וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהודים קונים שטחים בקפריסין עבור ישראל": ה-BBC שוב מסתבך

וואלה! ברנז'ה, מעריב, סוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 12:46

עיתונאים של רשת התקשורת הבריטית סימנו בלייק ציוצים אנטישמיים, בין היתר קונספירציות שטענו כי "יהודים מכל רחבי העולם קונים אדמות בקפריסין במטרה לתפוס שטחים". בתוך כך, עובדת בכירה בארגון פוטרה לאחר שכינתה את היהודים "זן פולש"

ה-BBC הביע התנצלות על עיוות הודעת צה"ל בטענתו שצוותים רפואיים ודוברי ערבית בשיפא הותקפו/BBC

עיתונאים של רשת התקשורת הבריטית BBC סימנו בלייק ציוצים אנטישמיים, בין היתר תיאוריות קונספירציה מופרכות, כך לפי דיווח בטלגרף הבריטי. לדוגמא, כתב אחד של הרשת במצרים סימן בלייק ציוץ מחודש דצמבר שהעלה טענות לא מבוססות לפיהן מספר גדול של יהודים מרחבי העולם קונים אדמות בצפון קפריסין, במטרה "לתפוס" את השטח עבור ישראל.

עיתונאית של השירות הערבי של ה-BBC, סאלי נביל, אהבה ציוץ המאשר את דבריה של חטופה ישראלית שהשתחררה והביעה לכאורה את "תודתה העמוקה" לחמאס על היחס אליה. אותה נביל, יחד עם עמיתים נוספים, סימנה בלייק תגובה לסרטון אשר הראה משאיות עמוסות בגופות של ישראלים מתים ואזרחים חטופים במתקפת הפתע של ה-7 באוקטובר. באותה נקודת זמן, ראשי ה-BBC אמרו שהם "חוקרים את העניין בדחיפות", אך לא ציינו אילו צעדים משמעותיים ננקטו נגד העיתונאים.

מקורבים לתאגיד אמרו כי למרות ההבטחות לשמור על חוסר משוא פנים ברשתות החברתיות, בפועל מנהלים בכירים לא נקטו כל פעולה באשר להטיות כנגד ישראל. "מנהלים בכירים יודעים על הציוצים האלה ופשוט נותנים להם לשבת שם", הוסיפו. עוד חשף הטלגרף שמרצה באקדמיית ה-BBC מרטין אסר סימן בלייק ציוץ של חייל ישראלי לשעבר שכתב כי צה"ל "לא צריך להתקיים". אסר גם סימן בלייק ציוץ המצביע על כך שישראל "אימנה" את הדעה המערבית לראות בהם "חבורה של מלאכים קטנים". ה-BBC מסר שאסר לא עובד יותר באקדמיה וכי מעורבותו הייתה בעניינים טכניים.

"ארץ נהדרת", 14 בנובמבר 2023. קשת 12, צילום מסך
"ארץ נהדרת", 14 בנובמבר 2023/צילום מסך, קשת 12
"ההנהלה הבכירה של BBC אינה מסוגלת או לא מוכנה לשלוט בתפוקת המדיה החברתית של העיתונאים והמגישים שלה"

בד בבד, אחמד רואבה, עיתונאי ממוצא ערבי נוסף של הרשת, פרסם מחדש ציוץ שטען שישראל שיקרה לבית הדין הבינלאומי בתביעה בה הואשמה ברצח ע"י דרום אפריקה, ופרסם מחדש ציוץ המתאר את פעילות ישראל בעזה כ"רוע טהור", כמו גם אחד המצביע על כך שישראל "מרעיבה" פלסטינים "כדי לחסוך כסף בהפצצתם"."החשבונות האלה לא בדיוק מוסתרים וכולם יודעים שזה קורה", מסרו גורמים המעורים בנושא. "יש חוסר פיקוח ברור בכל הנוגע להתנהגות של צוותי ה-BBC במדיה החברתית. עיתונאים וכתבים עם אג'נדה ברורה ממשיכים לקדם את דעותיהם תוך הפרה של הנחיות העריכה, ולא נעשה דבר כדי לעצור אותם. זה מערער את המוניטין של ה-BBC".

אותם גורמים גם העלו חשש בהתייחס לכתב ה-BBC, רמי רוחיים, שעדיין מועסק ברשת למרות ששלח מכתב למנכ"ל טים דייווי, שהופץ למאות עובדים אחרים, והאשים את הארגון בשותפות ל"רצח עם, טיהור אתני, אפרטהייד". בראש הפיד שלו בטוויטר, רוחיים שאל: "האם התקשורת המערבית שותפה למתקפה של ישראל על פלסטינים בעזה?".

דני כהן, לשעבר מנהל BBC Television, הגיב לדיווחים: "ההנהלה הבכירה של BBC אינה מסוגלת או לא מוכנה לשלוט בתפוקת המדיה החברתית של העיתונאים והמגישים שלה".

עוד בוואלה!

"בגידה בגידה בגידה"; בתאגיד הפסיקו לשתוק - והאיש שמזין את קרעי נאלץ למחוק

לכתבה המלאה
מגישת BBC. טוויטר, צילום מסך
מגישת ה-BBC (למצולמת אין קשר למקרה המתואר בכתבה)/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, לפי דיווח נוסף, הפעם באתר החדשות הבריטי The Sun, עובדת בכירה ב-BBC, דון קוואבה, פוטרה מתפקידה לאחר שפרסמה פוסטים ברשתות החברתיות - ובהם כינתה את היהודים "זן פולש" ו"חלאות שקרניות". לפי הפרסום, קוואבה השתמשה בביטוי Holohoax - שטוען כי רצח העם היהודי בשואה לא היה ולא נברא, זאת לצד ביטויים אנטישמיים נוספים.

לפי הפרסום, קוואבה, המכהנת בתפקיד מתאמת הפקה אף ביצעה השוואה בין ראש הממשלה נתניהו להיטלר ולאחר שקיבלה תגובות זועמות על הפוסטים שפרסמה, לא חזרה בה, וכתבה ברשתות: "בואו אליי, הכתפיים שלי מספיק רחבות".

כאמור, לפי הדיווח, העובדת פוטרה מתפקידה בשל ההתבטאויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully