וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד המוביל של גלנט למפקד גלצ, והתגובה (הצפויה) של קרעי

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 22:45

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הכתב הצבאי טל לב רם, דוברו של גלנט לשעבר, הוא המועמד המוביל לתפקיד מפקד התחנה. בעקבות הפרסום, הוציא קרעי, ששיתף בעבר פעולה עם זקן למרות שאין לו סמכות בנושא, הודעה חריפה: "השר גלנט, אין לך מנדט"

שר הביטחון גלנט לאחר טיסה בשמי עזה: ״הפעולה בח׳אן יונס תתרחב בקרוב למקומות נוספים/צילום: אלעד מלכה

לקראת פרסום זהות מפקד גלי צה"ל, המירוץ לתפקיד חוזר למישור הפוליטי.

בהתאם לצו שהוציא בג"ץ, שר הביטחון יואב גלנט צפוי להכריע ביממה הקרובה באשר לזהות המפקד הקבוע לתחנה.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי על שולחנו הונחו היום (שלישי) שלושה שמות סופיים על ידי הוועדה שהוקמה לטובת העניין - עורכת "מה בוער" לשעבר נורית קנטי, ראש מערכת החדשות לשעבר בגל"צ וכיום סגנית מנהל חטיבת החדשות של התאגיד אילאיל שחר, והכתב הצבאי של התחנה, הנחשב למועמד המוביל - לשעבר דוברו של גלנט טל לב רם. עוד נודע כי ממלא מקום המפקד הזמני בשנה האחרונה דני זקן - לא נמצא בין השמות.

נזכיר: בג"ץ הוציא לפני מספר חודשים צו על תנאי בעתירת עמותת הצלחה שהורה לגלנט לנמק מדוע לא ישלים את מינוי הקבע למפקד. זאת אחרי שמינויו של דני זקן לממלא מקום המפקד הוארך שוב מאז מינויו הראשון בפברואר השנה. בעקבות הצו הודיעה המדינה כי ועדת האיתור תחדש את עבודתה ותגיש לשר שמות של שלושה מועמדים מתוך מי שכבר הגיש מועמדות בעבר.

כזכור, במסגרת העתירה התברר שלמרות שטען כך, לא היה זקן בין המועמדים הסופיים ששקלה הועדה שבסופו של דבר בחרה בשנה שעברה להמליץ על אור צלקובניק לתפקיד. בינתיים עוכב מינויו בשל תקופת הבחירות והוא מונה לתפקיד מנכ"ל חדשות 13 ולאחרונה הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפקד הקבוע.

השלמת המינוי הצפויה מהווה למעשה ניצחון להצלחה בעתירה, שהוגשה במקור נגד שר הביטחון גנץ שמינה את גלית אלטשטיין כמפקדת זמנית במקום למנות מפקד קבוע לאחר סיום כהונתו של שמעון אלקבץ באוגוסט 2021. הצלחה יוצגה על ידי עו"ד אפי מיכאלי ואלעד מן.

עוד בוואלה!

שר התקשורת לחץ; מפקד גלצ הזמני הפסיק את השת"פ עם רשת וקשת

לכתבה המלאה
דני זקן. יח"צ,
דני זקן/יח"צ
זו אינה התקרית הראשונה בה מעורבים קרעי, זקן וגלנט. בשנה החולפת נחשף בוואלה! ברנז'ה כי החלטת זקן להפסיק את שידור מהדורות 12 ו-13, התקבלה לאחר שיחה עם קרעי

מיד לאחר הפרסום, יצא שר התקשורת שלמה קרעי, לו אין סמכות חוקית כלשהי בנושא גלצ, נגד גלנט. "לצערי הרב, נדמה ששר הבטחון שנבחר על ידי הליכוד וקיבל מנדט מהימין להיות שר הבטחון של מדינת ישראל, החליט כבר מזמן לצאת לכיוון פוליטי הפוך", כתב בהודעה שהוציא.

"למנות איש שמאל מובהק למפקד גלי צה"ל בתקופה כל כך רגישה, או את אחת משתי מועמדות הקש מהשמאל הקיצוני, במקום להפריט את התחנה או להפוך אותה לצבאית בלבד למען החיילים בלי אקטואליה או לכל הפחות להשאיר אדם אובייקטיבי ומאחד כמו דני זקן, זו בושה וחרפה. וכל זה אחרי שנכנסו לגלי צה"ל לאחרונה שירית אביטן כהן ומגי טביבי… השר גלנט, אין לך מנדט למנוע תקשורת הוגנת מהציבור שבחר בך".

נזכיר: זו אינה התקרית הראשונה בה מעורבים קרעי, זקן וגלנט. בחודש מאי בשנה החולפת נחשף בוואלה! ברנז'ה כי החלטת זקן להפסיק את שידור מהדורות 12 ו-13, התקבלה לאחר שיחה עם קרעי.

בהמשך, גם עיתונאים המזוהים עם נתניהו החלו לטעון כי מדבר במינוי פוליטי, המנוגד להסכם ממשלת החירום עם גנץ, המחייב הסכמה על מינויי בכירים. פה המקום לציין כי לא מדובר בחילופים אלא במינוי לתפקיד שכרגע אינו מאויש, בהתאם לצו בג"ץ. בנוסף, ההסכם עם גנץ מדבר רק על מינוי בכירים (כאלו שנדרשים לעבור ועדה למינוי בכירים), ותפקיד מפקד גלצ אינו אחד מהם. עוד יצוין כי כאמור גלנט היה זה שמינה את זקן והאריך לו פעמיים את כהונתו.

מטעם שר הביטחון גלנט טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully