וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה של 14 ללחוץ מפרסמים: קמפיין ישיר על גב הלוחמים

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 15:17

בערוץ 14 ממשיכים לנקוט בקו אגרסיבי כלפי מפרסמים שנמנעים מלפרסם בערוץ, כשהפעם בנק הפועלים על המוקד. לפני המלחמה נחשף בוואלה! ברנז'ה אודות חברות מרכזיות במשק שפרסמו במיליוני שקלים בקשת 12 ורשת 13 - בזמן שלא השקיעו שקל בערוץ

בנק הפועלים מחרים את ערוץ 14/ערוץ 14

בערוץ 14 ממשיכים לנקוט בקו אגרסיבי כלפי מפרסמים שנמנעים מלפרסם בערוץ, כשהפעם בנק הפועלים על המוקד. בסרטון שהפיק הערוץ ומוצג על מסכו בימים אלו, פונים בערוץ למשפחות המילואימיניקים להם חשבון בבנק הגדול בישראל, ומסבירים כי בבנק מונעים מהם לדעת על הטבות שנותן הבנק בזמן המלחמה, שכן הם אינם מפרסמים בו. בכך מנסים להשיג בערוץ אפקט כפול: לחץ של לקוחות על הבנק (תוך מתן המלצה להיכנס לאתר הבנק) ומעין "שיימינג" ציבורי.

זו לא הפעם הראשונה בה בערוץ תוקפים מפרסמים שנמנעים לפרסם בערוץ בשל חששם להיות מזוהים עם המסרים היוצאים ממנו - לרוב מסרי תעמולה בשם ראש הממשלה. בעבר, גם מגישי הערוץ תקפו באופן ישיר את חברת שטראוס, שהפסיקה את הפרסום בערוץ בעקבות דברים שאמר ארי שמאי בתוכנית "הפטריוטים" אודות רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, יגאל עמיר. מאז הפכה שטראוס לסמל החרם על הערוץ.

בערוץ 14 קראו אז לצופים להחרים את מוצרי החברה. במבחן התוצאה: מניית שטראוס דווקא עלתה, ולפי דיווחי החברה המכירות בה כלל לא נפגעו.

המדורה המרכזית של ערוץ 14 , דצמבר 2023. ערוץ 14, צילום מסך
המדורה המרכזית של ערוץ 14 , דצמבר 2023/צילום מסך, ערוץ 14

עם המלחמה, והמשך תמיכתו הבלתי מסויגת של הערוץ בנתניהו, תוך יחס שנוי במחלוקת כלפי סוגיית החטופים, החרם לא רק שלא פסק אלא אף התגבר.

לפי יפעת בקרת פרסום, המפרסמים שהובילו את הפרסום בטלוויזיה בחודשיים שלאחר הטבח היו הבנקים, חברות הביטוח, יבואני הרכב וחברות המזון. מבין כלל הענפים - רק חברות המזון פירסמו בערוץ.

עוד בוואלה!

שטראוס לא לבד. חרם שקוף על 14 מטעם החברות הגדולות במשק

לכתבה המלאה
השילוט של בנק הפועלים ביציאה מטרמינל 3 לכבוד ביקור הנשיא ביידן.. בנק הפועלים,
השילוט של בנק הפועלים ביציאה מטרמינל 3 לכבוד ביקור הנשיא ביידן./בנק הפועלים
ככל ששלבי ההפיכה התקדמו - כך נסק הרייטינג של הערוץ, אך בענף הפרסום לא הושפעו מהזינוק ולא נרשמה הסטת תקציבים משמעותית לטובת הערוץ

המנעות חברות מובילות במשק מפרסום בערוץ 14 החלה עם הליך ניסיון ההפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו. ככל ששלבי ההפיכה התקדמו - כך נסק הרייטינג של הערוץ, אך בענף הפרסום לא הושפעו מהזינוק ולא נרשמה הסטת תקציבים משמעותית לטובת הערוץ.

ברקע החרם עמדה גם מחאת ההייטק נגד נסיון ההפיכה, שהתמקדה בבנקים ודרשה מהם להפסיק לפרסם. ארבעת הבנקים הגדולים - הפועלים, לאומי, מזרחי ודיסקונט - הפסיקו אז בפועל את הפרסום ב-14 גם אם לא הצהירו על כך.

לפני כחצי שנה, בשיא ניסיון ההפיכה, נחשף בוואלה! ברנז'ה כי מותגים מובילים שפרסמו בחודש יולי במיליוני שקלים בקשת 12 ורשת 13 - בזמן שלא השקיעו שקל ב-14. בין המותגים: פרוקטר & גמבל, קבוצת קרסו, הפניקס, תנובה, טבע, מקס ואחרים (ראו טבלה). חלקם, כמו מותג האשראי MAX לא פרסמו בערוץ חודשים ארוכים או בכלל.

בערוץ 14 בחרו שלא להגיב. מבנק הפועלים טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully