וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים בידיעות אחרונות: מגזין "מנטה" ייסגר בחודשים הקרובים

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 13:11

גל הקיצוצים יגבה גם את חייו של מגזין הבריאות הוותיק. כפי שדווח בעבר בוואלה! ברנז'ה, גם רדיו ynet ייסגר באופן רשמי. כזכור, בכוונת ההנהלה לפטר גם כ-20 מתוך 60 העובדים ברשת המקומונים ידיעות תקשורת

מושיק גאלמין בשער מגזין מנטה. מגזין מנטה, שי יחזקאל, סריקה
מושיק גאלמין בשער מגזין מנטה/סריקה, מגזין מנטה, שי יחזקאל

המשבר בידיעות אחרונות נמשך, ותמונת הקיצוצים הולכת ומתבהרת. מגזין הבריאות "מנטה" הוותיק עתיד להיסגר, וללכת בדרכם של שאר מגזיני הקבוצה, כך מדווח היום (שלישי) דה מרקר. נזכיר: בשנים האחרונות נסגרו בזה אחר זה קרוב לעשרה מגזינים שהיו בבעלות הקבוצה, ביניהם ירחון הגברים "בלייזר", השבועון לנוער "ראש אחד" שפעל במשך כ-30 שנה ושבועון הבידור "פנאי פלוס".

גם מיזם הרדיו של הקבוצה "רדיו ynet", אשר על כוונת סגירתו דווח בעבר בהרחבה בוואלה! ברנז'ה, עתיד רשמית לסגור את שעריו במסגרת הקיצוץ.

השבוע נחשף בוואלה! ברנז'ה כי הנהלת ידיעות אחרונות מבקשת לפטר גם כשליש מכוח האדם ברשת המקומונים "ידיעות תקשורת", זאת בנוסף לעשרות העובדים שצפויים לקבל זימונים לשימוע משורות עיתון האם ידיעות אחרונות ואתר ynet. בעקבות החלטת ההנהלה, ברשת הוכרז על סכסוך עבודה. המשמעות היא שהחל בעוד שבועיים יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים, במידה והמו"מ שצפוי להתקיים עם הנהלת החברה לא יצלח.

במקביל, כאמור, המו"מ על כמות המפוטרים מהעיתון עדיין במבוי סתום, זאת לקראת הוצאה לפועל של גל הפיטורים הגדול בתולדותיו. לפני כשבועיים התקיימה ישיבת מו"מ בין נציגות העובדים להנהלת הקבוצה בה עדכנה הנהלת העיתון כי פיטוריהם של כלל העובדים שהיו מועמדים לפיטורים כחלק ממהלך איחוד המערכות שהושהה בעקבות מלחמת ה-7 באוקטובר - עתיד לצאת בימים הקרובים לפועל.

בנוסף, נאמר לעובדים כי ייתכן שבמהלך התקופה הקרובה יעלה צורך להרחיב את היקף הצמצומים באמצעות פיטורי עובדים נוספים מעבר לרשימות הקיימות. בוועד העובדים מעריכים כי מדובר ב"עיזים" שהוכנסו ברגע האחרון כדי שיוכלו לדחוק את העובדים לפינה.

כזכור, עם תחילת המלחמה, הציעו בוועד להנהלת הקבוצה הצעה להקפיא את כל המהלך והמו"מ לזמן בלתי מוגבל עד יעבור זעם. "לא נדון לרגע אחד על פיטורי עובדים בזמן שכל המערכת עובדת מסביב לשעון כדי לספק לציבור את השירות הטוב ביותר בזמנים קשים אלו, כשאנחנו קוברים את מתינו", אמרו בוועד. אלא שבהנהלה החליטו בכל זאת להמשיך ולקדם את המהלך, וימים ספורים לאחר תחילת הקרבות העבירו רשימה מצומצמת בהיקף של 14 עובדים, מרביתם מתוך רשימת המועמדים לפיטורים שנמסרה בעבר לנציגות העובדים.

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד טוענים בוועד כי בהנהלת ידיעות ניצלו את ה"הסכמה" לפטר מכסה מוגבלת של עובדים, כדי לקבוע עובדות בשטח גם לגבי המשך המשא ומתן - כאשר בהנהלה, כך לטענתם, לא באמת מעוניינים לקיימו. בוועד לא שוללים בהמשך פנייה לבית הדין לעבודה בדרישה למנוע או לעכב את תוכנית הפיטורים.

נזכיר: לפני ה-7 באקטובר העבירה הנהלת ידיעות אחרונות רשימה של כ-67 שמות עובדים מאתר ynet ועיתון ידיעות אחרונות שבכוונתה לפטר עד סוף 2023. מדובר במספר נמוך משמעותית מזה שניתן בתחילת הדרך על ידי ההנהלה, ובניכוי עובדים בודדים שעזבו או פרשו במסגרת תוכנית ה"פרישה מרצון" מדובר בפועל בכ-60 עובדים שעתידים לסיים את דרכם בקבוצה.

ההערכה בקרב העובדים הייתה אז כי "יצלחו" את המשבר עם רשימה של כ-50 עובדים "בלבד" - כ-10% ממצבת כוח האדם בקבוצה, המוערכת בכ-530 עובדים. גם במתווה המצומצם הנוכחי, היקף הפיטורים הצפוי ב-ynet - יהיה כפול מזה שבידיעות אחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully