וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערוץ 14 מצאו את האחראי לעסקת החטופים: אריה דרעי

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 21:49

בערוץ מסגרו כותרת על תמיכת יו"ר ש"ס בעסקת החטופים שמוביל ראש הממשלה כחזרה על תמיכתו בהסכם אוסלו שהוביל רבין

סדקים נוספים בחומת הקואליציה או איתות לראש הממשלה? בערוץ 14, הנחשב למזוהה עם נתניהו, מיסגרו הערב (שלישי) דיווח אודות אישור מועצת חכמי התורה של ש"ס כחזרה על הסכמי אוסלו. נזכיר: ש"ס הייתה שותפה מרכזית של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שהוביל להסכמי אוסלו וחתם עליהם, ואיפשרה את קיום ממשלתו. רק למחרת החתימה על ההסכמים, פרשה ש"ס מהממשלה ובהצבעה על ההסכם כל חבריה נמנעו או נעדרו מהמליאה.

"מפלגת ש"ס תומכת בעסקה עם חמאס לאחר שקיבלו הוראה מהרבנים. כך שחברי הממשלה של ש"ס יצביעו בעד העסקה, זאת בניגוד למפלגות הציונות הדתית, ועוצמה יהודית שמתנגדות בתוקף", נכתב בידיעה שפורסמה בערוץ 14. "כזכור, הרב עובדיה יוסף זצ"ל הורה בזמנו למפלגת ש"ס לתמוך בהסכמי אוסלו. אז הנידון היה שבשביל פיקוח נפש של יהודים אפשר להחזיר שטחים. רבנים רבים התנגדו לפסק זה בהם בנו של הרב עובדיה, הרב יעקב יוסף זצ"ל. כמו כן צריך לזכור שפסיקת הרבנים מתבססת על מה שהציגו להם המומחים בתחום, שטעו לא פעם", נכתב עוד.

הדבר מעניין משני טעמים. ראשית, משום שבערוץ עדיין נמנעים מלציין מפורשות את שמו של נתניהו כאחראי לא רק למחדל טבח ה-7 באוקטובר - אלא גם לעסקה אותה מאשרת ממשלתו. שנית, שמו של יו"ר ש"ס אריה דרעי עלה לאחרונה ע"י גורמים בליכוד כשם אפשרי לזה שעשוי לחבור לחברי כנסת מהאופוזיציה להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית.

אריה דרעי בערוץ 14. צילום מסך, צילום מסך
אריה דרעי בערוץ 14/צילום מסך, צילום מסך

מנגד, יש מי שטוען כי מדובר בנקמה בדרעי בכלל על בסיס אישי, זאת משום שבחר להתראיין לפני מספר שבועות על מסך "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 ולא על מסך ערוץ 14.

מאז תחילת המלחמה ערוץ 14 נוקט קו ניצי נגד עסקת חטופים שאיננה "כולם נגד כולם". הדבר בא בין היתר באמירות של בכירים בערוץ, וגם באופן סיקור הערוץ את הנושא. רק אתמול פורסמה בוואלה! ברנז'ה בדיקה שנערכה על ידי יפעת מחקרי מדיה, מאששת טענות קודמות על תת-סיקור החטופים בערוץ המזוהה עם נתניהו.

מהבדיקה עלה כי בערוץ 12 מספר האייטמים הגבוה ביותר בנושא - פי 2.2 יותר מאשר ב-14. גם במונחי זמן שידור ונוכחות בפריים טיים, 14 הרחק מאחור.

כל זאת שבוע לאחר שנחשף בוואלה! ברנז'ה אודות צמצום מכוון ושיטתי של סיקור משפחות החטופים על מסך ערוץ 14. כזכור, לפי גורמים ממשפחות החטופים, בערוץ לא הסתפקו רק בצמצום יחסי של סיקור הנושא, וגם ביצעו מעין "סלקציה שקטה" בבחירת המרואיינים מקרב משפחות החטופים, כך שיענו על צרכי האג'נדה של ראש הממשלה נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully