וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני משפחות החטופים: נתניהו נפגש עם צמרת חדשות 12 ומתח ביקורת

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 10:35

בשעת מלחמה: מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס וסמנכ"ל התוכן של החברה גיא סודרי נפגשו עם ראש הממשלה לשיחת רקע ביוזמתו, יממה לאחר שהותקף באולפן שישי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בתוך כך, דוברי נתניהו ערכו סבב שיחות עם כתבים

אבי וייס. איל בו יעיש,
אבי וייס/איל בו יעיש

ממשיך לעסוק בתקשורת: ראש הממשלה נתניהו נפגש אתמול (שבת) ביוזמתו עם מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס וסמנכ"ל התוכן של החברה גיא סודרי. במסגרת השיחה ביקש ראש הממשלה לתת לצמרת חברת החדשות את תמונת המצב המלחמתית, תוך תיאום ציפיות לגבי אורכה ואופייה.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי במהלך השיחה עלו גם היחסים המתוחים בין הצדדים, שהיו בנתק בשנים האחרונות, תוך הפניית ביקורת מרומזת של נתניהו לסיקור החברה את המלחמה. בחדשות 12 בחרו שלא להגיב לפרטים.

שיחות רקע בזמן קרבות אינן דבר חריג, אולם המצב המלחמתי החריג אליו נקלעה ישראל מעלה שאלות גם באשר לפוקוס של ראש הממשלה בנושא התקשורתי, זאת בזמן שהממשלה נוחלת ביקורת כמעט בכל שדה אפשרי. נתניהו למעשה נפגש עם ראשי חדשות 12 לפני שנפגש עם משפחות החטופים.

בערב שישי העניק נתניהו "הצהרה החריגה" שעצם קיומה הדאיג מיליוני אזרחים - ושבפועל לא חידשה דבר. אחת ההערכות היא כי נתניהו קיים אותה בשל ביקורת שהבעה כלפיו ערב לפני כן ב"אולפן שישי".

נתניהו בהצהרה חריגה בערב שבת: "זו רק ההתחלה, אנחנו נחסל את החמאס" 13.10.23. לעמ, מערכת וואלה!
נתניהו בהצהרה חריגה בערב שבת: "זו רק ההתחלה, אנחנו נחסל את החמאס" 13.10.23/מערכת וואלה!, לעמ

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי דוברי נתניהו ערכו ביממה האחרונה שיחות עם כתבים מגופי תקשורת שונים הנחשבים ל"מתנגדים" לנתניהו. מדובר בשיחות חריגות למדי נוכח העובדה שאנו בתחילת השבוע השני ללחימה.

מאז תחילת הלחימה, בסביבת ראש הממשלה לא מפסיקים לעסוק בניהול המלחמה גם בתקשורת תוך ניסיון הדיפת ביקורת בדרכים נוספות. השבוע דווח בחדשות 13 כי מגיש ערוץ 14, הפעיל הפוליטי יעקב ברדוגו, מקורבו של נתניהו, שהה אתמול בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ.

לפני כן בכאן 11 דיווחה גילי כהן שיועצי התקשורת הפוליטיים של נתניהו, גיא לוי דובר הליכוד ועופר גולן דובר משפחת נתניהו משתתפים בהערכות מצב של מטה ההסברה הלאומי בזמן המלחמה.

עוד בוואלה!

ערוץ 14: בכירים בערוץ התערבו בשידור מסיבת העיתונאים של החטופים

לכתבה המלאה

דרישה לקיים מסיבות עיתונאים פתוחות לשאלות

ארגון העיתונאים שלח הבוקר מכתב לנתניהו בבקשה לקיים מסיבת עיתונאים פתוחה לשאלות. מאז תחילת הלחימה נתניהו לא השיב אף לא פעם אחת לשאלות הציבורר. דובר צה"ל דניאל הגרי מקיים מדי ערב נוהל של הצהרה לציבור, אולם בצה"ל כן משיבים לשאלות עיתונאים.

"ישראל נמצאת באחד המשברים הביטחוניים המשמעותיים והחמורים ביותר בתולדותיה. מאות אלפי אזרחים יושבים חרדים בבתיהם. משפחות של נעדרים וחטופים עוקבות בחרדה. בעת הזאת, מקור המידע האמין היחיד של הציבור הוא כלי התקשורת. העיתונאים עושים לילות כימים כדי להביא את המידע האמין, המדויק והמהיר ביותר, לעתים תוך שהם מסכנים את חייהם ותחת אש", נכתב במכתב ששלח הארגון.

"באף אחת מפניותיך לציבור, לא התאפשרה נוכחות של עיתונאים במתן ההצהרה, ולא השבת לשאלות. אדוני בוודאי מבין את המשמעות בהיבט הלאומי הרחב, בבניית יחסי האמון בין הממשלה לאזרחים ובאפשרות להעביר מידע אמין מהגורם המוסמך ביותר והבכיר ביותר בישראל לתושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully