וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: ערוץ 14 עם הסיקור הנמוך ביותר לחטופים - ובפער

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 18:29

בדיקה שנערכה על ידי יפעת מחקרי מדיה מאששת טענות קודמות על תת-סיקור החטופים בערוץ המזוהה עם נתניהו. בערוץ 12 מספר האייטמים הגבוה ביותר בנושא - פי 2.2 יותר מאשר ב-14. גם במונחי זמן שידור ונוכחות בפריים טיים, 14 הרחק מאחור

שבוע לאחר שנחשף בוואלה! ברנז'ה צמצום מכוון ושיטתי של סיקור משפחות החטופים על מסך ערוץ 14, מגיעים הנתונים, והם מאששים את הטענות באופן מובהק. כזכור, לפי גורמים ממשפחות החטופים, בערוץ לא הסתפקו רק בצמצום יחסי של סיקור הנושא, וגם ביצעו מעין "סלקציה שקטה" בבחירת המרואיינים מקרב משפחות החטופים, כך שיענו על צרכי האג'נדה של ראש הממשלה נתניהו.

"זה נראה כאילו חוסמים שם את הרוב המוחלט של המשפחות שרוצות 'להחזיר את כולם הביתה עכשיו', כמו שאומרת הססמא הרשמית שלנו, מתעדפים את מי שרוצה להחזיר אותם הביתה, אבל 'לאו דווקא עכשיו'", אמר לוואלה! ברנז'ה גורם במטה המשפחות.

ביפעת מחקרי מדיה - ערכו בחינה מקיפה של היקף עיסוק (share of voice) בנושא החטופים במדדים של כמות אייטמים ומשך זמן (דקות). מסגרת זמן הניתוח - השבוע אחרון, ימים ראשון - חמישי (12-16.11). הערוצים שנבחנו - 11,12,13,14. התוצאות, כאמור, ברורות.

גרף עיסוק טלוויזיוני סוגיית החטופים 12-16.11.2023. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
גרף עיסוק טלוויזיוני סוגיית החטופים 12-16.11.2023/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

לפי ממצאי הבדיקה, קשת 12 בולטת בסיקור עם מספר האייטמים הרב ביותר אשר נגעו בסוגייה או היו מוקדשים לחלוטין לסוגייה. כמו כן, קשת מובילה גם עם שווי החשיפה הגבוה מבין הערוצים. אחריה רשת 13, עם פער קטן מאחור, מעט פחות אייטמים ושווי חשיפה נמוך יותר בהתאם. ערוץ 14 עם מספר האייטמים הנמוך ביותר, דבר אשר בלט בעיקר בפחות ראיונות של בני משפחה של חטופים.

יצוין כי מאחר ואחוזי הצפייה בערוצים כאן 11 ו-14 נמוכים יותר, שווי החשיפה שלהם נמוך יותר גם כן. על כן ניתן לראות כי כאן 11, עם יותר ממחצית האייטמים של קשת 12, אך עם שווי נמוך משמעותית מחצי משווי החשיפה של קשת 12.

סיקור החטופים בערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
סיקור החטופים בערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

בבחינה של זמן והיקף השידור, ולא רק לפי מספרי אייטמים, רשת 13 מובילה עם מספר השעות בהן עסקה בסוגייה, אשר עומד על מעל ל-14 שעות סה"כ. אחריה קשת 12 עם זמן שידור גבוה גם כן. כאן 11 וערוץ 14 עם כמחצית מזמן השידור של רשת 13.

אחת הטענות שנשמעו מטעם משפחות החטופים כלפיי ערוץ 14 היא שהנושא נדחק לא רק בכמות, אלא גם בשעות. באופן טבעי, שידור ראיונות ואייטמים בשעות הפריים טיים חשוב ואפקטיבי הרבה יותר מתוכניות "מדבר" בשעות הבוקר או הצהריים.

מבדיקת יפעת עולה כי גם בנושא זה ערוץ 14 נמצא בפער, רחוק אחרי מתחריו. רשת 13 מובילה בסיקור סוגיית החטופים בפריים טיים. הן במספר האייטמים והן ובזמן השידור שהוקדש לנושא בשעות הפריים שנבדקו (בין 19:00-24:00). ערוץ 14 שידר במקביל השבוע רק קצת יותר מכמחצית מהאייטמים ששידרה רשת בנושא.

עוד בוואלה!

בערוץ 14 טענו שצוות הצילום הותקף בעצרת החטופים. הנה העובדות

לכתבה המלאה
סיקור החטופים בערוץ 12. ערוץ 12, צילום מסך
סיקור החטופים בערוץ 12/צילום מסך, ערוץ 12

מנכ"ל יפעת מני אברהמי, התבקש להתייחס גם לכיסוי של ערוץ 14 את הנושא לפני הביקורת שנמתחה על הערוץ בנושא - ואחריה. נזכיר: מיד עם פרסום הכתבה, לידי וואלה! ברנז'ה הגיעו עדויות כי מספר משפחות חטופים שעד כה "סורבו" הוזמנו לראשונה - גם לשעות הפריים טיים.

לדברי אברהמי, "מעניין לראות שרביעי-חמישי בשבוע שעבר עשו אותה כמות אייטמים כמו בראשון-שלישי, אולי בגלל הביקורת שהושמעה כלפיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully