וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-yes הציעו לשדר (חינם) את "נובה", בקשת 12 סירבו (כמעט) בנימוס

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 12:27

אחרי האיומים בצעדים משפטיים, המחלוקת המסחרית בין הגופים גולשת למסך: yes הודיעה כי תאפשר לכל גופי השידור לשדר את הסרט על הטבח בפסטיבל ב-7 לאוקטובר. ברשת 13, פרטנר, סלקום ואפילו הוט - הרימו את הכפפה; בקשת 12 החליטו לעשות שריר

המחלוקת המסחרית החריפה בין קשת 12 ל-yes גולשת גם למסך: ב-yes הציעו לכל גופי התקשורת בישראל לשדר את הסרט המטלטל "נובה". מדובר במהלך יוצא דופן של חברת yes - שמאפשר לשדר את הסרט שמספר את סיפור המסיבה ברעים, שבה אירע הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר.

הסרט התיעודי של yes דוקו שבוים על ידי דן פאר והופק בקסטינה תקשורת, פורש באמצעות קטעי וידאו ואודיו אותנטיים, ללא ראיונות או פרשנויות, את מה שהתרחש ברגע האמת של לפני ואחרי הטבח.

ברשת 13, פרטנר, סלקום ואפילו חברת HOT - הנחשבת ליריבה העסקית הגדולה והישירה ביותר של חברת הלווין - הרימו את הכפפה, ושידרו או ישדרו את הסרט. כך גם בערוץ הספורט.

ממול, בערוץ 12, המצוי כרגע במחלוקת עסקית חריפה עם yes - הוחלט שלא לשדרו. חדשות 12 אמנם שידרו לפני כשבוע כתבה בחדשות סוף השבוע אודות הכנת "נובה", אלא שהסרט לא שודר על מסך קשת 12 בשלמותו. גם בכאן 11 לא ישדרו את הסרט של yes, אלא שתחת נימוק פרוגרמינג הגיוני - בתאגיד ישדרו השבוע את סרט הדוקו שהפיקו "זריחה שחורה - עדויות מהטבח בפסטיבל נובה". הסרט מביא עדויות ראשוניות של ניצולים שהתראיינו ימים ספורים אחרי הטבח. הסרט כבר זוכה לתהודה עולמית, שודר בגרמניה וצרפת וישודר במדינות נוספות בקרוב.

נובה סרט דוקו. יס דוקו,
נובה סרט דוקו/יס דוקו

חרמות ופיצוץ במו"מ

ברקע ההחלטה של קשת 12 ניצבת כאמור מחלוקת מסחרית חריפה שהגיע עד כדי איום שהעבירה בסוף השבוע קשת 12 לחברת הלווין לפיו תפנה לאפיקים משפטיים אלמלא תחתום איתה על הסכם המשך שידורים רציף גם בצפייה הנדחית.

נזכיר: בפגישה שנערכה לפני מספר שבועות ב-yes הודיעו לקשת כי הם אינם מעוניינים לחדש את ההסכם המסחרי בקשר לשירותי הצפייה הנדחית - catch up, start over ו- VOD ועד לרגע זה כלל לא התנהל מו"מ בנושא. ב-yes לא מכחישים את הפרטים, וסבורים כי הדרישה של קשת בגובה עשרות מיליוני שקלים - בלתי מתקבלת על הדעת ומנותקת מתנאי השוק. בהקשר זה יצוין כי בחודש יוני, חתמה ייס עם ערוץ 14 על הארכת ההסכם שלהן בשנתיים - הסכם שגם הוא מוערך במיליוני שקלים. מאוחר יותר, חתמה גם עם רשת 13 על הסכם דומה.

ממול, ב-yes מחרימים מזה חודשים ארוכים, לצד חברת פלאפון מבית בזק, את ערוץ 12 ולא מפרסמות בו, בעוד שהן מפרסמות בערוצים 14 ו-13. כך לדוגמה, פלאפון עלתה בחודשים ספטמבר-דצמבר עם קמפיין בערוץ 14 ובערוץ 13 בלבד, ובחודשים יולי-ספטמבר, yesהעלתה קמפיינים שעיקר תקציבן הופנה לערוצים 13 ו-14, בקשת זכו לנתח של 5% בלבד מתקציב הפרסום העצום של הקבוצה המוערך בעשרות מיליוני שקלים.

החרם התנהל מתחת לרדאר, בהשראת חרם המפרסמים שהובילה שטראוס מול ערוץ 14, יש מי שטוענים בתוקף בענף, שב-yes שאבו לגיטימציה מהמהלך האפקטיבי של שטראוס, שלא רק שלא פגע בחברה אלא אף סייע לה. כך או כך, במידה ושני הגופים לא יגיעו להסכם, המשמעות עשויה להיות מרחיקת לכת ולהשפיע באופן דרמטי על לקוחות הסטרימינג של חברת הלווין - שתכני ערוץ 12 בצפייה נדחית לא יהיו זמינים עוד ללקוחותיה.

בית קשת. אורטל דהן,
בית קשת/אורטל דהן

המאבק על מרחב השליטה בסטרימינג

ברקע הדברים עומד כאמור המאבק של יס והוט בשירות הסטרימינג freetv מבית קשת ו-RGE. השקת freetv היוותה את כניסתה של קשת לתחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, בה yes והוט הם שחקניות משמעותיות ודומיננטיות. מאז עלייתה לאוויר בחודש מאי, השחקנית החדשה מבית קשת הביאה להורדת מחירים בענף בעשרות אחוזים.

כזכור, לפני מספר חודשים התנהל מאבק משפטי בין קשת והוט בנוגע להסכמים המסחריים, קשת הגישה צו מניעה נגד הוט על השימוש בתכנים ולאחר תהליך גישור שלא צלח השופט פסק לטובת קשת. בסיומו של ההליך הגופים חתמו על חוזה מסחרי ל-3 שנים במסגרתו הוט משלמת לקשת על תוכן - בנקסטTV, ב-VOD ובצפייה הנדחית.

בקשת 12 בחרו שלא להגיב, כמו גם בחברת yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully