וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת "דם החיילים": שמחה רוטמן חוייב לשלם הוצאות משפט לגיא פלג

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 15:25

הסיבה שבגינה רוטמן חויב לשלם לנתבעים, בהם גם פעילים ברשתות החברתיות, היא טכנית בעיקרה, ונעוצה בכך שלא שלח את כתב התביעה לנתבעים והתבסס על כך שהם ראו אותו בתקשורת. רוטמן: "תרגילי השהיה שקופים"

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן חוייב לשלם הוצאות משפט בסך 2,000 שקלים לפרשן חדשות 12 גיא פלג, עיתונאי חדשות 13 שלומי אלדר, עו"ד דן עדין ועוד נתבעים שהוא הגיש נגדם תביעה דיבה בגין הפרסום של פלג לפיו רוטמן אמר בדיון סגור בכנסת כי "הדם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה אדום יותר מהדם של הנרצחים ב-7.10", רוטמן, נזכיר, מכחיש בתוקף שמשפט כזה נאמר.

הסיבה שבגינה רוטמן חויב לשלם היא טכנית בעיקרה, בשל כך שהוא לא המציא את כתב התביעה לנתבעים והתבסס על כך שהם ראו אותו בתקשורת. אחד הנתבעים עו"ד דן עדין אמר: "ראיתי את כתב התביעה בטלגרם שלך (ב"א) עד היום לא קיבלתי אותו בדואר או באמצעים אחרים שהתקנות מחייבות".

רקע קצר: כחודש לאחר הטבח ב-/710 הגיש רוטמן תביעה נגד פלג ומנכ"ל החברה אבי וייס. לפי הדיווח של פלג, רוטמן האשים את נציגי שב"כ ומשרד המשפטים על כך שלא שעו לפניות להילחם בהסתה נגד מתנחלים - והוציא מפיו פליטת פה איומה, לפיה "הדם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה אדום יותר מדם הנרצחים ב-7 באוקטובר".

בכתב התביעה צויין כי "...הכתב גיא פלג פנה אל התובע לקבל את תגובתו טרם הפרסום והתובע אמר לו במפורש ובאופן חד משמעי כי הדברים כוזבים וכי המצוטט בשמו לא היה ולא נברא".

גיא פלג, שמחה רוטמן. ראובן קסטרו, ברני ארדוב, עיבוד תמונה
גיא פלג, שמחה רוטמן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ברני ארדוב

כתב התביעה המכוון גם כלפי פעילי הרשתות החברתיות איתי ורד, שלומי אלדר, דן עדין ורן הר נבו, שלדבריו "פרסמו שורה של ציוצים המהדהדים את הציטוט עבור עשרות אלפי עוקבים". רוטמן דורש הסרת כל הפרסומים ביחס ל"ציטוט הכזב" ופרסום התנצלות מטעם כל אחד מהם לצד תשלום פיצויים בסך כולל של 1,091,300 שקל.

רוטמן ציין בכתב התביעה כי "כל סכום שיפסק על ידי בית המשפט בגין תביעה זו יועבר ישירות ליישובי ותושבי עוטף ישראל שבדרום שנפגעו ופונו מביתם בעקבות מתקפת הטרור האכזרית בשביעי לאוקטובר".

בחדשות 12, באמצעות עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, טענו כי רוטמן פעל בניגוד לתקנות סדר הדין האזרחי כאשר לא המציא לנתבעים את כתב התביעה כדין אלא ניסה לעשות זאת בתחילה באמצעות הודעת ווטסאפ וללא שצירף את כל הנספחים. בית המשפט קיבל את הטענה וקבע כי רוטמן ניסה לכפות על פלג, בעת שעדיין לא היה מיוצג על ידי עורכי דין, לקבל את כתב התביעה באמצעות הווטסאפ בניגוד לתקנות. בית המשפט קבע עוד, כי "התקנות אינן בגדר המלצה וחובה היה על התובע [רוטמן] לבצע המצאה כפי שנקבע בתקנות" וכאמור חייב את רוטמן בתשלום הוצאות משפט.

גלעד שרון מתעמת עם גיא פלג, אולפן שישי, 2 ביוני 2023. קשת 12, צילום מסך
גלעד שרון מתעמת עם גיא פלג, אולפן שישי, 2 ביוני 2023/צילום מסך, קשת 12

"דרישה משונה שנמציא להם את הלינקים לשידור שלהם"

מחה"כ שחה רוטמן נמסר: "בתור מי שהביעו בפומבי תקווה שאתבע אותם על הדיבה שהוציאו, ולאחר שגיא פלג הגיב לקבלת כתב התביעה שהוא קיווה שאגיש, אין ספק שגיא פלג וחברת החדשות N12 מנסים לדחות ככל הניתן את ניהול ההליך ולא לקבל את כתב התביעה, כולל דרישה משונה שנמציא להם את הלינקים לשידור שלהם.

"תרגילי ההשהיה השקופים הללו מעידים על החשש והפחד של גיא פלג לעמוד מאחורי שקריו והתנהלותו.
כתב התביעה שכבר הומצא לגיא פלג כמה פעמים, וגם נצפה על ידי באי כוחו באתר הרשות השופטת, יגיע גם באמצעות שליח כפי שהורה בית המשפט.

"וגם אז, עם העותק הקשיח, הדיבה של גיא פלג תמשיך להיות דיבה, והוא יצטרך לעמוד מאחורי דברי הבלע שלו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully