וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת 13 לא ממהרים למנות מנכ"ל. הערכה: היו"ר טופולסקי "ינהל בשלט רחוק"

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 15:40

שבועיים להודעה על עזיבת המנכ"ל הנוכחי יורם אלטמן, ובצמרת רשת 13 מתגבשת ההבנה שבטווח הקרוב והבינוני מי שיקבל את ההחלטות בחברה הוא היו"ר נדב טופולסקי ש"יסייע מקרוב בניהול השוטף"

ברשת 13 מעריכים כי יו"ר החברה נדב טופולסקי יסייע מקרוב בניהול השוטף של החברה, זאת עד למציאת מנכ"ל קבע לחברה. עוד מעריכים בצמרת רשת כי איתור מנכ"ל לחברה יהיה תהליך שייקח חודשים. לפי גורמים בחברה, "לקחי בחירת המנכ"לים האחרונים לארגון הופקו", ובדומה להליך (שהחל ונקטע) טרם כניסתו של יורם אלטמן לתפקיד, לא פוסלים בערוץ גם איתור מנהל מחו"ל, שיוכל לעמוד באתגר הלא פשוט.

תקנות הטלוויזיה המסחרית קובעות הפרדה מבנית בין חברת החדשות ובין הערוץ, ודירקטוריון נפרד לשתי החברות, שאמור להיות עצמאי. עם זאת, הקשר בין דירקטוריון החברה (רשת) להנהלתה נתון לפרשנות.

נזכיר: אלטמן הוא האחרון ברשימה ארוכה של מנכ"לים שעוזבים את הערוץ ואת חברת החדשות בשנים האחרונות, בהן משך הכהונה המקסימלית למנכ"ל בחברה עומדת על שנתיים - לא ממש פרק זמן בו ניתן לראות הבשלה של תהליכים בעולמות הטלוויזיה. עוד נזכיר כי טופולסקי עצמו, נציגו של בעל השליטה ברשת 13 לן בלווטניק, אמנם מנהל בפועל את דירקטוריון הערוץ מאז המיזוג עם חדשות עשר ביד רמה, אך גם הוא נעדר ניסיון ישיר בטלוויזיה.

אלטמן, מנכ"ל רשת 13 בפועל, יסיים כאמור את תפקידו לאחר פחות משנה וחצי ולפי רשת 13 עתיד להישאר בתפקיד עד למינויו של מחליף ועד לתום החפיפה. למרות העלייה המלווה את המלחמה, את שנת 2023 מסיימת רשת 13 עם ירידה הן בנתח השוק והן בהיקפי הצפייה. אחרי שרשמה בשנת 2022 ממוצע של 8.6% בפריים ירדה ל-7.4% השנה.

נדב טופולסקי. פזית עוז,
נדב טופולסקי/פזית עוז

גם מהדורת חדשות 13, שבזמן המלחמה, תחת המנכ"ל הטרי אור צלקובניק, עוקפת לא אחת את ערוץ 14 והתחזקה בכשליש מכוחה אל מול הרבעון שלפניו, רושמת בסיכום שנתי ירידה חדה של 9%. בשנת 2023 עמד הממוצע של מהדורת חדשות 13 על 6.7% (צמודה לערוץ 14) לעומת 7.4% בשנת 2022.

עם ההחלטה על סיום תפקידו של אלטמן, גורמים בדירקטוריון רשת 13 טענו באוזני וואלה! ברנז'ה בתקיפות: "הערוץ צריך מנכ"ל שמבין שדירקטוריון רשת הוא דירקטוריון ששואל שאלות, רוצה לראות תוכניות, רוצה להבין מדוע מתקבלות החלטות, לקבל הסברים, ולא תשובות בסגנון 'ככה', כי זה היה הכי זול'". עם זאת, נזכיר, את אלטמן מינה אותו הרכב דירקטוריון בדיוק.

עם הודעת עזיבתו של אלטמן, היה נראה כי בדירקטוריון רשת כבר סימנו את המחליף האפשרי - סמנכ"ל הכספים של קבוצת בזק יוחאי בניטה, הנחשב למקורבו של טופולסקי. בניטה, ששימש כמשנה למנכ"ל רשת בתקופה של אבי בן טל, שהצליח להביא את החברה לאיזון כלכלי ולמה שנחשב עד היום כ"תור הזהב הכלכלי" של החברה. אלא שלבסוף בניטה החליט שלא לחזור לחברה.

גם שמו של צלקובניק עלה בחדרי ההנהלה, זאת לצד מנכ"ל התאגיד לשעבר אלדד קובלנץ - שלפי גורמים ברשת 13 - למרות ניסיונו הרב אינו נחשב לפייבוריט כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully