וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן מינוס: ברשות השנייה זועמים על האוצר, וגם על וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 10:27

ברשות השנייה מאד לא אהבו את הרוח הגבית שיצאה מפה לסגירת עידן פלוס. "המפונים, השוהים בממ"דים והחיילים דווקא מאד צריכים את השירות. כדאי שגם באוצר יכירו אותו", כתבה יו"ר ועד העובדים. "נתנגד בכל תוקף לרעיון האווילי שהנו גזל של כבשת הרש"

החלטת האוצר לסגור את השירות החינמי עידן פלוס כחלק מהקיצוצים בתקציב 2024 נתקלת בהתנגדות יוצאת דופן של שר התקשורת, שטוען לפגיעה בשכבות החלשות (זאת למרות שקרעי עצמו דרש בעבר לסגור את השירות בטענה שהוא מיושן ומוגבל).

קרעי לא לבד. גם ברשות השנייה, המפעילה את השירות, מיישרים קו עם השר ומתנגדים נחרצות למהלך, גם אם בשיחות סגורות הם מודים כי התמריץ שלו להתנגדות שונה משלהם.

קרעי טוען שהוא דואג לשכבות החלשות, אבל מי (באמת) מרוויח מעידן פלוס? רמז: ערוץ 14 >>>

בתגובה ששלחה לפרשנות שפורסמה פה אתמול (ראשון), מסבירה יו"ר ועד העובדים של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו עו"ד מיכל גרוס מדוע, לתפיסתה, במקום לקצץ משמעותית בכספים הקואליציוניים ובמשרדים המיותרים שוב מתלבשים על כבשת הרש.

הנה היא במלואה:

שר התקשורת שלמה קרעי. ראובן קסטרו, PEXELS, מערכת וואלה!
שר התקשורת שלמה קרעי/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו, PEXELS

לאור רעיון העוועים שעלה לסגירת מערך ההפצה של עידן פלוס כדאי שנערוך עבור האוצר היכרות קלה עם המערך ועם יתרונותיו. המערך הינו חינמי לחלוטין. הטלוויזיות כולן תומכות ללא צורך בממיר. הכיסוי הינו כלל ארצי ואינו תלוי אינטרנט. במיוחד בימים אלו חשוב להדגיש כי ישנה השהיה מינימלית בקליטה לעניין הודעות חרום צבע אדום.

במערך ישנם 12 ערוצי טלוויזיה לכול המגזרים. הערוץ הערבי, הלא TV, הערוץ הרוסי 9, ערוץ 24, הערוצים 12 13, 14. ערוץ החינוכית, ערוץ הכנסת. ערוץ 11. 33. כאן. Hd. וכמובן כל ערוצי הרדיו. ערוץ שמות הנופלים עם התמונות היום וגם בימי זיכרון. וניתן להוסיף עוד ערוצים.

כמו כן, יש בו גלים שקטים. גלי פיקוד העורף בחירום. כיסוי ארצי לרדיו מגזרי חרדי ומסורתי וערבי. הרדיו כולל כל הערוצים של גלי צה"ל ותאגיד כאן, כיסוי ארצי לאן שרדיו רגיל לא מגיע. כמו בערבה ובבקעה בנגב ובאיו"ש. שידורי עידן ניתנים לקליטה עם אנטנה פנימית או חיצונית בכל מקום כולל במקלטים, ממ"דים ובעת הזו מפונים רבים המתארחים באכסניות עושים שימוש בשידורי המערך הן בקיבוצים והן בבתי מלון. יתרון חשוב ונוסף הוא קליטה בשטח לחילי צה"ל.

מצב לפיו אזרחי ישראל יקלטו ערוצי טלוויזיה של השכנים שלנו ללא הערוצים הישראלים שלנו הינו בלתי נתפס

המערך מייתר צורך בחיבור לקיר או צלחת לוויין, ומציע קליטה גם ברכבים בהם יש מסך מולטימדיה עם מקלט מובנה לרכב. הדבר נכון גם לניידות לסוגיהן השונים. מרכז השידור והבקרה ברשות השנייה על עובדיו שהינו הגורם המפעיל מגבה את כלל השידורים בכלל הפלטפורמות. לסיכום, נשמח כאמור לסייע לאוצר בהיכרות עם המערך בהכרה בחשיבותו ויתרונותיו הבולטים, כי הציבור כבר מכיר. נתנגד בכל תוקף לרעיון האווילי הזה שהינו בבחינת גזל של כבשת הרש.

ועוד הערה: כל המדינות מסביבנו כולל הרשות הפלשתינאית משדרות באותו תקן וטכנולוגיה כמו עידן פלוס, והם נקלטים במקלטים וממירים של עידן, במקום השידור האנלוגי הפתוח שהיה, נגמר, ושבזכות מערך עידן פלוס נחסך כסף רב עם סגירתו. מצב לפיו אזרחי ישראל יקלטו ערוצי טלוויזיה של השכנים שלנו ללא הערוצים הישראלים שלנו הינו בלתי נתפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully