וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי ערבי נעצר בחשד ל"עבירות הסתה" - ללא אישור הפרקליטות

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 14:22

חוקרי תחנת טמרה של המחוז הצפוני עצרו אותו בחשד כי פרסם פוסטים מסיתים ברשתות החברתיות, ובהם תמיכה, כך לדבריהם, בארגון חמאס "העלולים לפגוע בשלום הציבור". באחד המקרים פרסם ציור של דגל פלסטין עם המילה "מחאה"

בווידאו: אגף המודיעין בצהל חושף חמאס השקיע עשרות מיליוני דולרים בחפירת מנהרות ברצועת עזה 11.01.2024/דוצ

בית משפט השלום בחיפה האריך בשלושה ימים, עד יום ראשון, את מעצרו של טארק טאהא בן ה-26 מכאבול המתגורר ברמת אביב, עיתונאי ועורך הכותב לאתר ערב 48 בשפה הערבית. המשטרה טוענת כי טאהא "לא הציג תעודה".

חוקרי תחנת טמרה של המחוז הצפוני עצרו אותו אמש (חמישי) בחשד כי פרסם פוסטים מסיתים ברשתות החברתיות, ובהם תמיכה בארגון חמאס, "העלולים לפגוע בשלום הציבור".

מדובר בין היתר בפוסטים בהם מצולמים חיילי מילואים לבושים אזרחי ואוחזים נשק צהלי. באחד המקרים לוותה התמונה בכיתוב "פתיחת שנת הלימודים בחסות M-16, האקדמיה הישראלית מחנות צבא". במקרה אחר פרסם ציור של דגל פלסטין עם המילה "מחאה" ובתמונות נוספות הובעה דעה נגד מעשי צה"ל.

טארק טאהא. צילום מסך, צילום מסך
טארק טאהא/צילום מסך, צילום מסך

"מעשים אלו מקימים חשד סביר לעבירות שצוינו בבקשה", קבע סגן הנשיאה, השופט יוסי טורס, תוך שציין כי לא התעלם מטענת הסנגור לפיה אינסטגרם ובכלל המרחב האינטרנטי אינו מהווה מקום ציבורי ע"פ החוק. המשטרה, שטרם התקבל אצלה אישור פרקליטות המדינה לחקור את העיתונאי בחשד לעבירת הסתה, מייחסת לו עבירות של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור וכן קשירת קשר לביצוע עוון.

קומץ מעמיתיו, עיתונאים לגורמי תקשורת בשפה הערבית, הגיעו לעודד את רוחו ולסיקור ההליך המעורר עניין בתקשורת הערבית.

"מדובר על בחור צעיר, משפחה נורמטיבית, כולם נמצאים באולם, גם עיתונאים שעובדים אתו, אמנם לא מחזיק תעודה אבל מעשית ועובדתית הוא עורך חדשות", מסר עו"ד חאלד מחאג'נה המייצג את טאהא. "הוא אמור להתחיל ביום ראשון את לימודיו כסטודנט בטכניון, הוא נגד אלימות, נגד פגיעה לא ביהודים ולא בפלסטינים".

מאז ה-7 באוקטובר, התרבו מקרי הרדיפה הפוליטית כלפיי אזרחי ישראל הערבים, והתקשורת נמנעת מלדווח על כך. מנתונים שנאספו ע"י קואליציית ארגוני חברה אזרחית לחירום בחברה הערבית, בתקופה שבין 7.10-23.11, דווח על 219 מעצרים, 109 פיטורי עובדים, 48 כתבי אישום, 26 תקיפות עיתונאים ו- 105 אירועי השעייה במוסדות אקדמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully