וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושים לנו סלקציה"; בערוץ 14 מתעלמים ממשפחות החטופים

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 23:02

בערוץ התעלמו מעצרת החטופים ששודרה בשאר הערוצים והודפים כל הצעה לאייטמים עם נציגי משפחות שנוקטות בקו של "להחזיר את כולם הביתה עכשיו". נציג משפחה: "אנחנו פונים עצמאית לתחקירני תוכניות ומתחננים לעלות לשידור"

המדורה המרכזית של ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
המדורה המרכזית של ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14
בשעות הערב קיימו משפחות החטופים מסיבת עיתונאים בזמן המהדורה המרכזית. לשם בערוץ 14 דווקא שלחו כתבת, אך לא שידרו ממנה דבר. גם אז הערוצים המרכזיים שידרו את הדברים

בערוץ 14 ממשיכים ליישר קו עם המסרים של לשכת ראש הממשלה נתניהו, ומתעלמים כמעט לחלוטין מסיקור משפחות החטופים. אתמול (שלישי) התקיימה בצהריים בתל אביב עצרת מרכזית של משפחות 239 החטופים שנמצאים משבת ה-7 באוקטובר בשבי חמאס. הערוצים 11, 12 ו-13 שידרו משם בשידור חי - בעוד בערוץ 14 כלל לא שלחו לאירוע כתב. מאוחר יותר התקיימה צעדה סמלית שזכתה אף היא להתעלמות במסך הערוץ.

בשעות הערב קיימו משפחות החטופים מסיבת עיתונאים בזמן המהדורה המרכזית. לשם בערוץ 14 דווקא שלחו כתבת, אך לא שידרו ממנה דבר. גם אז הערוצים המרכזיים שידרו את הדברים.

שיחות עם כמה מנציגי משפחות מעלות שמדובר במעין שיטה בערוץ, אותה הם מכנים "סלקציה בבחירת המרואיינים". לפי כמה גורמים מקרב המשפחות, "אנחנו במאמצים רציניים להגיע לשם כדי להעביר את המסר ששחרור החטופים לפני הכל זה קונצנזוס, ובערוץ הודפים ובולמים כל הצעה לראיונות/אייטמים עם נציגי משפחות שרוצות "להחזיר את כולם הביתה עכשיו".

טל גלבוע ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
טל גלבוע ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

"אנחנו לא מחכים להזמנות"

"היחידה שמצליחה להיכנס לפריים טיים של הערוץ היא טל גלבוע". גלבוע, אף היא בין משפחות החטופים, מקורבת למשפחת נתניהו ומקדמת מסר שונה מזה של המשפחות

גורם אשר משפחתו נחטפה מספר לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו לא מחכים להזמנות, אנחנו עושים מעשים אקטיביים כדי להיכנס והם לא מאפשרים את זה, אנחנו פונים בעצמנו לתחקירנים של תוכניות מרכזיות בערוץ וומציעים את עצמנו לראיונות או אייטמים. המקסימום שאנחנו מצליחים להיכנס בליין אפ הוא לתוכניות בוקר. לפעמים, אחרי מאמצים כבירים, אולי גם לתוכנית לילה".

לדבריו, "היחידה שמצליחה להיכנס לפריים טיים של הערוץ היא טל גלבוע". גלבוע, אף היא בין משפחות החטופים, מקורבת למשפחת נתניהו ומקדמת מסר שונה מזה של המשפחות.

לדברי הגורם: "זה נראה כאילו חוסמים שם את הרוב המוחלט של המשפחות שרוצות 'להחזיר את כולם הביתה עכשיו', כמו שאומרת הססמא הרשמית שלנו, מתעדפים את מי שרוצה להחזיר אותם הביתה, אבל 'לאו דווקא עכשיו'".

עוד בוואלה!

ערוץ 14: בכירים בערוץ התערבו בשידור מסיבת העיתונאים של החטופים

לכתבה המלאה

"מערבים עד צוואר שיקולים פוליטיים"

בתשובה המוכנה שהקריא נתניהו מהדף הוא חידד את התגייסותו של בנו השני אבנר לשירות מילואים והסביר כי יאיר "עוסק מאז תחילת המלחמה בגיוס תרומות בחו"ל"

ברקע הדברים, השבוע נחשף כי כתב ערוץ 14 ישראל כהן תיאם מראש עם לשכת נתניהו את השאלה שישאל את רה"מ במסיבת העיתונאים שקיים האחרון. השאלה נגעה לביקורת על בנו של נתניהו, יאיר, השוהה במיאמי ולא שב לארץ מתחילת המלחמה. בתשובה המוכנה שהקריא נתניהו מהדף הוא חידד את התגייסותו של בנו השני אבנר לשירות מילואים והסביר כי יאיר "עוסק מאז תחילת המלחמה בגיוס תרומות בחו"ל".

כשבוע לאחר המלחמה נחשפו בוואלה! ברנז'ה עדויות של עובדי הערוץ עצמם, לפיהן בערוץ מערבים עד צוואר שיקולים פוליטיים בשידורי החדשות. בזמן מסיבת העיתונאים הרשמית הראשונה של החטופים, דרשו בכירי הערוץ לרדת משידור בזמן שרונן צור עלה לדבר. צור מרכז את נושא ההסברה והתקשורת של החטופים, וטרם המלחמה נחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של נתניהו, ואף שאף להקים מסגרת פוליטית ליום שאחרי ההפיכה המשפטית.

עדות נוספת לאווירה באולפני הערוץ ניתן לקבל מתכתובת פנימית שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, זאת לאחר פוש שיצא באותו שבוע, עם תחילת המלחמה, זאת לאחר מסיבת העיתונאים של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בה הודיע שלא יצטרף לממשלת החירום, אך יתמוך בה מבחוץ.

מיד לאחר הפוש, שלעג לפיד על כך ש"לא הוזמן לממשלה", עובדים לא מעטים בערוץ הביעו תרעומת ברוח דומה. אחד מהם כתב: "אנשים פה במילואים ומקום העבודה שלי מתעסק בפוליטיקה. יש איתי בטנק מצביעי יש עתיד, ואתם מתעסקים בפוליטיקה קטנה. מתבייש".

מערוץ 14 טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully