וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים את הברז גם לשיווק עצמי: תקציבי הפרסומות של מערך ההסברה הלאומי נחשפים

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 18:45

מסמך שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה חושף כמה שולם לפרזנטור של קמפיין מטה ההסברה של לשכת הפרסום הממשלתית. מאז תחילת המלחמה מעלים משרדי הממשלה קמפיינים בעשרות מיליוני שקלים במטרה לשפר את תדמיתם

בווידאו: סרטון משרד ההסברה אביב אלוש/צילום: עמוד האינסטגרם של אביב אלוש

מאז תחילת המלחמה לפני כשלושה שבועות עלו לא מעט קמפיינים של משרדי הממשלה, שכזכור סופגים ביקורת רבה על תפקודם. בהתאמה, הסכומים מתחילים להיחשף: בלשכת הפרסום הממשלתית, הכפופה למשרד ראש הממשלה, שילמו 80 אלף שקל לא כולל מע"מ עבור ההתקשרות עם השחקן אביב אלוש במסגרת קמפיין מערך ההסברה הלאומי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

מדובר בסכום גבוה יחסית במושגי לפ"מ, והנימוק שניתן להוצאה החריגה היה שיפור "החוסן הלאומי". נזכיר: בקמפיין ההסברה בכיכובו של אלוש אין ולו בדל מידע אינפורמטיבי שבא לשרת את הציבור.

לידי וואלה! ברנז'ה הגיע במסמך אישור הקמפיין בוועדת המכרזים שנשלח לסוכנות IDD המייצגת את אלוש, ובו נכתב: "בשל מצב החירום שהוכרז בישראל בעקבות מלחמת חרבות ברזל, יש צורך בהפקת קמפיין לעיצוב וחיזוק החברה הישראלית בתקופה זו. מערך ההסברה הלאומי מעוניין לעלות בקמפיין בנושא 'החוסן הלאומי' במטרה להעלות את מורל אזרחי המדינה ולחזק אותם בשעת משבר".

פרסומת של פיקוד העורף. אתר רשמי, צילום מסך
פרסומת של פיקוד העורף/צילום מסך, אתר רשמי
"אביב אלוש הינו שחקן מוכר ומוערך בקרב הציבור, סוחף, בעל נוכחות ובעל יכולת ליצור בקרב הציבור תחושת הזדהות עם המסר"

"לאחר התייעצות עם מערך ההסברה הלאומי וגורמי מקצוע שונים ובחינת האסטרטגיה המתאימה
להעברת מסר הקמפיין הוחלט כי נכון יהיה כי את הקמפיין יוביל פרזנטור מוכר. בשים לב לנושא
ולתסריט הנבחר, סברו גורמי המקצוע כי נכון יהיה שדמות הפרזנטור תהא דמות המשדרת חוזק,
ביטחון ויציבות", נכתב עוד.

"בהתאם לכך, נבחר השחקן אביב אלוש, המייצג את הדור הלוחם הצעיר מעצם היותו לוחם חי"ר
בסדיר. אביב אלוש הינו שחקן מוכר ומוערך בקרב הציבור, סוחף, בעל נוכחות ובעל יכולת ליצור
בקרב הציבור תחושת הזדהות עם המסר".

עוד בוואלה!

אין פרסום - אין אזכור: כך נלחמים בשעת מלחמה אנשי ערוץ 14 במד"א

לכתבה המלאה
אביב אלוש. תשדיר שירות, צילום מסך
אביב אלוש/צילום מסך, תשדיר שירות

תשעה מיליון שקלים על שיווק עצמי

לא מדובר בסרטוני הסברה בינ"ל לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, אלא פרסומות שנועדו רק לשווק את פעילות משרדי הממשלה השונים מול אזרחי ישראל

בדה מרקר פורסם השבוע כי בימים אלה עובדים בלשכת הפרסום הממשלתית על לא פחות מ-56 פרסומות לשידורים בטלוויזיה עבור משרדי הממשלה השונים.

לפי יפעת בקרת פרסום, מאז פתיחת המלחמה ההוצאות על קמפיינים ממשלתיים באמצעות לפ"מ עומדות על כ-9 מיליון שקל. "שיאן ההוצאות" עד כה הוא משרד הבריאות עם הוצאות של למעלה משני מיליון שקלים על קמפיינים.

יש להבין: לא מדובר בסרטוני הסברה בינ"ל לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, אלא פרסומות שנועדו רק לשווק את פעילות משרדי הממשלה השונים מול אזרחי ישראל. ההערכה היא שהעלות הכוללת של הקמפיינים של משרדי הממשלה בתקופה הזו יגיעו לעשרות מיליוני שקלים - על שיווק עצמי.

אלא ששיפור תדמית המשרדים הוא רק אמצעי שולי, כאשר המטרה עצמה היא לא פעם פוליטית. כאשר פיני יצחקי, מנהל תחום בכיר בהסברה האזרחית במערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, נשאל מדוע אין קמפיין ממשלתי אחיד במטרה לחסוך בהוצאות, העיד כי "אנחנו נתונים ללחצים פוליטיים וללחצים של שרים", הודה יצחקי בדיון. "שרים רוצים שיראו את הלוגו שלהם, אז קשה לעשות משהו רוחבי". יצחקי עצמו הכחיש כי אמר את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully