וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך לתדרך: נתניהו נפגש גם עם מנכ"ל חדשות 13 ועורך ידיעות אחרונות

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 14:36

לאחר שנפגש עם ראשי חדשות 12, נתניהו הזמין אליו את מנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק ועורך עיתון ידיעות אחרונות אבי משולם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בשני הגופים מציגים קו ביקורתי ביותר נגד תפקוד הממשלה

אור צלקובניק | ראש הממשלה בנימין נתניהו. עדי לם, לשכת העיתונות הממשלתית
אור צלקובניק | ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עדי לם

לאחר שנפגש עם ראשי חדשות 12, ראש הממשלה נתניהו ממשיך בשיחות התדרוך הבטחוניות בזמן המלחמה, ווהזמין אליו את מנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק ועורך עיתון ידיעות אחרונות אבי משולם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ההערכה היא כי בהמשך ייפגש עם בכירים נוספים ממערכות תקשורת נוספות.

חדשות 13 מציגות כבר מתחילת ניסיון ההפיכה המשטרית, ובוודאי עם פרוץ המלחמה בדרום קו ביקורתי כלפי התנהלות הממשלה והעומד בראשה. באשר לידיעות אחרונות, נזכיר: העיתון נמצא שנים ארוכות בנתק מבלפור, כאשר ברקע עומד משפט תיק 2,000 בו נאשם גם מו"ל העיתון נוני מוזס.

נתניהו נפגש עם כל אחד מהם בנפרד, ואמר דברים דומים לאלו שאמר בשיחה שקיים ביום שבת עם מנהלי חדשות 12 המנכ"ל אבי וייס וסמנכ"ל התוכן גיא סודרי. בין היתר סיפק לראשי חברות החדשות תמונת מצב מלחמתית, תוך תיאום ציפיות לגבי אורכה ואופייה, וביקש מהם "לגלות אחריות".

לוואלה! ברנז'ה נודע עוד כי במהלך השיחה עם וייס וסודרי עלו גם היחסים המתוחים בין הצדדים, שהיו בנתק בשנים האחרונות, תוך הפניית ביקורת מרומזת של נתניהו לסיקור החברה את המלחמה. בחדשות 12 בחרו שלא להגיב לפרטים.

אבי וייס, בנימין נתניהו. חיים גולדברג, יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
אבי וייס, בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, חיים גולדברג, יונתן זינדל פלאש 90
השבוע דווח כי מגיש ערוץ 14, הפעיל הפוליטי יעקב ברדוגו, מקורבו של נתניהו, שוהה כדרך קבע בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ

שיחות רקע ותדרוכים בזמן קרבות אינן דבר חריג, אולם המצב המלחמתי החריג אליו נקלעה ישראל מעלה שאלות גם באשר לפוקוס של ראש הממשלה בנושא התקשורתי, זאת בזמן שהממשלה נוחלת ביקורת כמעט בכל שדה אפשרי. נזכיר: נתניהו נפגש עם ראשי חדשות 12 לפני שנפגש עם משפחות החטופים.

בנוסף, בערב שישי העניק נתניהו "הצהרה החריגה" שעצם קיומה הדאיג מיליוני אזרחים - ושבפועל לא חידשה דבר. אחת ההערכות היא כי נתניהו קיים אותה בשל ביקורת שהבעה כלפיו ערב לפני כן ב"אולפן שישי".

מאז תחילת הלחימה, בסביבת ראש הממשלה לא מפסיקים לעסוק בניהול המלחמה גם בתקשורת תוך ניסיון הדיפת ביקורת בדרכים נוספות. השבוע דווח כי מגיש ערוץ 14, הפעיל הפוליטי יעקב ברדוגו, מקורבו של נתניהו, שוהה כדרך קבע בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ. בכאן 11 דווח כי יועצי התקשורת הפוליטיים של נתניהו, גיא לוי דובר הליכוד ועופר גולן דובר משפחת נתניהו משתתפים בהערכות מצב של מטה ההסברה הלאומי בזמן המלחמה.

בתוך כך, דוברי נתניהו ממשיכים לערוך שיחות עם כתבים מגופי תקשורת שונים הנחשבים ל"מתנגדים" לנתניהו. מדובר בשיחות חריגות למדי נוכח העובדה שאנו רק בסוף השבוע השני ללחימה.

עוד בוואלה!

לפני משפחות החטופים: נתניהו נפגש עם צמרת חדשות 12 ומתח ביקורת

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו במלחמה" 07.10.23. ללא, מערכת וואלה!
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו במלחמה" 07.10.23/מערכת וואלה!, ללא

דרישה לקיים מסיבות עיתונאים? תלוי ממי

ארגון העיתונאים שלח לפני כשבוע מכתב לנתניהו בדרישה לקיים מסיבת עיתונאים פתוחה לשאלות. מאז תחילת הלחימה נתניהו לא השיב אף לא פעם אחת לשאלות הציבור, אלא שלא ברור האם דרישה זו עלתה מטעם בכירי גופי התקשורת בשיחות התדרוך שהתקיימו.

"ישראל נמצאת באחד המשברים הביטחוניים המשמעותיים והחמורים ביותר בתולדותיה. מאות אלפי אזרחים יושבים חרדים בבתיהם. משפחות של נעדרים וחטופים עוקבות בחרדה. בעת הזאת, מקור המידע האמין היחיד של הציבור הוא כלי התקשורת. העיתונאים עושים לילות כימים כדי להביא את המידע האמין, המדויק והמהיר ביותר, לעתים תוך שהם מסכנים את חייהם ותחת אש", נכתב במכתב ששלח הארגון.

"באף אחת מפניותיך לציבור, לא התאפשרה נוכחות של עיתונאים במתן ההצהרה, ולא השבת לשאלות. אדוני בוודאי מבין את המשמעות בהיבט הלאומי הרחב, בבניית יחסי האמון בין הממשלה לאזרחים ובאפשרות להעביר מידע אמין מהגורם המוסמך ביותר והבכיר ביותר בישראל לתושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully