וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת חטופים: כך מצאה עצמה משפחה ש"מסרבת להתראיין" בכתבה בלעדית לחדשות 12

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 14:10

בחדשות סוף השבוע שודרה כתבה ארוכה עם גבריאלה ליימברג על 53 ימים בשבי בעזה. איך זה מסתדר עם "בקשה חריגה" שנשלחה בתחילת השבוע מטעם מרכז הסיוע למשפחות החטופים והנעדרים להימנע מלפנות אליה כדי "לכבד את רצונה"?

משפחת חטופים, חדשות 12. חדשות 12, צילום מסך
משפחת חטופים, חדשות 12/צילום מסך, חדשות 12
בהודעה ביקש איש יחסי הציבור "לכבד את רצון משפחת ליימברג שלא להתראיין" - זאת בשעה שהייתה "סגורה" לראיון ב-12

האינטרסים, הקומבינות והסחר באייטמים עם ועל חשבון משפחות החטופים: ביום שבת שודרה בחדשות סוף השבוע כתבה ארוכה של מנחם הורביץ עם גבריאלה ליימברג ששוחחרה לאחר 53 ימים בשבי חמאס בעזה. ליימברג, בת 59 מירושלים, ובתה מיאה (17) נחטפו כששהו אצל קלרה מרמן (64), אחותה של גבריאלה, שאירחה אותן בביתה בקיבוץ ניר יצחק ב-7 באוקטובר.

סיפורה של המשפחה ריגש רבים בין היתר בשל סרטון שצולם עם שחרורן בו נראו מיאה מוכנסת לרכב הצלב האדום כשהיא אוחזת בכלבתה בלה - שרבים חשבו שאבדה. עם ההגעה לנקודת המפגש בשטח ישראל, ערכו מיאה וגבריאלה שיחת טלפון ראשונה למשפחה - כשמיאה ממשיכה להחזיק את הכלבה בלה. בשבי נותרו אז האח פרננדו מרמן (60) ובן זוגה של קלרה, לואיס הר (70) - ששוחררו במבצע ההירואי הלילה (ראשון).

אלא שביום שני, חמישה ימים לפני השידור, התקבלה בקרב עיתונאים ממערכות שונות הודעה חריגה מטעם מטה מ.ה.ל.ב - מרכז השליטה הלאומי למשפחות החטופים, השבויים והנעדרים הנמצא תחת חסותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי. בהודעה ביקש איש יחסי הציבור אלעד סאסי, המלווה כמה ממשפחות החטופים ומעורב בפעילות מסוגים שונים סביבן, לכבד את רצון משפחת ליימברג שלא להתראיין - כל זאת בשעה שאלו כבר היו סגורים לראיון בחדשות 12.

"בני משפחת ליימברג מבקשים בכל לשון של בקשה שלא יפנו אליהם לראיונות בתקשורת. המשפחה מודה על התמיכה אבל זקוקה לפרטיות שלה. אבקש שתצא הנחייה גורפת לכל הכתבים להימנע מפניות אליהם ולכבד את רצונם", נכתב בה.

הודעה מטעם מטה השבויים. ווצאפ, צילום מסך
הודעה מטעם מטה השבויים/צילום מסך, ווצאפ
לוואלה! ברנז'ה נודע כי הבקשה כללה דרישה כי ההודעה תתמקד רק במערכות הטלוויזיה - מתחרים ישירים של חדשות 12

לסאסי, כאמור, רקע בליווי משפחות חטופים, זאת לצד גורמים רשמיים נוספים הפועלים בזירה כמו מטה החטופים בהנהלת רונן צור ומטה השבויים והנעדרים בניצוחו של גל הירש. סאסי אף פגש את בני משפחת ליימברג באיכילוב עם שחרורם, כאשר הירש קיבל לידיו את האחריות התקשורתית על משפחות החטופים, זאת לאחר הפיאסקו שאירע סביב הראיונות שהעניקה יוכבד ליפשיץ, שהוביל לסיום עבודתו של דובר ביה"ח אבי שושן.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הכחיש סאסי כי הוא זה ש"סגר" את הראיון עם עורך חדשות סוף השבוע של חדשות 12 רביב גולן, והסביר כי שלח את ההודעה לבקשת מטה מ.ה.ל.ב. אלא שלוואלה! ברנז'ה נודע כי הבקשה כללה דרישה כי ההודעה תתמקד רק במערכות הטלוויזיה - מתחרים ישירים של חדשות 12. נזכיר: כל זאת בשעה שהראיון עצמו כבר נסגר וייתכן שכבר צולם לתוכנית.

למ.ה.ל.ב. הנמצאים תחת סמכות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי אין מערך דוברות עצמאי, אבל למנהלת השבויים והנעדרים יש. הדס פרץ, שנכנסה לתפקידה לפני כשבוע, מסרה גרסה קצת שונה לסיפור. לדבריה, בכל מקרה, המנהלת החדשה לא עומדת מאחורי ההודעה. "אנחנו לא דוברי המשפחות. יכול להיות שעם השחרור הם ביקשו לא להתראיין ואחרי 60 יום הם החליטו משהו אחר". ההודעה, נזכיר, נשלחה לפני שבוע.

עוד בוואלה!

גורמים בכאן חדשות: מטה החטופים ממדר אותנו בשל נקמנות. רונן צור: לדברים אין שחר

לכתבה המלאה
משה ליימברג, אשתו גבריאלה ובתו מיאה יחד עם הכלבה בלה.. באדיבות המשפחה
משה ליימברג, אשתו גבריאלה ובתו מיאה יחד עם הכלבה בלה./באדיבות המשפחה

זו אינה הפעם הראשונה בה נשמעות טענות ל"סחר" ושיקולים יחצניים על גבם של משפחות החטופים. לפני כחודש נחשף בוואלה! ברנז'ה כי לפי כמה מקורות בחדשות התאגיד, במטה החטופים המרכזי אותו מנהל רונן צור מחרימים כמעט לגמרי את כתבי החברה ומונעים באופן שיטתי מחטופים שחזרו וממשפחותיהם להגיע להתראיין לתוכניות האקטואליה בכאן 11.

לטענת המקורות, המידור החל לאחר כתבה של אחד מפרשני המשפט של התאגיד אבישי גרינצייג - לפיה רונן צור, אשר נמצא במאבק מול ערוץ 14, עבד מאחורי הקלעים כיועץ אסטרטגי לערוץ. בעקבות הכתבה, צור פתח בהליך משפטי נגד התאגיד.

עוד נטען כי למידור תרם ראיון של איילת סמרנו, אמו של יונתן סמרנו שחטוף בעזה, לאילה חסון בו קיבלה במה נרחבת לשטח את טענותיה נגד התנהלות מטה החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully