וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בכאן חדשות: מטה החטופים ממדר אותנו בשל נקמנות. רונן צור: לדברים אין שחר

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 19:57

טענות לשיקולים אישיים ופוליטיים במטה החטופים מכיוון תאגיד השידור. האם בגלל ביקורת על התנהלות המטה והעומד בראשו רונן צור, גורמים במטה מחרימים את כאן 11? צור: "המילה האחרונה היא של שורדי השבי והמשפחות"

רונן צור בכאן 11. צילום מסך, צילום מסך
רונן צור בכאן 11/צילום מסך, צילום מסך

טענות לסגירת חשבונות ושיקולים אישיים במטה החטופים, הפעם מכיוון חדשות כאן 11. לפי כמה מקורות בחדשות התאגיד, במטה מחרימים כמעט לגמרי את כתבי החברה ומונעים באופן שיטתי מחטופים שחזרו וממשפחותיהם להגיע להתראיין לתוכניות האקטואליה בכאן 11.

נזכיר: סגירת הריאיונות של חטופים שחזרו ומשפחותיהם מתבצעת מול דוברי מטה החטופים בראשו עומד היועץ האסטרטגי רונן צור.

לטענת המקורות, המידור החל לאחר כתבה של אחד מפרשני המשפט של התאגיד אבישי גרינצייג - לפיה רונן צור, אשר נמצא במאבק מול ערוץ 14, עבד מאחורי הקלעים כיועץ אסטרטגי לערוץ. בעקבות הכתבה, צור פתח בהליך משפטי נגד התאגיד.

הרקע (1)

עוד נטען כי למידור תרם ראיון של איילת סמרנו, אמו של יונתן סמרנו שחטוף בעזה, בו קיבלה במה נרחבת לשטח את טענותיה נגד התנהלות מטה החטופים.

סמרנו התראיינה לאיילה חסון בכאן 11 ב-21.11 ותיארה את התנהלות היח"צנים והיועצים שמנהלים את מטה משפחות החטופים: "האנשים המייעצים לנו מתחילים לחשוב על היום שאחרי על חשבוננו! על חשבון מה שאנחנו עוברים. מכניסים שם בכוח פוליטיקה". על ההתנהלות המטה שמנוהל על ידי צור אמרה כי משפחות החטופים "נחטפו" לכאורה בידי אינטרסנטים לצורכי פוליטיקה "בידי אותם אלה שנאבקו ברחובות בממשלה בשנה האחרונה". עוד הוסיפה: "במטה יש אנשים שמנסים לנווט את האירוע למקומות אחרים ולהכניס לנו מילים לפה".

עוד בוואלה!

אומרים שאתה איש מסוכן. "אפשר להגיד עליי שאני כוחני ושם יד בבוץ"

לכתבה המלאה

הרקע (2)

מיה שם כשם קוד

ממידע שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה עולה כי הטענות למידור אינן עומדות בחלל ריק. כך לדוגמה, עם חזרת החטופים הראשונים נקבעו ריאיונות רק בשני הערוצים המתחרים בעוד שבכאן 11, הערוץ הציבורי, הודרו מהסיקור. מקרה נוסף נגע לאחת החטופות שחזרה מהשבי, הגיעה לניו יורק כחלק ממסע ההסברה, והמטה סגר לה ריאיון לשני הערוצים המתחרים ומערכת החדשות של כאן 11 כלל לא הוזמנה.

גם בלפחות שני מקרים נוספים חטופים התראיינו רק לחדשות 12 באופן בלעדי, לעיתים פעמיים או לשני הערוצים 12 ו- 13 - זאת למרות שבכאן 11 ביקשו לראיינם גם וסורבו. מקרה בולט, גם אם לא באחריות ישירה של מטה החטופים, היה זה של מיה שם שזכתה לכיסוי בולט באולפני שישי בערוצים 12 ו-13 - ונעדרה מאולפן כאן 11.

יצוין כי לריאיונות בערוץ הציבורי יש ערך מוסף שכן הם נשמרים בארכיון התאגיד, שהוא ארכיון ציבורי ונגיש לציבור, בו חומרים בעלי חשיבות היסטורית. עוד יצוין כי הטענות לנקמנות מגיעות רק מכיוון כאן חדשות - במסגרתן שודרו הכתבות נגד צור. בכאן 11 שודר סרט דוקו השבוע על מטה החטופים, שנעשה בשיתוף פעולה מלא עם המטה בניהולו.

בנוסף, חדשות השידור הציבורי הם חלק מאיגוד השידור האירופי (EBU) ומתחילת המלחמה חומרי כאן חדשות ובהם סיפורי הניצולים משודרים בכל רשתות השידור הגדולות באירופה.

מרונן צור נמסר בתגובה: "לדברים אין שחר. כשמואב ורדי פנה אליי לראיין חטופה למהדורת שישי הענין טופל מייד. כשטלי מורנו ביקשה ממני לראיין חטופה, הענין טופל מיידית. כשנופר משה ביקשה סיוע במידע שהיה לכל כלי התקשורת חוץ מלכאן 11, הענין טופל אישית על ידי והיא בהגינותה שיבחה והודתה על כך. כשיגאל גואטה הנפלא ביקש לראיין בתוך המטה משפחות ומתנדבים, איפשרתי זאת מייד וכך עם כל גורם מכאן 11 שביקש זאת. לא תמיד אפשר להיענות לכל בקשה כיוון שהמילה האחרונה היא של שורדי השבי והמשפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully