וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוחר בקפידה את מינון הופעותיו בתקשורת - לפי מצבו בבייס

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 10:38

ההתברברות של נתניהו בחודשיים שמאז תחילת המלחמה משתקפת היטב גם במינון הופעותיו התקשורתיות - ההלם בהתחלה והורדת הפרופיל מול הבייס במהלך שחרור החטופים. כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה. איך מבדל את עצמו גלנט ולאן נעלם לפיד?

ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

"נתניהו צריך ללכת עכשיו, נבוא לשבת תחת מועמד אחר מהליכוד" - פתח ואמר אתמול (שני) יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעתו, כמענה להתנהלות ראש הממשלה, שמאמציו לבצר פוליטית את מעמדו גם ביום שלאחר המלחמה הגיעו השבוע לשיא עם אישור תקציב המדינה בכנסת.

אלא שהמתקפה הזו של לפיד, מגיעה אחרי פרק זמן די ארוך, בוודאי במושגי מלחמה, של שתיקה יחסית. כך עולה מבדיקת יפעת מחקרי תקשורת את כמות ה"מופעים" בתקשורת של בכירי ההנהגה הישראלית מאז תחילת המלחמה. הבדיקה חילקה את שני חודשי המלחמה למעין רבעונים דו-שבועיים, ובחנה את כמות האזכורים של כל אחד מהפוליטיקאים, בכלל אמצעי התקשורת בישראל (ראו גרף).

מהבדיקה עולה כי מאז תחילת המלחמה לפיד נהנה מכמות הופעות בטלוויזיה והשמעות ברדיו נמוכה בעשרות אחוזים, בוודאי ביחס לראש המחנה הממלכתי בני גנץ שהצטרף לקבינט המלחמה ולשר הביטחון יואב גלנט. באופן טבעי, נוכחותם הגבוהה יחסית של השניים נגזרת מההצהרות לתקשורת שנתנו - ביחד ולחוד. אלא שגם בין השניים ישנם פערים משמעותיים בעיקר בתקופות בהן בחרו לצאת לציבור - באופן שישרת את מטרתם הפוליטית.

מופעי ההנהגה במלחמה. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
מופעי ההנהגה במלחמה/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

הלוחמה הפסיכולוגית מול הבייס

חודש לאחר מכן, במהלך החזרת החטופים, הורידו נתניהו וגלנט שוב פרופיל - בהתאמה

כמות ההופעות התקשורתיות המשתנה תחת האירועים משקפת היטב את מצבם הפוליטי (והנפשי) של מובילי האירוע בצד הישראלי: בשבועיים הראשונים, שבועות ההלם, נתניהו וגלנט למעשה "נכנסו לבונקר" - נתניהו עם 377 הופעות וגלנט עם 202 בלבד. הכמות מתחילה לעלות בעקבות הלחימה שהשיבה (והושיבה) אותם לבמה. חודש לאחר מכן, במהלך החזרת החטופים, הורידו השניים שוב פרופיל - בהתאמה.

מהבדיקה עולה עוד כי נתניהו הוריד את מינון הופעותיו במהלך שחרור החטופים בכרבע! - ומ-417 מופעים בתקשורת ירד ל-328. ההערכה היא כי הורדת הפרופיל התקשורתי של נתניהו וגלנט בשבועיים של החזרת החטופים, קשורה לחשש בלשכותיהם מהבייס הליכודי, שחלקו לא ראה בעין יפה את הפסקת האש. בהקשר זה יצוין כי במהלך אותו שבוע גם הרייטינג של ערוץ 14 המזוהה עם המאבק נגד הפסקת האש - חווה ירידה משמעותית בממוצע הצפייה השבועי ל-7.3%, הנמוך ביותר מאז תחילת המלחמה.

לפיד הוריד פרופיל בשבועיים האחרונים, גם ביחס לעצמו, מאז החל שחרור החטופים בפעימות. גנץ לעומתו, נותר יציב במינון הופעותיו, ואף עלה במעט. ככלל, מאז תחילת המלחמה גנץ שומר על יציבות יחסית בשיעור נוכחותו בתקשורת, ללא קשר לאירועים או לאינטרסים פוליטיים מידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully