וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המלחמה, קשת מתכוונת להמשיך להתעצם גם בדיגיטל

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 19:00

מתחת לרדאר, בימים אלה עובדים בקשת 12 על פיתוח מיזם תוכן חדש מבוסס וידיאו, בהובלתו של עורך ידיעות אחרונות לשעבר נטע ליבנה, ובהיקף השקעה משמעותי. על הפרק: פלטפורמה שתפנה לקהלים צעירים שמאקו ו-N12 "מפספסים". הנה הפרטים

בניין קשת. ראובן קסטרו
בניין קשת/ראובן קסטרו

אחרי שנה לא פשוטה, בקשת 12 לא קופאים על השמרים ומנסים להישאר רלוונטיים מול הדומיננטיות של הרשתות החברתיות: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בימים אלה עובדים בקשת דיגיטל על פיתוח מיזם תוכן חדש מבוסס וידיאו, בהובלתו של עורך ידיעות אחרונות לשעבר נטע ליבנה. על המיזם הוחלט טרם המלחמה בעזה, אך זו האיצה משמעותית את הקמתו בשל הדרישה לקטעי וידאו או מותאמים למצב.

ההערכות הראשוניות סביב ליהוקו של ליבנה לתפקיד גרסו כי מדובר במעין "תפקיד ביניים" שהוצע לו על ידי מנכ"ל מאקו אורי רוזן (השניים עבדו יחד בעבר במעריב), בעיקר במטרה לבלום אותו מלהגיע לרשת 13. כעת מתבררים היקף וגודל המיזם - והם לא מבוטלים. ההערכה היא כי במיזם הושקעו מיליוני שקלים לפחות. נציין: המיזם יכיל רק תכני וידיאו קצרים, והוא מיועד בעיקרו לקהל יעד צעיר. מדובר במוצר חדש בתצורה ובתוכן, שידבר בשפה אחרת ויפנה לאחד מקהלי היעד שכל גוף מדיה מנסה להגיע אליו.

בקשת 12 מנסים מזה זמן לשמור בסוד את היקפו של המיזם, אך לוואלה! ברנז'ה נודע כי מיועדים לעבוד בו כ-20-25 עובדים, כאשר עד כה גויסו כ-7, רובם באוריינטציה לווידיאו עם רקע בתחום, ולפחות מחציתם התניידו מתפקידים אחרים בקשת. לפי גורמים המעורים בפרטים, ההשקעה העיקרית כרגע היא בגיוס כוח אדם שכן יכולות הפיתוח, הטכנולוגיה והעיצוב הנדרשות למיזם מבוססות על התשתיות הקיימות בקבוצה.

נטע ליבנה בכנס תמיכה של ארגון העיתונאים בתאגיד השידור. ראובן קסטרו
נטע ליבנה בכנס תמיכה של ארגון העיתונאים בתאגיד השידור/ראובן קסטרו

כאמור, מדובר על השקעה בהיקף לא קטן בכלל. לשם השוואה, מצבת כוח האדם באתר טק 12 (שלפני מספר חודשים נסגר והתמזג עם N12 לאחר שלא עמד ביעדיו, על רקע מודל עסקי בעייתי והנסיגה בעולם ההייטק ברקע ניסיון ההפיכה המשפטית), הסתכמה בכ-12 עובדים, כאן מדובר במספר כפול, אם כי בתפקידים הנחשבים בעלות נמוכה יותר.

עוד בוואלה!

הקיצוצים בידיעות אחרונות: מגזין "מנטה" ייסגר בחודשים הקרובים

לכתבה המלאה

רקע קצר על אבולוציית הדיגיטל של קשת 12: אתר N12 נולד בשנת 2020 לאחר שבמשך שנים, אף לפני השלמת רכישת חדשות 12, ניסו בקשת 12 לפצח את מודל השילוב בין החדשות על המסך לבין המרחב האינטרנטי. תחילה ניסו בחברה להקים באתר מאקו - אכסניית התוכן המרכזית של קשת - מעין הפניה כללית למה שכונה אז "חדשות 12 online". מאוחר יותר, בראיון בגלובס, התוודה רוזן על כישלון התפיסה וההחלטה להקים מותג עצמאי - N12, שלמעשה נולד מתוך הפנמת הנחיתות היחסית של החברה מול צרכני החדשות ברשת, זאת מול העליונות המובהקת ממנה היא נהנית על המסך.

במילים אחרות: בקשת 12 הבינו שגולשי החדשות הם לא בהכרח גולשי מאקו, ולהיפך, ושמאקו - שנתפס מאז הקמתו כאתר שמכוון לבידור-רכילות-ריאליטי - לא יוכל למקסם את היתרון הגדול של חדשות 12 ברשת, והוא המוכרות של הטאלנטים שלה על המסך.

הקורונה, שהגדילה משמעותית את צריכת החדשות על המסך וברשת, הייתה האות להשקה - והשאר היסטוריה.

האינסטגרם של N12. צילום מסך, צילום מסך
האינסטגרם של N12/צילום מסך, צילום מסך

גם במיזם הנוכחי מתכוונים לנצל בקשת 12 את הנכס העיקרי העומד לרשותם והוא מסך הערוץ - המספק למעשה תכני וידאו חינמיים. בעוד שתכני וידאו נחשבים יקרים להפקה ביחס לתכנים טקסטואליים, המשאב הזה זמין עבור קשת 12, ולמעשה כל שנותר הוא לבצע אדפטציות והפצה. סנונית ראשונה לכך נראתה בסבבי הבחירות האחרונים, אז זיהו בקשת 12 זיהו את הטלגרם כמקור הפצה ומאוחר יותר שיעתקו את המודל לצ'אט הכתבים המופיע תדיר על מסך הערוץ. כעת, מבצעים בקשת מהלך דומה, תוך זיהוי האינסטגרם והטיקטוק כמקור המידע המרכזי לצעירים.

בדיעבד, ייתכן שבלון הניסוי הראשון לכך היה עם פרוץ המלחמה. בקשת הפיקו (תחת מותג מאקו) סרטוני הסברה על המלחמה, שצברו עשרות מיליוני צפיות. סרטוני הסברה הם אולי ההפך מהמושג עיתונות ואין בהם רווח כלכלי מידי, אבל במאקו הרוויחו לא מעט עוקבים ועוד יותר יחסי ציבור בזכות המהלך.

@yomi_news ווץ' אאוט חמאס או כמו שאמר טונה "ערב טוב טר*ריסטים" ? #מינכן #אולימפיאדה #חמאס #חיסול #גולדה #גולדהמאיר ♬ צליל מקורי - yomi

תעודת זהות חדשותית

אחת האינדיקציות הברורות לכך שבקשת 12 מנסים לקרוץ לגולשים צעירים אך בעלי אוריינטציה חדשותית היא זהות העומד בראש המערך. לתפקיד לוהק כאמור עורך ידיעות אחרונות לשעבר נטע ליבנה, איש חדשות (בפרינט) מובהק ובוודאי לא איש דיגיטל או וידאו. בעוד ברשת פורחים לרוב גימיקים או אנשים בעלי תפיסה "אחרת", ליבנה נחשב לעורך בעל תפיסה "ממלכתית". שוב חוזר הרעיון המרכזי: לנגוס בקהלים שלא מגיעים ל-N12 משלל סיבות, ו"להנגיש" להם את התכנים הפופולריים של הערוץ.

באופן טבעי, בקשת 12 לא ממהרים לחשוף את התוכניות או המיתוג המתוכנן למיזם, אך גורמים בענף מעריכים כי הוא ישאוב השראה מפרופיל "היומי" הפופולרי בטיקטוק, ומהאינסטגרם החזק של N12 - שבזמן המלחמה נחשב לכזה שעשה עבודה טובה בהפצת תכני קשת 12 בסושיאל.

המיזם החדש של קשת מחדד שוב את כוחה העצום של קבוצת קשת בשוק התקשורת. כוח שבעבר אף נבדק על ידי הרשות לתחרות. כעת חולשת הקבוצה על מסך ערוץ 12, חדשות 12, זרוע ההפצה פרי טי וי שצובר נתח בטלוויזיה הרב ערוצית, אתר מאקו וכן חברות בת נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully