וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות אישור היועמ"ש: נתניהו מנע את סגירת אל ג'זירה בישראל

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 10:15

לאחר שההחלטה אושרה על ידי הממשלה והיועמ"ש, נתניהו הוא שמנע את סגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל וסירב להעלות את הנושא לאישור הקבינט בדיון האחרון. זאת, על אף טענות שב"כ ומוסד כי הערוץ חשף מיקומים של חיילי צה"ל

בניגוד לטענות מלפני שבועיים כי היועמ"שית אינה מאשרת את סגירת ערוץ אלג'זירה בארץ, דווקא נתניהו הוא זה שמעכב את סגירת הערוץ. ראש הממשלה סירב להעלות את הנושא לאישור הקבינט בדיון האחרון, זאת למרות טענות המוסד והשב"כ שהערוץ חושף מיקומים של חיילי צה"ל.

ביום שישי, הממשלה אישרה את התקנות לשעת חירום לסגירת גופי שידור הפוגעים בבטחון המדינה. נוסח ההחלטה שהובאה לאישור היה מרוכך. זאת, לאחר שלפי ההצעה המקורית שהעלה שר התקשורת שלמה קרעי, ניתן היה "לסגור גוף תקשורת שפוגע במורל הלאומי" - ניסוח שהעלה חשש כי יאפשר בהמשך פגיעה גם בחופש הביטוי בישראל.

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?". ללא, מערכת וואלה!
רצה תחילה לסגור גופי תקשורת "שפוגעים במורל הלאומי". שלמה קרעי/מערכת וואלה!, ללא
משרדי אל-ג'זירה בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
משרדי אל ג'זירה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

רק לאחר דרישת הייעוץ המשפטי הוחלט לצמצם את העילה ל"גוף תקשורת זר, המבצע בעת מלחמה פגיעה ממשית ומשמעותית בביטחון ישראל". כמו כן, בנוסח המקורי נכתב תחילה שההחלטה דורשת החלטת שופט תוך שלושה ימים, אחרת התקנות מבוטלות. דרישה זו הוצאה מהנוסח הסופי.

נזכיר: בתחילת הלחימה נטעם כלפי הערוץ שהוא משדר בין היתר מתוך שטחי כינוס, דבר שעלול לפגוע בתפקוד צה"ל. בנוסף, ספג הערוץ ביקורת קשה מתחילת הלחימה, לפיה הוא מהדהד את מסרי חמאס.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "כפי שציינה האגודה, לא הייתה כל הצדקה ביטחונית דחופה להתקין תקנות שעת חירום לסגירת כלי תקשורת ובשם טענות פופליסטיות נשאו את שם הביטחון לשווא. בהתאם קוראת האגודה לבטל בהקדם את התקנות המסוכנות שאושרו בחופזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully