וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי ממשיך לחזק את ערוץ 14 - ומבטל את דמי ההפצה לעידן פלוס

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 18:31

ערוץ 14 קיבל לפני כחודש הקלה במסגרתה יועברו בעידן פלוס ללא תשלום. עכשיו מגיעה הצעת חוק שמכשירה רשמית את כניסתו, ומוחקת את דמי ההפצה שמשלמים הערוצים הזעירים והמסחריים לשירות בזמן המלחמה. ובמי תפגע ההצעה? נכון, בתאגיד השידור

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"/מערכת וואלה!

משרד התקשורת הפיץ אמש (שלישי) תזכיר חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות לביטול דמי הפצה בתקופת מלחמת חרבות ברזל. הצעת החוק מציעה למחוק את חובת תשלום דמי ההפצה של ערוצי הטלוויזיה לשירות עידן פלוס. לפי תזכיר הצעת החוק, המחיקה תחול גם רטרואקטיבית, מה-7 באוקטובר.

לפי ההצעה, בתקופה בה חל המצב המיוחד בעורף לא ישלמו דמי הפצה בעלי רישיון ובעלי זיכיון חדשים ששידורים החלו להיות מופצים במערך עידן פלוס בתקופת המצב המיוחד. המקור למימון עלות ההפצה שלהם יהיה באי-הפחתה של התשלומים בעד 'הקיבולת הפנויה' כפי שמשלמים תאגיד השידור הישראלי וערוץ הכנסת.

לפי הערכה, מדובר בתשלומים בהיקף שנתי של כ-12 מיליון שקלים חדשים (כ-10 מליון שקלים חדשים ביחס לתאגיד השידור הישראלי וכשני מיליון שקלים חדשים ביחד לכנסת), אשר הפצת שידור טלוויזיה של כל ערוץ נוסף עשויה להפחית אותם בהיקף שנתי של כ-2 מיליון שקלים חדשים שיתחלקו באופן יחסי ביניהם", כך לשון התזכיר.

בנימין נתניהו, גולן יוכפז. רויטרס, כאן תאגיד השידור, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, רויטרס, כאן תאגיד השידור

עם תחילת המלחמה קרעי העניק לערוצים הזעירים הקלה במסגרתה יועברו בעידן פלוס ללא תשלום, וחלקם כבר משדרים בשירות בחינם. אז, הודיע קרעי כי החובות של הערוצים הזעירים לרשות השנייה לא ימנעו מהם לעלות לשירות. לערוץ 14 עמדו אז חובות של כ-19 מיליון שקל לרשות השנייה, שנצברו עוד מימי היותו ערוץ 20.

לפי הגדרת החוק, ערוצים זעירים הם למעשה - כל ערוץ שהכנסותיו פחות מ-80 מיליון שקל בשנה, ובין היתר בקטגוריה זו נמצאים ערוצים 14, 24, 9 והלה טיוי - שלא מחוייבים להעביר את התוכן שלהם לעידן פלוס.

בווידאו: שר התקשורת קרעי בריאיון לדוד ורטהיים מבהיר שגל"צ לא תשדר את מהדורות הערוצים המסחריים/צילום סטילס: ראובן קסטרו
בעוד שערוץ 14 כבר נהנה מהשירות, את מימון תקציב מחיקת דמי ההפצה של הערוצים המסחריים מבקש קרעי להביא מהאוצר, מבלי לפרט את מקורות התקציב

בלשכת השר תירצו זאת אז בצורך לקיים גל פתוח עבור שומרי השבת - אלא שכזה כבר היה קיים בתחנות הרדיו. זאת ועוד, בדרישת השר נכלללה בקשה להכניס את השידורים לעידן פלוס אורך כל השבוע. במכתב ששלח אז השר ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל והגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, ציין קרעי מפורשות כי בשל מצב החירום, נדרש לשדר את מלוא שידורי הערוץ במערך, המיועד עבור הצופים שאינם מנויים לחברות הטלוויזיה הרב ערוצית כדוגמת הוט וייס.

לפי תזכיר הצעת החוק שפורסם, גם הערוצים בעלי רישיון שידור "רגיל" (קשת ורשת) ייהנו ממחיקת התשלום, אלא שאלו מחוייבים להעביר את שידוריהם לעידן פלוס לפי החוק. העלות השנתית המוערכת לתשלום לערוץ עומדת על כ-1.5 מיליון שקל לשנה. בעוד שערוץ 14 כבר נהנה מהשירות, את מימון תקציב מחיקת דמי ההפצה של הערוצים המסחריים מבקש קרעי להביא מהאוצר, מבלי לפרט את מקורות התקציב.

לא ברור מה תהיה עמדת האוצר לתזכיר - שהרי מי שיצטרך לממן את ההטבה של קרעי לערוץ 14 זו המדינה - או דרך קופת האוצר או דרך קופת כאן, או דרך שניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully