וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים מגיעים לקשת 12: שנתיים להקמתו, אתר tech12 ייסגר

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 16:30

tech12 שהוקם לפני כשנתיים תחת קבוצת mako מבית קשת, צפוי לצמצם את פעילותו ולהתמזג לתוך N12, כשברקע משבר מתמשך בהיי-טק בישראל שמואץ על ידי ההפיכה המשטרית והמחאה. מסתמן: רוב עובדיי האתר יפוטרו

ארגון העיתונאים/ארגון העיתונאים
האתר מונה היום 12 עובדים ולפי גורמים בקשת, הכוונה היא לשמור את המותג במתכונת מצומצמת יותר ולשלב אותו בתוך N12, תוך הידוק שיתוף הפעולה עם מדור הדיגיטל של mako

נמשכים הקיצוצים בענף, ומגיעים לקבוצת התקשורת החזקה בישראל: אתר tech12 ייסגר במתכונתו הנוכחית, ויצמצם את פעילותו - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

tech12 הוקם לפני כשנתיים תחת קבוצת mako מבית קשת, והוא צפווי להתמזג לתוך N12, זאת בעקבות המשבר המתמשך בהיי-טק בישראל, שמחריף גם כתוצאה מההפיכה המשטרית והמחאה.

האתר הוקם לפני כשנתיים, בשיא תקופת הפריחה של תעשיית ההיי-טק הישראלית, כאשר תקציבי הפרסום של חברות ההיי-טק שהופנו למיתוג מעסיק ולגיוס עובדים היה בשיאו. בשנתיים האחרונות התפוצצה בועת ההיי-טק וההשקעות בהייטק בישראל צנחו לשפל של 5 שנים, והגיעו לרמת השפל ההיסטורית של השבועות הראשונים של הקורונה. בניגוד למגמת ההתאוששות שהחלה בעולם בחודשים האחרונים, בישראל ההאטה נמשכת במלוא עוזה בעקבות משבר החקיקה המשפטית.

האתר מונה היום 12 עובדים ולפי גורמים בקשת, הכוונה היא לשמור את המותג במתכונת מצומצמת יותר ולשלב אותו בתוך N12, תוך הידוק שיתוף הפעולה עם מדור הדיגיטל של mako.

בית קשת. אורטל דהן,
בית קשת/אורטל דהן

האתר הנישתי לקהילת ההייטק עורר עם הקמתו מתיחות רבה בין קשת 12 לבין העיתונות הכלכלית, ובמיוחד קבוצת ידיעות אחרונות סביב סוגיית "ציד הטאלנטים" שגויסו משורותיה. ובוודאי כאלו שברוב המקרים בעיתונות הכלכלית לא יכולים להתמודד איתם.

בסבב הגיוסים הראשון אז, דווח בוואלה! ברנז'ה על כך שקשת הציעה משכורות גבוהות לעיתונאים, ובוודאי כאלו שברוב המקרים בעיתונות הכלכלית לא יכולים להתמודד איתן, תוך "שבירת השוק" ודילול המתחרים. בקשת החתימו אז גם את לשעבר עורכת מוסף "ממון" של ידיעות אחרונות ו-G של גלובס אילאיל בן צור, לתפקיד עורכת האתר.

עוד בוואלה!

סכסוך עבודה הוכרז בקבוצת ידיעות אחרונות: אחד מכל ארבעה עובדים בדרך החוצה

לכתבה המלאה
טק 12. tech12, צילום מסך
טק 12/צילום מסך, tech12

בקשת אישרו את הפרטים ובמכתב שנשלח לעובדים מטעת מנכ"ל קבוצת מאקו אורי רוזן, הוא כתב "הקמנו את tech12 לפני שנתיים והצוות שעבד על האתר - הן בתוכן והן באיפיון, עיצוב, פיתוח, שיווק והפקה - עשה עבודה יוצאת מהכלל, שהפכה את האתר במהירות למותג מרכזי בהיי-טק הישראלי, עם הרבה סיפורים וחשיפות בולטים ובעיקר מעמיקים, ועם ניוזלטר מעולה. אבל האתר הוקם בשיא תקופת הפריחה של תעשיית ההיי-טק הישראלית, כשתקציבי הפרסום שהופנו למיתוג מעסיק ולגיוס עובדים היו בשיאם. זמן קצר אחרי הקמתו התפוצצה בועת ההיי-טק העולמית - אפשרות שנערכנו אליה מראש וידענו לעמוד בתקופה ממושכת של צמצום כמעט מוחלט של תקציבי הפרסום בתחום. אבל בעוד שבעולם כבר אפשר לראות מגמת התאוששות, בישראל ההאטה נמשכת במלוא עוזה בעקבות המשבר הפוליטי, ולא נראה שהתקציבים שעליהם בנינו יחזרו בעתיד הנראה לעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully