמן לממשלה" (ראו צילום), עובדים לא מעטים בערוץ הביעו תרעומת ברוח דומה. אחד מהם כתב: "אנשים פה במילואים ומקום העבודה שלי מתעסק בפוליטיקה. יש איתי בטנק מצביעי יש עתיד, ואתם מתעסקים בפוליטיקה קטנה. מתבייש".

פוש ערוץ 14 בזמן מלחמה. ערוץ 14, צילום מסך
פוש ערוץ 14 בזמן מלחמה/צילום מסך, ערוץ 14
עובדי ערוץ 14 בזמן מלחמה. ווצאפ, צילום מסך
עובדי ערוץ 14 בזמן מלחמה/צילום מסך, ווצאפ
עובדי ערוץ 14 בזמן מלחמה. ווצאפ, צילום מסך
עובדי ערוץ 14 בזמן מלחמה/צילום מסך, ווצאפ

אלו לא העדויות היחידות שיוצאות מהערוץ, המביעות ביקורת עזה על התנהלותו. הסופר והפובליציסט ארנון איתיאל פוסט בפייסבוק לפיו "התפכח בעקבות המלחמה", אולם מחק אותו מאוחר יותר, בטענה כי "דברים שכתבתי שם הובנו שלא כהלכה, אז משכתי אותו בחזרה ואני כותב חדש במקומו".

בפוסט שפירסם בסוף השבוע התנצל איתיאל לפני עוקביו. "נהייתי כוכב. התארחתי בערוץ 14, ישבתי שם עם הטבעות שלי והרגשתי שאני הדבר הבא", כתב. "ישבתי כמו איזה מניאק מול צופי ערוץ 14 ומכרתי להם שהכל בסדר. שאנחנו חזקים. שאין באמת סכנה קיומית, שצה"ל והחמאס זה כמו לקחת צעצוע מילד. התאהבתי בפוזה. ואי כמה נהניתי ממנה. הייתי הימני הזה, המגניב. מצד אחד חילוני עם טבעות, ומצד שני לאומי ולא מתפשר", כתב.

עוד בוואלה!

מנהלת לשכת שרה נתניהו מאשימה את התקשורת בטבח שביצע חמאס

לכתבה המלאה
ארנון איתיאל, הפוסט נגד ערוץ 14 - שנמחק. צילום מסך, צילום מסך
ארנון איתיאל, הפוסט נגד ערוץ 14 - שנמחק/צילום מסך, צילום מסך
"שיקרתי. מה שעניין אותי לא היתה ארץ ישראל. לא עם ישראל ולא תורתו. הכל היה זיוף, רימיתי את הצופים. היום אני יודע שכל מה שעניין אותי הייתה הפוזה"

הוא הוסיף ותיאר עד כמה נהנה מהמעמד - למעשה שיקר לכולם. "שיקרתי. מה שעניין אותי לא היתה ארץ ישראל. לא עם ישראל ולא תורתו. הכל היה זיוף, רימיתי את הצופים. היום אני יודע שכל מה שעניין אותי הייתה הפוזה. הרווח האישי שלי. הנאה חולנית של אדם שמסתובב עשרים וארבע שבע כשהוא מחזיק בידו מראה".

בהמשך הבהיר כי היה חלק ממנגנון שעיוור את עיני הציבור ונטל חלק בייצור תודעה כוזבת: "אני ועוד כמה מאות אנשים דאגנו, ערב ערב, שאיש לא יראה. שאיש לא יסיט את מבטו ויסתכל בעיניים תמימות על השטן שקם עלינו מעבר לגדר", כתב איתיאל. "אני ושאר עלובי הנפש שחטאו לעם ישראל, עבדנו קשה מאוד כדי להשאיר את הקהל שלנו מחויך ושליו, כמו חולי נפש קפצנו וניפחנו וסתמנו כל נקב בבלון הענק שקראנו לו 'הכל בסדר'. מחילה מכל מי שחשב שאני יודע על מה אני מדבר. אני מבקש סליחה מכל מי שהתעורר בשבת שעברה וגילה ששיקרתי לו".

יעקב ברדוגו בדיון תביעת לשון הרע, בימ"ש השלום תל אביב, 11 ביוני 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
יעקב ברדוגו בדיון תביעת לשון הרע, בימ"ש השלום תל אביב, 11 ביוני 2023/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

ברדוגו בקריה

מאז תחילת הלחימה, בסביבת ראש הממשלה לא מפסיקים לעסוק בניהול המלחמה גם בתקשורת תוך ניסיון הדיפת ביקורת בדרכים נוספות. אתמול דווח בחדשות 13 כי מגיש הערוץ, הפעיל הפוליטי יעקב ברדוגו, מקורבו של נתניהו, שהה אתמול בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ.

מוקדם יותר בכאן 11 דיווחה גילי כהן שיועצי התקשורת הפוליטיים של נתניהו, גיא לוי דובר הליכוד ועופר גולן דובר משפחת נתניהו משתתפים בהערכות מצב של מטה ההסברה הלאומי בזמן המלחמה.

מערוץ 14 טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully