וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטימטום לנתניהו: השב לשאלות עיתונאים או שנפנה לביהמ"ש

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 8:53

עמותת "הצלחה" הודיעה ליועמ"ש כי ככל שלא יתאפשר הדבר בהקדם, תוגש עתירה. בתוך כך, דרישה מראשי החדשות: פרסמו תוכן השיחות עם נתניהו. בסופ"ש פורסם כי נתניהו מינה דובר מיוחד שיתקשר עם הכתבים הצבאיים, ומקורות ביטחוניים מאשימים: "הוא בקמפיין"

נתניהו ממשיך להיפגש עם ראשי חברות החדשות בישראל, והביקורת ממשיכה להיערם: בעקבות חשיפת וואלה! ברנז'ה אודות פגישת הנהלת חדשות 12 עם ראש הממשלה נתניהו ומאוחר יותר גם אודותו פגישתו עם חדשות 13 וידיעות אחרונות - במיזם "מוסדות" פונים לעורכים שנפגשו עם נתניהו בקריאה שיפרסמו דיווח מלא ושקוף לציבור אודות הפגישות. נזכיר, עם צמרת חדשות 12 נתניהו נפגש בשבוע שעבר, עוד לפני שנפגש עם משפחו החטופים.

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז ומנהל חטיבת החדשות של כאן 11 ברוך שי טרם קיבלו הזמנה לפגישת תדרוך. לא ברור אם הסיבה לכך היא כוונות ממשלת נתניהו, המעוגנות בתוכנית חקיקה, לפגוע בתאגי השידור - אך ספק אם זו תיערך בהמשך.

מתוך הפנייה: "תדרוכי רקע הם אמנם נוהג מקובל, אך הנסיבות הפעם שונות בתכלית. נתניהו מצוי בעיצומו של קמפיין מכוון ומתוזמר להישרדותו הפוליטית בעקבות המחדל. מפרסומים בתקשורת עולה, כי לפחות חלק מהפגישות עם נתניהו הוקדש לנושאים החורגים מסוגיות המלחמה ונוגעים ישירות לדימוי התקשורתי והציבורי של ראש הממשלה. נסיון העבר מלמד, כי זהו הנושא המרכזי מבחינת נתניהו, וכי לשם כך זומנו מטעמו הפגישות. ואולם, עד כה לא פורסם מצדכם מידע כלשהו, לא כל שכן דיווח מסודר אודות מטרת הפגישות, תוכנן וסיכומן, ככל שהיה סיכום כזה. לא מדובר בעוד תדרוך רקע אלא בפגישה שיש בה נסיון, לכאורה, מצד נתניהו לפגוע בחופש העיתונות ולצמצם את חופש הביטוי על מנת לחמוק מלשאת באחריות ציבורית למחדל. על כך חייב הציבור לדעת".

אבי וייס, בנימין נתניהו. חיים גולדברג, יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
אבי וייס, בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, חיים גולדברג, יונתן זינדל פלאש 90

עוד נכתב בפנייה: "חוסר השקיפות לגבי הפגישות מעלה את החשש, כי הלקח לא נלמד, וכי שוב מתקיימים הרחק מעינו של הציבור מגעים בין עיתונאים בכירים לבין נתניהו, שתכליתם להשתיק את הביקורת הציבורית נגדו. חשש זה אף מתגבר לנוכח אירועים שהתרחשו בימים האחרונים, ובראשם הנזיפה בעיתונאית חדשות 13, הילה אלרואי, אחרי שהשמיעה ביקורת נוקבת נגד נתניהו בשידור".

ב"מוסדות" חותמים את הפנייה בדרישה כי "מערכות החדשות שבניהולכם ייתנו גילוי מלא ומפורט ככל הניתן לציבור אודות פגישותיכם וחילופי הדברים עם נתניהו, וכי יובהר על ידכם שאין כל כוונה להיענות לבקשתו - ככל שעלתה כזו - ולהטות לטובתו את הסיקור התקשורתי של המלחמה ושל אחריותו למחדל".

"מוסדות" הוקם ע"י עמירם גיל במטרה "להילחם בהתקרנפות" בתקשורת. בחודשים האחרונים ביצעו מטעמו מספר מהלכים ובהם פנייה לעורך אולפן שישי רון ירון נגד שילוב שופרות נתניהו בפאנל אולפן שישי, תלונה נגד שופטי נתניהו לנציב תלונות הציבור על השופטים ופנייה לראשי האופוזיציה בקריאה לחדול מלשתף פעולה עם יוזמות ההידברות של הנשיא הרצוג סביב ההפיכה המשפטית.

אבי משולם. יח"צ,
יזם את הפגישה? עורך ידיעות אחרונות אבי משולם/יח"צ

במקביל, שלחה הבוקר (ראשון) עמותת הצלחה מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, לראש הממשלה וליועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה בנוגע להימנעותו של ראש הממשלה ממתן אפשרות להצגת שאלות עיתונאיות בתדרוך לעיתונאים או ראיון איתו. הצלחה הודיעה כי ככל שלא יתאפשר הדבר בהקדם תוגש עתירה לבית המשפט בעניין. נזכיר כי מתחילת המלחמה, נתניהו, שלא לקח אחריות על אירוע המלחמה, לא קיים ולו מסיבת עיתונאים אחת, והסתפק במספר הצהרות שקיים או שלח למערכות התקשורת.

בתדרוך לכתבים מאתמול של לשכת ראש הממשלה נשאל הדובר על כך ואמר "כשיהיה מה לעדכן, נעדכן".

מסיבת עיתונאים מטעם הממשלה/אתר רשמי

דובר מיוחד לקמפיין נגד צה"ל

המינוי נעשה כבר ביומה הרביעי של המלחמה, והדובר - אלי פלדשטיין, ששימש כדובר אוגדת איו"ש ולאחר מכן מונה לדוברו של השר איתמר בן גביר - הופקד על הקשר בין הכתבים הצבאיים לבין הלשכה

מאז תחילת הלחימה, בסביבת ראש הממשלה לא מפסיקים לעסוק בניהול המלחמה גם בתקשורת תוך ניסיון הדיפת ביקורת בדרכים נוספות. מגיש ערוץ 14, הפעיל הפוליטי יעקב ברדוגו, מקורבו של נתניהו, שוהה כדרך קבע בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ. יועצי התקשורת הפוליטיים של נתניהו, גיא לוי דובר הליכוד ועופר גולן דובר משפחת נתניהו משתתפים בהערכות מצב של מטה ההסברה הלאומי בזמן המלחמה.

במקביל, דוברי נתניהו ממשיכים לערוך שיחות עם כתבים מגופי תקשורת שונים הנחשבים ל"מתנגדים" לנתניהו. מדובר בשיחות חריגות למדי נוכח העובדה שאנו רק בסוף השבוע השני ללחימה.

בסוף השבוע נחשף ב"הארץ" כי נתניהו מינה דובר שיתקשר עם הכתבים הצבאיים, זאת במסגרת הניסיונות להטיל את האחריות למלחמה על צה"ל. "נתניהו בקמפיין", אמר גורם במערכת הביטחון לעיתון, "הוא אוסף חומרים נגד הצבא ומסביר, בשיחות רקע, למה הוא לא אשם והמודיעין לא הגיע אליו". לדברי גורם אחר, "ברור מה נתניהו עושה: כבר שמעתי מכתב צבאי שהוא מטנף על הקצינים. זה מביש".

לפי הדיווח, המינוי נעשה כבר ביומה הרביעי של המלחמה, והדובר - אלי פלדשטיין, ששימש כדובר אוגדת איו"ש ולאחר מכן מונה לדוברו של השר איתמר בן גביר - הופקד על הקשר בין הכתבים הצבאיים לבין הלשכה.

מדובר בצעד חריג בימי לחימה, שכן באופן טבעי מי שמצוי בקשר רציף עם הכתבים הצבאיים הם שר הביטחון והרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully