וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לתרום, ממשיך עם גימיקים פופוליסטיים: השר קרעי נגד הארץ

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 18:42

אחרי שהיטיב עם ערוץ 14 בשעת מלחמה, שר התקשורת שלמה קרעי העלה הצעת מחליטים להפסקת המימון של עיתון הארץ, כולל הפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה. סיכויי ההחלטה לעבור נמוכים

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?". ללא, מערכת וואלה!
השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"/מערכת וואלה!, ללא

שר התקשורת שלמה קרעי לממשלה ממשיך בקו הפופוליסטי בו הוא נוקט מאז מחדל ה-7 באוקטובר של הממשלה בה הוא חבר. קרעי הגיש הבוקר (חמישי) "הצעת מחליטים" להפסקת המימון של עיתון הארץ, כולל הפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה, כולל צה"ל, משטרה, שב"ס, משרדי ממשלה וכל חברה ממשלתית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עיתון הארץ נוקט קו פוגעני, החותר תחת מטרות המלחמה ומרפה את המאמץ הצבאי ואת חוסננו החברתי. הפסקת רכישת שירותים מעיתון הארץ על ידי גופים ממשלתיים תצמצם את הפגיעה הקשה שאזרחים ישראלים חשים לא רק מהפרסומים בעיתון, אלא גם מכך שהם מחויבים לממנו בכספי מיסיהם. מדינת ישראל היא לקוחה של עיתון הארץ, ולממשלה נתונה הסמכות להחליט כי היא אינה מעוניינת להיות לקוחתו של עיתון החותר תחת מדינת ישראל בשעת מלחמה ומערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האוייב".

"הצעת מחליטים" היא למעשה טיוטה להחלטת ממשלה, וכל זמן שהמחנה הממלכתי שותף בה, סיכויה לעבור נמוכים.

הצעת מחליטים של שלמה קרעי נגד הארץ. צילום מסך, צילום מסך
הצעת מחליטים של שלמה קרעי נגד הארץ/צילום מסך, צילום מסך

השר קרעי הוסיף: "בזמן שחיילנו נלחמים בגבורה בחמאס-דעאש למען מולדתנו, ובזמן שממשלת ישראל פועלת נגד גופי תקשורת זרים הפוגעים בבטחון המדינה, לא יעלה על הדעת שעיתון ישראלי, ימשיך להיות ממומן בחלקו הניכר על ידי הציבור הישראלי, תוך שהוא משמש שופר הסתה של אויבי ישראל. תעמולה בשירות האוייב והצגת הנרטיב של אויבינו, תוך הצגת שקרים, שימוש בטרמינולוגיה אנטי ציונית ואנטי ישראלית והצדקת האויב, אסור שתתפוס לה מקום בין שורותינו. זו זכותנו החוקית וחובתנו המוסרית אל מול אזרחי ישראל וחיילי צה"ל".

במקביל, קרעי ממשיך בניסיונותיו להיטיב עם ערוץ 14 - המזוהה עם ראש הממשלה - בזמן המלחמה: משרד התקשורת הפיץ השבוע תזכיר חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות לביטול דמי הפצה בתקופת מלחמת חרבות ברזל. הצעת החוק מציעה למחוק את חובת תשלום דמי ההפצה של ערוצי הטלוויזיה לשירות עידן פלוס. לפי תזכיר הצעת החוק, המחיקה תחול גם רטרואקטיבית, מה-7 באוקטובר.

לפי ההצעה, בתקופה בה חל המצב המיוחד בעורף לא ישלמו דמי הפצה בעלי רישיון ובעלי זיכיון חדשים ששידורים החלו להיות מופצים במערך עידן פלוס בתקופת המצב המיוחד. המקור למימון עלות ההפצה שלהם יהיה באי-הפחתה של התשלומים בעד 'הקיבולת הפנויה' כפי שמשלמים תאגיד השידור הישראלי וערוץ הכנסת.

עוד בוואלה!

קרעי ממשיך לחזק את ערוץ 14 - ומבטל את דמי ההפצה לעידן פלוס

לכתבה המלאה
עמוס שוקן במחאת חוק הלאום, כיכר רבין ת"א, 11 באוגוסט 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
מו"ל הארץעמוס שוקן/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

"מהלך שכל כולו רצון להוסיף עוד שנאה"

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה להצעת קרעי: "שר התקשורת איבד את הצפון. קרעי, אשר את רוב הקדנציה הקצרה שלו העביר בניסיונות כושלים לסגור את תאגיד השידור הציבורי, החליט להתביית על מטרה חדשה. הצעתו החדשה להפסיק את כל התקשרויות הממשלה עם עיתון הארץ היא הצעה פופוליסטית, חסרת כל היתכנות והיגיון וכל תכליתה לקושש לייקים בבייס הפוליטי, על גבם של עיתונאים ועיתונאיות מסורים שעובדים בימים אלה לילות כימים בסיקור המלחמה.

"אנחנו מחזקים את עיתונאי קבוצת הארץ ובטוחים שימשיכו לעשות עבודה חשובה לטובת מדינת ישראל ולא יירתעו מאיומי הסרק האוויליים של השר קרעי".

מכון זולת מסר בתגובה: "קרעי יודע שההצעה שלו לא תעבור, זהו מהלך שכל כולו רצון להוסיף עוד שנאה ופילוג לחברה קרועה גם כך. אנו רואים בשנים האחרונות מתאם בין הרטוריקה של נבחרי ציבור נגד התקשורת החופשית לבין תקיפות פיזיות של עיתונאים, לשם קרעי מכוון. גם בזמן מלחמה שרים מנסים להפוך את ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה סותמת פיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully