וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הירידה ברייטינג של ערוץ 14 קשורה לצמצום סיקור החטופים?

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 14:06

השבוע החל שחרור החטופים בפעימות. במקביל, חדשות 14 חוותה ירידה משמעותית בממוצע הצפייה השבועי ל-7.3%, הנמוך ביותר מאז תחילת המלחמה. חדשות 13 מציגה זינוק של 25% ואת הממוצע הגבוה ביותר מאז תחילת המלחמה

אחרי חשיפת וואלה! ברנז'ה אודות הכוונה שיטתית לצמצום סיקור משפחות החטופים על מסך ערוץ 14, הגיע השבוע שחרורם בפעימות. במקביל, כך עולה מנתוני ועדת המדרוג, חדשות 14 חווה ירידה משמעותית בממוצע הצפייה השבועי ל-7.3%, הנמוך ביותר מאז תחילת המלחמה.

לשם הדוגמה, המהדורה המרכזית של חדשות 12 ביום שלישי, שהתמקדה בציפיה לשחרור גל חטופים נוסף, השיגה 25.6% צפייה והפכה למהדורה השלישית הכי נצפית מתחילת המלחמה (26.1% ו-26% ב-9-10.10). בחדשות 13 השיגו באותו ערב נתון מחמיא משלהם - 10% - במה שהפך למהדורה הכי נצפית מאז תחילת המלחמה על מסך הערוץ. ממול, חדשות 14 נותרו עם 6.5% - הנתון הנמוך ביותר למהדורה בערוץ מאז תחילת המלחמה.

מנתוני השבוע האחרון עולה כי ההובלה של חדשות 13 על חדשות 14, ארבעה ימים ברצף (שבת - שלישי), ניכרה בכל ימי עסקאות שחרור החטופים. חדשות 12 עלתה השבוע בשיעור של 12% בהיקף הצפייה ומתייצבת על ממוצע שבועי של 25.1% - הגבוה ביותר מאז השבוע הראשון למלחמה שבו עשתה 25.2% (8-12.10). חדשות 13 עולה השבוע בשיעור של 25% וממוצע שבועי של 9% - הגבוה ביותר מאז תחילת המלחמה. חדשות 13 הופכת כאמור למהדורה השנייה הכי נצפית השבוע, לעומת מקום 3 בשבועות קודמים.

סיקור החטופים - נתוני הצפייה השבוע. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
סיקור החטופים - נתוני הצפייה השבוע/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

ממול, חדשות 14 יורדת בהיקף הצפייה בשיעור של 14% לממוצע שבועי של 7.3%, הנמוך ביותר מאז תחילת המלחמה. חדשות 11 יורדת אף היא בשיעור דומה - לממוצע שבועי 4.6%.

גם במונחי כלל רצועות השידור היומיות, חדשות 12 וחדשות 13, לעומת ירידה של ערוץ 14 במקביל. בכאן 11 יציבים (ראו טבלה).

רייטינג שבועי - סיקור החטופים. סטודיו וואלה!, עיבוד תמונה
רייטינג שבועי - סיקור החטופים/עיבוד תמונה, סטודיו וואלה!

שבוע לאחר שנחשף בוואלה! ברנז'ה אודות צמצום מכוון ושיטתי של סיקור משפחות החטופים על מסך ערוץ 14, גם הנתונים איששו את הטענות באופן מובהק. כזכור, לפי גורמים ממשפחות החטופים, בערוץ לא הסתפקו רק בצמצום יחסי של סיקור הנושא, וגם ביצעו מעין "סלקציה שקטה" בבחירת המרואיינים מקרב משפחות החטופים, כך שיענו על צרכי האג'נדה של ראש הממשלה נתניהו.

"זה נראה כאילו חוסמים שם את הרוב המוחלט של המשפחות שרוצות 'להחזיר את כולם הביתה עכשיו', כמו שאומרת הססמא הרשמית שלנו, מתעדפים את מי שרוצה להחזיר אותם הביתה, אבל 'לאו דווקא עכשיו'", אמר לוואלה! ברנז'ה גורם במטה המשפחות.

ביפעת מחקרי מדיה - ערכו בחינה מקיפה של היקף עיסוק (share of voice) בנושא החטופים במדדים של כמות אייטמים ומשך זמן (דקות). מהנתונים עלה כי בערוץ 12 היה בשבוע שקדם לפרסום בוואלה מספר האייטמים הגבוה ביותר בנושא - פי 2.2 יותר מאשר ב-14. גם במונחי זמן שידור ונוכחות בפריים טיים ערוץ 14 נותר הרחק מאחור.

עוד בוואלה!

"עושים לנו סלקציה"; בערוץ 14 מתעלמים ממשפחות החטופים

לכתבה המלאה
"היחס בערוץ 14 לחטופים הוא מטונף, מגביר שנאה ושוטף את המוח"

אלא שהנתונים לא עומדים לבד: השבוע גם מוביל התוכנית המרכזית של הערוץ "הפטריוטים", ינון מגל, הבהיר כי "ערוץ 14 החליט שלא לשדר את תמונות התעמולה שהוציא חמאס של שחרור החטופים". האמירה מתחברת להסברים של גורמים נוספים בערוץ בדבר הצורך להמעיט בסיקור הנושא, שכן מדובר בכניעה לטרור פסיכולוגי של החמאס.

עוד יצוין כי זו גם העמדה המזוהה עם ראש הממשלה, שבתחילת המלחמה כלל לא התייחס לנושא החטופים, ונפגש עם המשפחות רק לאחר לחץ ציבורי כבד.

מנחת עצרות משפחות החטופים, העיתונאית סיון כהן, התראיינה השבוע לפודקאסט תיקטוק של וואלה, ואמרה: "היחס בערוץ 14 לחטופים הוא מטונף, מגביר שנאה ושוטף את המוח. אני נזכרת איך בימים הראשונים, באותה שבת הקמתי חמ"ל פרטי ואחת המשימות הראשונות שלי הייתה לאתר בתים פרטיים למפונים ובאנשים שאין להם בית לחזור אליו. השתמשתי בפלטפורמות דיגיטלית ובטוויטר וצייצתי כל מיני בקשות, ומיד תקף אותי שי גולדטשיין וזה היה כ"כ מכוער ומנותק. מה אתה רוצה בזמן שאנחנו עושים? זה מגביר שנאה. כך נראית השנאה. אני מקווה שנמשיך להיות אולי לא אובייקטיביים אבל אחראים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully