וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לסימני השאלה: משרד הביטחון יכיר בפיצוי משפחות חללים גם לזוגות חד מיניים

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 17:51

במענה לפנייתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, השיב שר הביטחון יואב גלנט כי "החוב המוסרי שלנו כלפי המשפחות השכולות הוא עצום ואיננו מבחינים בין דת, גזע, נטיה מינית או תבחינים אחרים"

בווידאו: גלנט: "ספגנו מכה קשה אבל אנחנו מאוחדים וחזקים"/אליעד מלכה

הסוף לסימני השאלה: משרד הביטחון מפרש הלכה למעשה את חוק משפחות חיילים שנספו במערכה ככזה החל גם על זוגות חד מיניים - כך עולה מתשובה לפנייתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, זאת בעקבות מותו של קצין הלוחמה בטרור סרן שגיא גולן בקרב בקיבוץ בארי, והחידלון של טיפול הצבא בנושא מול בן זוגו - לוחם בעצמו.

שר הביטחון יואב גלנט כתב בתגובה לפניית יו"ר הכנסת כי "החוב המוסרי שלנו כלפי המשפחות השכולות הוא עצום ואיננו מבחינים בין דת, גזע, נטיה מינית או תבחינים אחרים".

שר הביטחון הודה ליו"ר הכנסת על פנייתו וציין כי "משרד הביטחון מפרש הלכה למעשה את חוק משפחות חיילים שנספו במערכה ככזה החל גם על זוגות חד מיניים וזאת תוך בחינת כל מקרה לגופו, בהתאם לעובדותיו ולתנאים הקבועים בחוק לעניין "ידוע בציבור" וללא קשר לזהות המינית של החלל או של בן המשפחה הפונה להכרה על פי חוק זה".

הטרגדיה של סרן שגיא גולן חשפה באחת את המעמד השביר של קהילת הלהט"ב >>>

סרן שגיא גולן ז״ל/חדשות 12

יו"ר הכנסת פנה ביום חמישי האחרון לשר גלנט במכתב בו כתב כי "בשעה קשה זו, כשחיילי צה"ל וכוחות הביטחון מתכוננים למלחמה קשה וארוכה למיגור אויבי ישראל - מצויים בהם גם להט"בים. חלקם פנו אליי בנושא, בתחושה קשה של חשש כי יופלו לרעה. דומני כי יש חשיבות גדולה ועידוד רוחני לחזרה על המובן מאליו - שאין הבדל בין דם לדם ואין הבדל בין משפחה שכולה לרעותה ככל שהדבר נוגע לזכויות הניתנות בחוק".

תשובתו היום של שר הביטחון גלנט שמה סוף לסימני השאלה, וממשיכה מדיניות שקידם יו"ר הכנסת אוחנה מול שרי ביטחון שונים החל משנת 2016.

שר הביטחון גלנט: "כמדינה וכחברה יש לנו מחויבות ערכית עמוקה וחשובה כלפי חללי מערכת הביטחון ומשפחותיהם היקרות. כשם שחיילות וחיילי צה"ל משרתים זה לצד זה, ונקראים למסור את נפשם למען הגנת המדינה, ללא אבחנה באשר לדתם, למוצאם, למגדרם או לנטייתם המינית, כך יהיה גם בנופלם. לא נבחין ולא נבדיל בין חללי צה"ל ונעניק ליקרים להם את מלוא ההכרה שהם ראויים לה על-פי חוק".

יו"ר הכנסת אוחנה: "אני מבקש להודות לשר הביטחון. מדובר באמירה חשובה לכל הלוחמות והלוחמים והכוחות בשטח: משרד הביטחון ומדינת ישראל לא מבחינות בין דם לדם, בין משפחה למשפחה לעניין חוק משפחות חיילים שנספו במערכה. בתקווה מכל הלב שלא יהיה עוד צורך ביישום החוק, ושכל חיילינו ישובו בשלום למשפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully