וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכאן 11 הורידו כתבה עם ניצולים מהמסיבה בנובה, מחשש לאמיתותה

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 11:16

"ניקו הזמין 29 מחבריו לחגוג איתו יום הולדת במסיבה ברעים - אף אחד לא שרד", סיפרו במהדורת החדשות של התאגיד, אלא שברשת התגלו טענות כי כוכב הכתבה כלל לא היה בה וכי חלק מהמשתתפים בה עדיין בחיים. בכאן 11 בדקו את הפרטים

בכאן 11 הורידו מהאוויר כתבה ארוכה ששודרה אמש (שבת) על אודות ניצולי המסיבה ברעים שמנסים לעמוד חזרה על הרגליים. אחד מכוכבי הכתבה הארוכה היה בחור בשם ניקו אוסטרוגה, אשר תואר בה כ"בחור מהמסיבה בנובה שכל 29 החברים שלו מתו ורק הוא שרד".

ההורדה הייתה בעקבות טענות ברשת, כי ייתכן ומדובר בבחור שכלל לא היה במסיבה בנובה, וכי החומרים שסיפק, בכללם תמונות וקטעי וידאו, היו בכלל ממסיבה אחרת שהתקיימה ב-2016 וכל המשתתפים בה בחיים. לפי טענות בטוויטר של דניאל עמרם, המצולמים שהופיעו בכתבה מקבלים עשרות טלפונים מאז פרסומה, מאנשים שסבורים שהם מתים.

ממול, לפי גורמים בכאן 11, המרואיין הציג בשלב התחקיר ובכתבה עצמה הוכחות לסיפורו, והוא התראיין לצד ניצולים נוספים. עוד אומרים בכאן חדשות כי טרם הצילומים גרסתו אומתה מול מספר גורמים מקצועיים, בהם כאלה שגם מטפלים בניצולי הנובה, ולטענתם הוא אכן נכח במסיבה.

הכתבה ששודרה וירדה מהאוויר

לפי גורמים בתאגיד השידור, לאחר הסרת הכתבה הנושא נבדק שוב, כמו גם העובדה שאוסטרוגה נכח במסיבה. בנוסף, לפי גורמים בחדשות, נוכחותו הוצלבה עם רשימות המפיקים.

עוד אומרים בכאן 11 כי גם המטפליים הרגשיים שמטפלים בניצולי המסיבה, אימתו כי נכח במקום.

בתאגיד מכחישים כי אוסטרוגה הציג לצוות תמונות לא עדכניות וטען שהן מהמסיבה. "בעקבות הפנייה אנו עושים בדיקות נוספות ובמקביל, לעת עתה, הסרנו את הכתבה", מסרו.

כתבה מכאן 11 שירדה מהאויר. כאן 11, אתר רשמי
האייטם שירד מהאוויר/אתר רשמי, כאן 11

גם בגזרת הרייטינג חדשות כאן 11 לא רואות נחת מאז תחילת המלחמה - אם כי מדובר במגמה שאט אט נבלמת. תאגיד השידור דווקא הציג גידול נאה בהיקף הצפייה עד המלחמה - גידול שכמעט ונעצר, למרות שבאירועים בעלי אופי לאומי, הציפיה הייתה שהתאגיד ישאוב אליו צופים רבים יותר, המחפשים סמכות אמינה וממלכתית.

ההערכה היא כי הסיבה לכך היא שידורים רצופים ללא פרסומות שהקטינו משמעותית את הבידול של כאן 11 אל מול המתחרות, זאת בנוסף לפנים הרבות הלא מוכרות על מסך התאגיד - בזמן שהקהל תר אחר "סמכות טלוויזיונית".

בכאן 11 מסרו בתגובה: "על אף שורה של הוכחות לכאורה שהציג המרואיין על נוכחותו במסיבת הנובה, ועל אף עדויות המטפלים על כך שהגיע למרחב מרפא במצב הדורש טיפול והשתתף בסדנאות השיקום לניצולי הטבח - עלו ביממה האחרונה ספקות באשר לפרטים ששידרנו בכתבה. לכן החלטנו להסיר מיידית כתבה זו מן הרשת ולערוך בדיקה יסודית בעניין. בתום הבדיקה נפרסם את הממצאים. כאן חדשות תמשיך להקפיד הקפדה בלתי מתפשרת על שידור עובדות מדוייקות בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully