וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגידה בגידה בגידה"; בתאגיד הפסיקו לשתוק - והאיש שמזין את קרעי נאלץ למחוק

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 14:48

בפוסט, שנכתב על ידי פעיל הליכוד אדי כהן, הוא כינה את ערוץ "מכאן" של התאגיד "משדר כאילו הוא אויב המדינה" וטען כי פעילותו מצריכה "התייחסות של שב"כ". באופן חריג, בתאגיד השידור החליטו הפעם לא לוותר - והפוסט הוסר מהאוויר. הנה הפרטים

שלמה קרעי, גולן יוכפז. סיוון פרג', יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, סיוון פרג', יונתן זינדל פלאש 90

מסר לשר קרעי? פוסט של מקורבו של שר התקשורת שלמה קרעי תחת הכותרת "בגידה בגידה בגידה", הוסר מהאוויר בעקבות איום של תאגיד השידור בתביעת דיבה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

בפוסט, שנכתב על ידי פעיל הליכוד, המזרחן אדי כהן ב-24/1/24, כינה האחרון את ערוץ "מכאן" (בשפה הערבית) של התאגיד "משדר כאילו הוא אויב המדינה" וטען כי פעילותו מצריכה "התייחסות של שירות הבטחון הכללי" וכי הערוץ "מסית אוכלוסיה שלמה נגד הממסד ונגד אזרחים". עוד נכתב על ידי כהן כי "צריך לגבש פעולה" נגד הערוץ, ולא להסתפק ב"איומי סרק".

הפוסט של כהן הסתמך על תוכנית בערוץ "מכאן" תחת מה שכינה "האם מדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד". במהלך התוכנית התראיין ד"ר חסן ג'בארין, ערבי ישראלי, שתמך בתזה הזו ופרש את משנתו. אלא שבפועל, ג'בארין שוחח לאורך 4 דקות מתוך תוכנית שאורכה כשעה, כאשר כותרת התוכנית בכלל הייתה "הדמוקרטיה בישראל בזמן מלחמה".

אדי כהן על תאגיד השידור. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אדי כהן על תאגיד השידור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במכתב חריג שנשלח על ידי המחלקה המשפטית בתאגיד השידור לכהן בשבוע שעבר טענו בהנהלת התאגיד כי מדובר ב"טענה מופרכת, משוללת כל בסיס ומהווה דיבה בוטה נגד ערוץ מכאן והתאגיד בכלל". עוד נטען במכתב כי בדברים ישנה קריאה מפורשת לפעולה נגד התאגיד, ועל כן יש בדברים משום הסתה משולחת רסן נגדו". בהמשך, כהן הסיר את הפוטט מהאוויר.

מכתב התראה מטעם תאגיד השידור. סריקה
מכתב התראה מטעם תאגיד השידור/סריקה

זו לא הפעם הראשונה בה אדי כהן תוקף את תאגיד השידור. כהן, המגדיר עצמו כ"עיתונאי ומשפיען ברשתות החברתיות בשפה הערבית", ושהכריז על מועמדותו בשנת 2020 לרשימת הליכוד לכנסת, מתבטא תדיר נגד תאגיד השידור במה שנראה כמו קמפיין המתכתב באופן מעורר התשתאות עם עמדותיו של קרעי המעוניין להחליש את תאגיד השידור. לא אחת אף השתמש קרעי בטענות זהות לאלו שמשמיע כהן ברשתות החברתיות.

לפני מספר שבועות, כתב כהן "מילה טובה לשר קרעי", לאחר שהאחרון שיגר מכתב נוסף לתאגיד הציבורי במסגרתו דרש מהמועצה של התאגיד למנות מפקחים אשר יסקרו בזמן אמת על השידור בשפה הערבית.

"במילים אחרות ובצדק לשר קרעי אין אמון בהנהלת התאגיד... כל מי שמבין ערבית יסכים עם קביעת השר. התאגיד בערבית משדר לפעמים כמו רשת אלג'זירה. את זה צריך להפסיק ומייד. מה עוד מדובר בכספינו, כספי מיסים. למועצת התאגיד אין ברירה אלא להיענות לדרישת השר ואם לא אני מאמין שהשר יפרק את מועצת הדירקטוריון וימנה דירקטוריון חדש לגמרי. אנו זקוקים לדירקטוריון ציוני ופטריוטי", כתב כהן.

ברקע הדברים, נזכיר, עומדת תוכנית בלתי מוכחשת של קרעי לפגיעה בתאגיד וההערכה היא כי "מכאן" אינו יותר מכלי נוסף בידו על מנת לייצר אווירה שתוכל לסייע לפזר ולהחליף את המועצה והמנכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully