וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה: אלטמן יעזוב מידית את רשת 13 - המפתחות עברו ליו"ר טופולסקי

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 12:08

המנכ"ל הנוכחי יורם אלטמן שאמור היה להישאר עד למציאת מנכ"ל חדש, יעזוב כבר בתחילת השבוע את תפקידו. מי שיקבל מעתה את ההחלטות בחברה הוא היו"ר נדב טופולסקי, זאת עד למציאת מחליף - תהליך שעשוי לקחת חודשים

שבועיים להודעה על העזיבה, מנכ"ל רשת 13 יורם אלטמן יעזוב מידית את הערוץ, ולא יישאר עד לאיתור מחליף. כפי שפורסם השבוע בוואלה! ברנז'ה, בצמרת רשת 13 התגבשה ההבנה שבטווח הקרוב והבינוני מי שיקבל את ההחלטות בחברה הוא היו"ר נדב טופולסקי ש"יסייע מקרוב בניהול השוטף".

טופולסקי שוחח היום עם גורמים בהנהלת הערוץ, והסביר להם כיצד דברים יתבצעו בתקופת הביניים.

בדירקטוריון רשת מאשרים היום (רביעי) לוואלה! ברנז'ה כי לצד המשך פעילותו כיו"ר פעיל במהלך תקופת הביניים, טופולסקי "יסייע בהחלטות החשובות ובצמתים מרכזיים". עוד אומרים ברשת 13 כי המטרה במהלך תקופת הביניים הזו היא לאתר מנכ"ל/ית שיהיו המתאימים ביותר לערוץ.

תקנות הטלוויזיה המסחרית קובעות הפרדה מבנית בין חברת החדשות ובין הערוץ, ודירקטוריון נפרד לשתי החברות, שאמור להיות עצמאי. עם זאת, הקשר בין דירקטוריון החברה (רשת) להנהלתה נתון לפרשנות.

ברשת 13 מעריכים כי איתור מנכ"ל לחברה יהיה תהליך שייקח חודשים. לפי גורמים בחברה, "לקחי בחירת המנכ"לים האחרונים לארגון הופקו", ובדומה להליך (שהחל ונקטע) טרם כניסתו של אלטמן לתפקיד, לא פוסלים בערוץ גם איתור מנהל מחו"ל, שיוכל לעמוד באתגר הלא פשוט.

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
בניין רשת 13, מרץ 2022/ראובן קסטרו

עם הודעת עזיבתו של אלטמן, היה נראה כי בדירקטוריון רשת כבר סימנו את המחליף האפשרי - סמנכ"ל הכספים של קבוצת בזק יוחאי בניטה, הנחשב למקורבו של טופולסקי. בניטה, ששימש כמשנה למנכ"ל רשת בתקופה של אבי בן טל, שהצליח להביא את החברה לאיזון כלכלי ולמה שנחשב עד היום כ"תור הזהב הכלכלי" של החברה. אלא שלבסוף בניטה החליט שלא לחזור לחברה.

נזכיר: אלטמן הוא האחרון ברשימה ארוכה של מנכ"לים שעוזבים את הערוץ ואת חברת החדשות בשנים האחרונות, בהן משך הכהונה המקסימלית למנכ"ל בחברה עומדת על שנתיים - לא ממש פרק זמן בו ניתן לראות הבשלה של תהליכים בעולמות הטלוויזיה. עוד נזכיר כי טופולסקי עצמו, נציגו של בעל השליטה ברשת 13 לן בלווטניק, אמנם מנהל בפועל את דירקטוריון הערוץ מאז המיזוג עם חדשות עשר, אך גם הוא נעדר ניסיון ישיר בטלוויזיה.

אלטמן, מנכ"ל רשת 13 בפועל, יסיים כאמור את תפקידו לאחר פחות משנה וחצי ולפי רשת 13 עתיד להישאר בתפקיד עד למינויו של מחליף ועד לתום החפיפה. למרות העלייה המלווה את המלחמה, את שנת 2023 מסיימת רשת 13 עם ירידה הן בנתח השוק והן בהיקפי הצפייה. אחרי שרשמה בשנת 2022 ממוצע של 8.6% בפריים ירדה ל-7.4% השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully