וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה מגיעה גם ל"הארץ": לפחות 20 עובדים יפוטרו מהקבוצה

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 13:39

בהנהלת קבוצת הארץ הודיעו בימים האחרונים לוועד העובדים על כוונתם לצמצם תקנים במערכת העיתונאית, זאת לאור ההפסדים שנגרמו מהמלחמה. היקף הצמצום ייקבע בתום השלמת תקציב 2024

אחרי ידיעות אחרונות, וההוצאות לחופשות ללא תשלום בערוצי הטלוויזיה השונים, מגיע תורה של קבוצת "הארץ" לקצץ בכוח האדם שלה: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בהנהלת הקבוצה הודיעו לוועד העובדים של העיתון על כוונתם לפטר לפחות 20 עובדים, זאת לאור "השפעת מתקפת ה-7 באוקטובר והמלחמה על הכנסות העיתון". עוד יצוין כי לאחרונה העלו בעיתון את מחירי המנוי, זאת תחת נימוק דומה.

מצבת כוח האדם של קבוצת הארץ, הכוללת גם את עיתון דה-מרקר, עומדת על כ-350 עובדים, כך שמדובר בשיעור של כ-6% מהיקף העובדים בעיתון, לפחות נכון לנקודת תחילת המשא ומתן.

המהלך נתפס בקרב חלק מהעובדים כתמוה, שכן רק לפני מספר שבועות, ברקע קריאתו של שר התקשורת שלמה קרעי להפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה בעיתון - התגאו גורמים בהארץ דווקא בגידול במספר הקוראים בו.

בניין הארץ. ראובן קסטרו
בניין הארץ/ראובן קסטרו

בישיבה שנערכה בימים האחרונים יחד עם נציגי העובדים הציגה ההנהלה את עיקרי מצבו הפיננסי של העיתון והצעדים הנחוצים לטעמה להשגת איזון תקציבי, הכוללים בשלב זה כוונה לצמצם תקנים במערכת העיתונאית. בהנהלה אמרו כי היקף הצמצום ייקבע בתום השלמת תקציב 2024 בימים הקרובים. עוד נמסר לעובדים כי תוצע במערכת העיתונאית תוכנית פרישה מרצון במסגרת מהלך הצמצומים.

"בכוונתנו לעשות כמיטב יכולתנו במטרה לצמצם את הפגיעה במערכת העיתונאית ובעובדים והעובדות הכורעים כבר שנה ארוכה תחת עומס האירועים החדשותיים שליוו את שנת 2023", נמסר לעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully